Psychológia – veda o správaní sa ľudí, veda o duševnom živote, porozumenie toho, čo sa chápe pod správaním sa osôb, veda o duševných javoch a zákonitostiach človeka, ktoré sú funkciou mozgu a odrazom objektívnej skutočnosti.
Sociálna psychológia – odvetvie psychológie, ktoré sa zameriava na správanie sa ľudí v skupinách, v spoločnosti a v spoločenských situáciách
Psychológia trhu – zaoberá sa štúdiom o správaní sa osôb, jednotlivcov alebo domácností na trhu, v trhovom prostredí. Psychológia tr...
Typy referentov
Reálni - komunitní
Opinion leaders
· osoby s prirodzeným významným postavením, vplyvom v komunite
· novátori, vyhľadávači noviniek
· vyššie sebavedomie
· komunikačné schopnosti
· podnecujú iných, aby si žiadali informácie (rady) stali sa informations seekers– vyhľadávači informácií
· vzájomne sa informujú
· aktívne vyhľadávajú, filtrujú, interpretujú , hodnotia a ďalej odovzdávajú informácie
· sú viac vystavení všeobecným a špecializovaným mediálnym informáciám ...
Spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie
Pre chápanie spotrebiteľského správania- dôležité 3 typy premenných:
· podnety, stimuly – delia sa na vonkajšie (napr. reklama) a vnútorné (hlad)
· reakcie – kúpa, postoj k značke, vzťahy k nákupnému miestu
· moderátori – činitele zosilňujúce, zoslabujúce, alebo inak modifikujúce vplyv podnetov
Faktory ovplyvňujúce nákupné správanie
3 hlavné sekcie
· vonkajšie prostredie – kontexty
· rysy individuálne
· situačné prostredie
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.