S rozširujúcou sa ponukou médií spôsobenou najmä technickým pokrokom, sa mení i štruktúra našej skúsenosti. Často prevažuje mediálna skúsenosť nad skúsenosťou vlastnou, zažitou. To sa spätne prejavuje i v správaní sa a v postojoch k realite. Mediálna realita je často vnímaná ako skutočnejšia, má prevahu nad realitou. To, čo nie je v médiách, akoby neexistovalo.
Deti prichádzajú do styku s médiami skôr, ako vstúpi do ich života vplyv školy či iné výchovné inštitúcie. Tie pre svoju formálnu príť...
plánované, neplánované účinky.
1.1 Krátkodobé účinky
V minulosti prevládala predstava, že keď médiá poskytnú nejaký podnet, ktorý publikum príme, bezprostredne nastane zmena v jeho správaní. Táto predstava však dnes patrí už len do histórie predstáv o účinkoch médií. Toto obdobie nazývame Teória zázračnej strely.
Ľudia nekonajú okamžite, nereagujú iba na jeden podnet a nie všetci reagujú na ten istý podnet rovnako, keďže každý má iné skúsenosti a rieši iné problémy.
1.2 Dlhodobé účinky
...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.