Semestrálna práca - Osobnosť manažéra
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Prvá podkapitolaI. Manažér a jeho charakteristika Slovo manažér sa často používa na označenie vrcholových pracovníkov firiem, ktorí ich riadia a zodpovedajú za celkovú činnosť firmy. Manažéri sú len jednou kategóriou pracovníkov, ktorí vykonávajú manažment. Všetky firmy vyvíjajú podnikateľskú činnosť a úlohou manažérov je cieľavedome spájať, kombinovať a využívať zdroje na splnenie podnikateľských cieľov. Manažéri sústavne obnovujú zdroje a cieľavedome ich usmerňujú na konečné výrobky, pomocou k...
|
|
0,1 |
24x |
|
Osobnosť manažéra - psychológia v obchode - seminárna práca
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Ľudská psychika v obecnej podobe neexistuje. Vždy je viazaná na konkrétneho jedinca. Psychická činnosť a psychické procesy naberajú špecifické podoby v závislosti na postupne sa utvárajúcich kvalitách každého človeka a prispievajú tým k formovaniu jeho osobnosti ako jedinečného celku, ktorý v čase trvá, súčasne sa však do určitej miery mení. Pre každého z nás, i pre ekonómov a manažérov je najdôležitejšie porozumieť fenoménu, ktorý nazývame osobnosť. Vedenie ľudí, resp. efektívna činnosť manažér...
|
|
0,1 |
34x |
|
Vypracované otázky na predmet Psychológia v obchode
Vypracované otázky26 s. / 1. roč. / doc
1) neverbálna komunikácia a jej zložkyZa neverbálnu komunikačné prostriedky pokladáme také, ktoré nemajú čistú jazykovú podobu, ale v reči sa s nimi ako sprievodnými prostriedkami počíta. V hovorených prejavoch sú to zvukové a pohybové prostriedky. V živote každého z nás sa mimoslovné prejavy objavujú skôr ako rečový prejav; prv než začneme hovoriť, komunikujeme so svojím okolím neverbálne. Neverbálna komunikácia sa môže podstatným spôsobom zmeniť obsah jazykovej zložky.Termín neverbálna napoved...
|
|
0,2 |
5x |
|
Ergonómia (Ergonómia v pracovnom procese, Ergonomické zásady projektovania pracovísk...)
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Abstrakt Hlavnou témou je dizajn pracovného miesta, a jej základné časti. Práca obsahuje 3. kapitoly: Kapitola 1. obsahuje ergonómiu a opisuje ju v pracovnom procese. Kapitola 2. obsahuje prácu s počítačom, naše zdravie a opisuje vplyv pracovného prostredia na človeka. Kapitola 3. obsahuje význam aplikovanej ergonómie v elektroenergetike, a opisuje riešenie problematiky. ÚvodTáto práca je moje dielo, na ktorom som pracovala, a snažila sa preniknúť do poznania ergonómie. V tejto práci sa chcem z...
|
|
0,1 |
12x |
|
Etika v podnikaní a obchode
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
EtikaEtika je filozofická disciplína, ktorá skúma morálku alebo morálne relevantné konanie a jeho normy. Je disciplínou praktickej filozofie, ktorá sa zaoberá ľudským konaním a tvorbou. Je to súhrn pravidiel správania sa v danej spoločnosti. Sú to vlastne základné pravidlá slušného správania Praktická filozofia je filozofické učenie, ktoré priamo smeruje ku konaniu a zdôvodňuje pravidlá konania človeka. Etika sa člení podľa toho, čím /akým prostredím/ sa zaoberá, napríklad medicínska etika, etik...
|
|
0,1 |
9x |
|
Komunikácia v psychológii v obchode
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
V súčasnosti, ak chce byť podnik úspešný, ak si chce udržať svoje miesto na rýchlo meniacom sa trhu, už nepostačuje iba vyvinúť a vyrobiť kvalitný produkt s príťažlivou cenou. Stále viac jeho úspešnosť podmieňuje spôsob, ako sprístupňuje svoj produkt zákazníkovi, ako komunikuje so svojimi súčasnými i potenciálnymi zákazníkmi, sprostredkovateľmi, verejnosťou, ale tiež, ako sa komunikuje vo vnútri podniku, ako sa vymieňajú informácie a na základe nich spája a aktivizuje činnosť zamestnancov v smer...
|
|
0,1 |
36x |
|
Osobnosť manažéra - Tomáš Baťa
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Manažment vznikal ako praktická činnosť človeka, ktorá bola výsledkom uvedomovania si vlastnej existencie, stále rastúcich potrieb a cieľavedomého spôsobu ich uspokojovania. O rozvoj manažmentu sa sa vo veľkej miere zaslúžilaj Tomáš Baťa.
Tomáš Baťa patrí ku klasickej (tradičnej) škole manažmentu. Klasická škola manažmentu sa začala rozvíjať v druhej polovici 19. storočia ,keď dochádzalo aj k rýchlemu rozvoju priemyselnej výroby. Vhodné prírodné podmienky vyvolávali objektívnu potrebu ich ovlád...
|
|
0,1 |
16x |
|
Psychológia v obchode
Vypracované otázky18 s. / 1. roč. / doc
1. FAREBNÁ ÚPRAVA PRACOVISKA-okrem používania farieb v pracovnom prostredí na uľahčenie a urýchlenie orientácie v priestore,farby v spojení s osvetlením výrazne ovplyvňujú psychickú pripravenosť zamestnanca na pracovnú činnosť,jeho náladu a citové tenzie,ako aj motiváciu k práci-podľa kvality pocitov,kt. jednotlivé farby vyvolávajú,sa rozdeľujú na: a) farby teplé (červená,žltá,oranžová)-okrem vyvolávania pocitu tepla zvyšujú aj činnosť vegetatívneho nervového systému,krvný tlak,dynamizujú psychi...
|
|
0,2 |
28x |
|
Psychológia v obchode
Poznámky18 s. / 1. roč. / doc
1. FAREBNÁ ÚPRAVA PRACOVISKA-okrem používania farieb v pracovnom prostredí na uľahčenie a urýchlenie orientácie v priestore,farby v spojení s osvetlením výrazne ovplyvňujú psychickú pripravenosť zamestnanca na pracovnú činnosť,jeho náladu a citové tenzie,ako aj motiváciu k práci-podľa kvality pocitov,kt. jednotlivé farby vyvolávajú,sa rozdeľujú na: a) farby teplé (červená,žltá,oranžová)-okrem vyvolávania pocitu tepla zvyšujú aj činnosť vegetatívneho nervového systému,krvný tlak,dynamizujú psychi...
|
|
0,2 |
7x |
|
Schopnosti dobrého manažéra
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Všetci sa pravdepodobne zhodneme na tom, že efektívna komunikácia je základným nástrojom riadenia a vedenia ľudí. Paradoxne, komunikácia je veľmi často aj v úspešných firmách a organizáciách delegovaná na komunikačné oddelenie v rámci funkčnej štruktúry organizácie a podceňuje sa význam a dosah priamej komunikácie manažérov na všetkých úrovniach riadenia. Každodenná manažérska činnosť je veľmi rozmanitá. Oproti minulosti sa zmenila najmä v tom, že jej charakter je menej prikazovací a represívny,...
|
|
0,1 |
14x |
|
Imidž v psychológii v obchode
Prednášky109 s. / 1. roč. / doc
V krátkom slovníku slovenského jazyka je slovo imidž vysvetlené ako vonkajšie pôsobenie,
vzhľad, celkový dojem alebo dobré meno. V anglickom výkladovom slovníku sa zasa toto z anglického jazyka pochádzajúce slovo vysvetľuje ako podoba, odraz, predstava alebo obraz v zmysle všeobecného názoru na nejakú osobu, či spoločenský jav.
Anglický pojem image je odvodený z latinského výrazu imago, čo znamená „ predstavu lebo obraz o veci, objekte alebo osobe“. V súvislosti s jeho využitím v marketingu...
|
|
1,0 |
6x |
|
Psycholoógia v obchode
Vypracované otázky14 s. / 1. roč. / doc
1) neverbálna komunikácia a jej zložky 2) čo ovplyvňuje postoje spotrebiteľov
- nemožno povedať, že postoje spotrebiteľa sú absolútne stabilné a konzistentné. Je možné ich ovplyvňovať a do určitej miery i meniť.
V ich premenlivosti intervenuje rad faktorov, ktoré v zásade môžu meniť kladný postoj na záporný, alebo môžu meniť iba niektoré atribúty postoja, čím ho modifikujú. Za takéto atribúty spotrebiteľských postojov možno považovať: • smer spotrebiteľského postoja (postoj sa vždy na nieč...
|
|
0,2 |
3x |
|
Interkultúrna komunikácia
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Jazyk je nástrojom myslenia ľudí, ale jeho pôvodná funkcia je sociálna. Psychológ Lev S. Vygotskij tvrdil, že reč sa u každého jedinca rozvíja najskôr ako nástroj uspokojovania komunikačnej potreby čiže ako nástroj sociálneho kontaktu. Až v neskoršom období sa stáva nástrojom usporiadania vlastných myšlienok a správania.Ako tému seminárnej práce z predmetu psychológia v obchode som si vybrala interkultúrnu komunikáciu. Pretože, pre súčasný ekonomický rozvoj je charakteristická globalizácia, rozš...
|
|
0,1 |
86x |
|
Psychológia v obchode - prednášky
Prednášky5 s. / 1. roč. / doc
Metódy psychológie- Všeobecné - pre všetky psychológie- Špecifické - len pre psych. v obchodeModerná psychológia používa v podnikateľskej praxi členenie metód podľa obsahového zamerania na:- Metódy vedeckej práce - logická metóda, histor. Metóda- Metódy výskumné - Všeobecné Špeciálne ModifikovanéVšeobecné - sú spoločné všetkým psych. Disciplínam. Zaraďujeme sem: pozorovanie, experiment a exploračné metódyŠpeciálne - ich predmetom je človek v systéme interakčných vzťahov. Patria sem metódy psycho...
|
|
0,1 |
4x |
|
Image spoločnosti
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
1. Imidž je určitým obrazom toho, ako obchodnú značku či spoločnosť vníma jej okolie. K úspechu vás nedovedú len vaše produkty a služby, ale aj celkové správanie firmy, ktoré vníma verejnosť aj obchodní partneri. Záleží na povesti, ktorú si spoločnosť počas svoje existencie na trhu vybudovala a predovšetkým udržala. 2. „ značka je to, čo zostane, keď vám zhorí fabrika“ povedal svojho času David Ogilvy a jeho historické slová znejú dnes možno ešte aktuálnejšie. Dobrý imidž sa stáva synonymom úsp...
|
|
0,1 |
22x |
|
Psychológia v obchode - prednáška
Prednášky5 s. / 1. roč. / doc
Prednaska obsahuje temy ako Komunikačné zručnosti a ich zložky, Psychologické účinky v pracovnom prostredí na výkonnosť pracovníka, Psychologické aspekty obchodného rokovania, klasifikaciu manazerov.
|
|
0,1 |
2x |
|
Psychológia v obchode
Esej11 s. / 3. roč. / doc
Vývoj človeka má charakter určitej akcelerácie v kvalite a zložitosti, čo je možno vidieť i na dôležitých komunikačných zlomoch v histórii.
Komunikácia sa vyvíjala už od praveku, keď ľudia prejavovali svoje potreby prejaviť sa, dohovoriť sa, uspokojiť svoje záujmy, ktoré neustále narastali. Na začiatku, keď ešte neobjavili dar reči, nachádzali svoje realizovanie a upútanie pozornosti účelnými pohybmi tela a posunkami, ktoré si postupne zaužívali. Myslím, že môžem povedať, že už v tomto období...
|
|
0,1 |
44x |
|
Psychológia v obchode - vypracované otázky
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / doc
náhľad v dokumentacii
|
|
0,2 |
4x |
|
Psychológia v obchode
Testy2 s. / 1. roč. / doc
Psychológia v obchode :
1. Medzi zdroje spotrebiteľských postojov patria:
a) špecifické skúsenosti – kvalita výrobku, estetické vlastnosti, ktoré môžu byť základom pozitívnych postojov (k výrobku, podniku) alebo negatívnych postojov
b) sociálna komunikácia – sú postavené ako hotové schémy
c) modely – ako napodobňovanie správania sa iných osôb
d) inštitucionálne faktory – majú vplyv na spotrebiteľské postoje (škola, rodina, priatelia,...)
2. Čím sa vyznačujú kúpne motívy?
a) určitým ...
|
|
0,1 |
0x |
|