Pedagogika mentálne postihnutých je vedným odborom špeciálnopedagogických vied, ktorý sa zaoberá teóriou a praxou špeciálnej edukácie a edukatívnej (re)habilitácie mentálne postihnutých osôb.
Predmetom pedagogiky mentálne postihnutých je edukácia a edukatívna (re)habilitácia mentálne postihnutých, chápaná ako proces priameho a nepriameho zámerného, plánovitého cieľavedomého špeciálnopedagogického pôsobenia na osoby s mentálnym postihnutím a ich prostredie s cieľom socializácie mentálne postihn...
Diagnóza mentálnej retardácie, pokiaľ neide o kombinované postihnutie, býva často stanovená a v predškolskom veku, alebo dokonca až po nástupe do školy, kde dieťa zlyháva. V prvom roku života býva dosahovanie základných vývojových medzníkov, hlavne v oblasti pohybových zručností (sedenie, lezenie, chôdza) väčšinou oneskorené len mierne alebo je i v pásme normy a ani osvojenie prvých slov nemusí byť dramaticky oneskorené. Retardácia sa stáva zrejmou až na vyšších vývojových úrovniach, keď sa začn...
Zmenou spoločenských pomerov po roku 1989 a vstupom Slovenska do Európskej únie v roku 2004 sa začína stále intenzívnejšie vynárať otázka vzdelávania žiakov, ktorí pochádzajú z iných štátov Európy (napr. zo štátov bývalej Juhoslávie, Ukrajiny), či iných kontinentov (najmä Vietnamci a Číňania). Na túto novú situáciu musí reagovať školský systém jednak v praxi, ale najmä zmenou prípravy budúcich učiteľov.
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.