Sociálna komunikácia (pre majstrov a vychovávateľov) - doc. Dr. Ján Brindza, CSc.
Skriptá59 s. / 3. roč. / pdf
Medziľudská komunikácia, vzájomná interakcia, dorozumievanie alebo oznamovanie niečoho niekomu patrí medzi základné ľudské aktivity. Porozumenie medzi ľuďmi sa deje prostredníctvom komunikácie. A. D. Mead uvádza dva typy komunikácie. Prvým typom je komunikácia v pravom zmysle slova. Jej obsahom je púhe oznámenie jednej bytosti druhej, postoj k nejakej zložke prostredia, ktoré je významné pre obidve bytosti. Táto prostá forma komunikácie sa vyskytuje aj u nižších živočíchov. V ľudskej spoločnosti...
|
|
0,5 |
217x |
|
Sociálna a pedagogická komunikácia
Študijný materiál19 s. / 2. roč. / pdf
Ukážka:Človek je tvor spoločenský. Nežije sám, ale po celý život je v styku s inými ľuďmi, s ktorými je spojený sieťou spoločenských záujmov, potrieb a vzťahov a pri styku človeka s človekom zákonite dochádza ku komunikácii.
|
|
0,2 |
290x |
|
Pedagogická komunikácia - otázky a odpovede na testy
Vypracované otázky2 s. / 1. roč. / doc
• Čo znamená komunikácia? -Informovať,oznamovať,riadiť sa niekým• Napíš tri vymedzenia komunikácie: - dorozumievanie,oznamovanie,výmena informácií• Vysvetli pojem interakcia: -vzájomné pôsobenie alebo vzájomné ovplyvňovanie• Napíš teórie komunikácie: - teória informácie,teória sociálnej komunikácie,etnografia komunikácie• Zákl. pojmy teórie informácie: -vysielač,komunikačný kanál,prijímač,spätná väzba• Čo je redundancia: -nadbytočnosť informácií• Čo skúma sociálna komunikácia?- interpersonálnu k...
|
|
0,1 |
130x |
|
Podstata, význam, druhy a predpoklady úspešnosti neverbálnej komunikácie
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
Komunikácia medzi ľuďmi, schopnosť vyjadriť svoje názory, pocity ale aj schopnosť správne pochopiť to, čo nám komunikujú druhí, nie je vôbec jednoduchým procesom. Komunikácii je potrebné učiť sa a zdokonaľovať sa v nej. Zručnosť komunikovať je životnou potrebou človeka. Ľudia medzi sebou komunikujú rôznými spôsobmi, pričom podstatná časť komunikácie sa odohráva na neverbálnej úrovni a práve z tohoto dôvodu som si dovolila priblížiť Vám základné myšlienky a rady ako porozumieť "reči ľudského...
|
|
0,1 |
14x |
|
Sociálna a pedagogická komunikácia
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Ako tému svojej seminárnej práce som si vybrala neverbálnu komunikáciu v škole, so zameraním na extralingvistické prostriedky. V jednotlivých podkapitolách som sa zamerala na podrobnejšie rozpracovanie týchto prostriedkov komunikácie a to pohľadu, dotyku, gestikulácie, mimiky, polohy a držania tela, vzdialenosti medzi komunikujúcimi a výzoru, zovňajšku človeka.
Vo svojej práci som sa zamerala na extralingivistické prostriedky komunikácie medzi učiteľom a žiakom, a žiakmi navzájom. Nev...
|
|
0,1 |
12x |
|
Základné asertívne techniky a ich uplatňovanie v praxi
Referát12 s. / 3. roč. / doc
Témou môjho referátu sú základné asertívne techniky a ich uplatňovanie v praxi. Táto problematika je pomerne široká, preto som sa zamerala na hlavné aspekty, ktoré čitateľovi v prvom rade priblížia pojem „asertivita“, oboznámila ho s typmi techník a v krátkosti som uviedla ich využite v praxi.
Túto tému som si zvolila, pretože asertívne správanie by malo byť súčasťou života každého človeka. Keďže takáto ideálna situácia nemôže vo svete nastať, mojím zámerom je aspoň oboznámiť nás - budúcich so...
|
|
0,1 |
9x |
|
Aspekty komunikácie v triede
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Seminárna práca na tému Aspekty komunikácie v triede pre 1. ročník Bc. štúdia.
ÚVOD
Komunikácia ako taká prebieha pod vplyvom mnohých zložiek, ktoré menia jej tok, tému aj spôsob interakcie medzi jej účastníkmi. Preto som si ja ako tému svojej seminárnej práce vybrala práve aspekty pedagogickej komunikácie. Pri jej písaní som sa snažila načrtnúť základnú paradigmu, z ktorej som vyvodila rámec aspektov, ktoré na komunikáciu v triede pôsobia. Snažila som sa teda o prehľadné a postupné premos...
|
|
0,1 |
3x |
|
Humor v škole z hľadiska pedagogickej komunikácie
Esej1 s. / 1. roč. / doc
Humor je korením života, mal by byť aj korením života v triede. Humor pomáha nadľahčovať situáciu, znižovať napätie a podporovať priateľské vzťahy v triede. Je stimulátorom pohody vo vzájomných vzťahoch učiteľ-žiak. Jemný humor povzbudzuje žiakov, dodáva im odvahu a odbúrava konflikty. Mnohí učitelia vedia nadľahčeným humorným spôsobom oznamovať žiakom veľmi vážne veci, a tým ich zbavujú napätia a stresu. Môžu takto motivovať ale aj karhať žiakov, oznamovať im závažné veci a pod. Humor zlepšuje ...
|
|
0,1 |
143x |
|
Pedagogická komunikácia
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať komunikáciou, ktorú som si precvičila v rozhovoroch so školopovinným dieťaťom. Rozoberieme si pár odborných pojmov z oblasti pedagogickej komunikácie. Z oblasti problematiky medziľudskej komunikácie som sa rozhodla preštudovať odbornú literatúru od autora Arnolda S. Lukniča: Vzťah ako tanec: spolu a každý sám /Komunikácia a medziľudské vzťahy/. V závere seminárnej práce prikladám spísané rozhovory so školopovinným dieťaťom a vypracovaný dotazník.
|
|
0,1 |
13x |
|
Efektívna komunikácia medzi nadriadeným a podriadeným
Referát3 s. / - roč. / doc
Komunikácia so zamestnancami umožňuje odovzdávať si informácie, upevňovať pracovné zaujatie a potrebnú spolupatričnosť a keď treba, manažérsky a ľudsky zvládnuť rozmanité organizačné zmeny či problémy a ťažkosti. Účinné odovzdávanie si podstatných informácií posilňuje motiváciu, zodpovednosť a výkon, pomáha udržiavať žiaduci stupeň súťaživosti, podnecuje tvorivosť, uľahčuje adaptáciu na nové podmienky.
|
|
0,1 |
10x |
|
Dejiny ľudskej komunikácie
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Úvod
Podmienkou vzniku reči a neskôr písma bola praktická činnosť ľudí a spoločenský charakter práce, ktorý vyžadoval vyjadrovanie a zaznamenávanie myšlienok a skutočností. V dlhých etapách vývoja ľudstva nadišiel čas, kedy ústne predávanie správ a myšlienok nedostačovalo. Človek vzal do ruky nástroj, aby zanechal správu pre ďalšiu generáciu. Pri sledovaní vývoja písma a tlače rozoznávame dve hlavné obdobia, ktoré sú od sebe neoddeliteľné a navzájom sa doplňujú. Každé z nich malo podiel na súča...
|
|
0,2 |
70x |
|
Pedagogická komunikácia
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / doc
Pedagogická komunikácia - otázky a odpovede
1 / Čo znamená komunikácia ?
Znamená informovať, oznamovať, riadiť sa niekým
2 / Tri vymedzenia komunikácie.
- dorozumievanie ( zhoda myšlienok )
- oznamovanie ( podávanie poznatkov )
- výmena informácií ( dialóg )
3 / Teórie komunikácie .
- teória sociálnej komunikácie
- etnografická komunikácia
- teória informácie
|
|
0,1 |
30x |
|
Podnikové vzdelávanie
Referát5 s. / - roč. / doc
Ľudský kapitál je hodnota, ktorej cena narastá tým, ako sa používa. Niektoré najúspešnejšie organizácie stavajú na myšlienke, že ľudský kapitál, alebo inteligentná a efektívna pracovná sila, môže byť hlavnou konkurenčnou výhodou firmy. Potenciál predstavuje tvorbu zisku, pretože základným cieľom každej firmy je uspieť na trhu. Tento úspech je v prevažnej miere určený výškou dosiahnutého zisku, v ktorom sa odráža aj príťažlivosť firmy pre obchodných partnerov a zákazníkov. Z tohto dôvodu sa organ...
|
|
0,1 |
9x |
|
Asertivita v podniku
Referát4 s. / - roč. / doc
Ľudia sa vyvíjajú rôznym spôsobom. Niekto sa prispôsobuje zmenám lepšie, iný horšie. To isté platí aj o firmách. Sú také, ktoré nechcú meniť prakticky nič. Iné firmy naopak využívajú každú informáciu na to, aby mohli veci robiť ešte lepšie.
|
|
0,1 |
2x |
|
Asertívne riešenie konfliktov
Referát2 s. / - roč. / doc
Asertívne riešenie konfliktov vedie:
• K sebapresadeniu,
• k vnútornej spokojnosti,
• k spolupráci,
• k rozvoju priateľstva,
• k pocitu spolupatričnosti,
• k uspokojeniu potrieb všetkých zúčastnených.
|
|
0,1 |
5x |
|
Asertívne práva zamestnanca
Referát2 s. / - roč. / doc
• Právo sám sa rozhodnúť, či budem jednať asertívne alebo nie – človek, ktorý si osvojil asertívne zručnosti sa môže slobodne rozhodnúť kedy a ako ich bude uplatňovať. Nie je otrokom asertivity, za určitých okolností sa môže rozhodnúť konať pasívne, prípadne i agresívne, ak sa jeho pokusy o asertívne riešenie problému ukážu neúčinnými.
|
|
0,1 |
0x |
|
Sociálna a pedagogická komunikácia
Prednášky4 s. / 3. roč. / doc
ucitel a ziak v komunikacii
|
|
0,1 |
0x |
|
Pedagogická komunikácia v zamestnaní
Referát2 s. / - roč. / doc
Človek ako spoločenský tvor nežije izolovane, žije medzi ľuďmi, stýka sa s nimi a samozrejme s nimi veľmi rád komunikuje. Medziľudský styk je základnou podmienkou života človeka, je atribútom jeho existencie. Nevyhnutnou zložkou interakcie je komunikácia, označuje sa ako proces, ktorou sa oznamujú a prijímajú určité informácie.
|
|
0,1 |
2x |
|
Podniková komunikácia
Referát2 s. / - roč. / doc
Na Slovensku venujú pozornosť problematike pracovnej komunikácie prevažne veľké a dominantné podniky. Dôraz kladú na zlepšenie komunikačných zručností svojho manažmentu, a tým aj následnému zlepšeniu vzťahov na pracovisku, zvýšeniu výkonnosti a efektivity práce.
|
|
0,1 |
9x |
|
Pôda - pedagogická komunikácia
Poznámky5 s. / - roč. / docx
pôda, základne jednoduché delenie pôdy, kľúčové slova spojené s pôdou
Cieľ hodiny: Žiaci si majú osvojiť pojem pôda. Majú nadobudnúť vedomosti o jej hlavných funkciách, zložení pôdy ako aj tiež získať prehľad o hlavnom delení pôdy.
|
|
0,1 |
0x |
|