Kvantitatívne a kvalitatívne metódy v sociálnej pedagogike
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriame na metodológiu sociálnej pedagogiky, konkrétnejšie na kvantitatívny a kvalitatívny výskum.
Výskum podľa Schmidta (s. 8) nie je zbieranie poznatkov, ale je to vlastne to, kde výskumník hľadá odpovede na nové problémy alebo nové odpovede na staré problémy. Usiluje sa odhaliť a dokázať pravdu bez ohľadu na niekoho alebo niečo, keď potvrdzuje a kriticky analyzuje pramene a celý svoj výskumný postup, svoje pokusy zámerne opakuje, aby si postup overil. Pozoruje v...
|
|
0,1 |
25x |
|
Možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov
Diplomová práca78 s. / 5. roč. / docx
Cieľom diplomovej práce bolo zistiť možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov u detí a mládeže v Banskobystrickom kraji.Práca je rozdelená na sedem kapitol. Prvá kapitola je venovaná súčasnému stavu teoretického rozpracovania problematiky. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú sociálnym pedagógom- jeho osobnosťou, kompetenciami a možnosťou uplatnenia v oblasti prevencie sociálnopatologických javov v praxi. Záverečné kapitoly sú venované empirickému výskumu. I...
|
|
0,3 |
8x |
|
Študijný materiál ku skúške z predmetu Sociálna pedagogika
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / pdf
Čo je to pedagogika?Čo je to vlastne pedagogika? = Pedagogika, ako hovorí Prucha, je vedou, ktorá sa zaoberá výchovou (edukáciou) a vzdelávaním. Má svoje pravidlá, normy, systém. Praktická pedagogika sa potom osvojuje, napr. v učiteľskom prostredí a pod. Niektorí autori hovoria, že : edukácia = výchova + vzdelávanie.Názov pedagogika vznikol:- z latinského slova : paedagogus - vychovávateľ,- v gréckej terminológii sa toto slovo : paidagógos - prekladá ako otrok, doslova otrok vo vychovávaní iných...
|
|
0,4 |
15x |
|
Sociálna pedagogika, sociológia a sociológia výchovy
Študijný materiál50 s. / 2. roč. / doc
2. SKUPINOVÁ SOCIÁLNA PRÁCA
Historicky sa skupinová sociálna práca vyvíjala odlišne a oddelene od individuálnej a odlišovala sa od nej jednak svojim zameraním, jednak využívaním sociálnej a psychologickej skupinovej dynamiky.
- skupinová práca mala častejšie obsah rekreačný, pedagogický a kultúrno-sociálny
- Rekreačné skupinové vyžitie v spojitosti so sociálnou prácou má dvojitý účinok: Jednak ponúka konštruktívne využitie voľného času, napr. pre adolescentov, ktorý by sa inak venoval...
|
|
0,4 |
11x |
|
Nezamestnanosť a jej riešenie voči absolventom škôl v regióne Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Nezamestnanosť patrí k fenoménom, ktorému je v modernej ekonómii venovaná zvýšená pozornosť a v súčasnej dobe predstavuje podstatný existenčný problém nielen v našej krajine, ale ide o celosvetový problém, ktorý narastá stále do väčších rozmerov. Nezamestnanosť má svoje negatívne dôsledky na človeka, rodinu i spoločnosť. Zvyšuje sa pravdepodobnosť chudoby, nezamestnaný je často vytlačený na okraj spoločnosti.
Nezamestnanosť je závažným sociálnym a ľudským problémom, ktorý postihuje ľudí bez ohľ...
|
|
2,4 |
36x |
|
Uplatňovanie výchovnej funkcie rodiny
Diplomová práca87 s. / 5. roč. / doc
Pre každého človeka na svete pojem rodina iste predstavuje domov, životnú istotu, najväčšiu hodnotu, dôležitú spomienku. Poskytuje nám nenahraditeľné a zároveň najdôležitejšie prostredie, bez ktorého by sme zostali osamelí, neúplní, neistí.Rodinu každý charakterizuje z iného (svojho) pohľadu. Ak by sme mali riešiť problematiku podstaty rodiny, musíme si položiť aj otázku, na akom základe sa rodina stavia. Láskou sa rodina utvára, rozvíja sa a udržuje. Myslím si, že je tu namieste povedať, aká by...
|
|
0,7 |
33x |
|
Sociálna pedagogika - prednášky
Prednášky38 s. / 1. roč. / doc
Vo všeobecnosti sa pod pojmom pedagogika rozumie všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoločnosti.
Hlavné tématické okruhy:
- Pedagogika (pojem, vývoj, predmet, pramene)
- Základné pojmy pedagogiky (výchova, vzdelávanie, vyučovanie, edukácia, učenie, schopnosti,...)
- Utváranie osobnosti (osobnosť žiaka, učiteľa)
- Sociálna pedagogika jej pojatie a charakteristika (úvod do soc.ped., úlohy, funkcie)
- Základné pojmy súvisiace s výchovou a soc. ped. ...
|
|
0,4 |
313x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
41x |
|
Nezamestnanosť - seminárna práca
Seminárna práca19 s. / 5. roč. / doc
Práca má v živote človeka nezastupiteľné miesto. Je dôležitou podmienkou zabezpečenia jeho dôstojnej existencie, prináša mu materiálny prospech, ale zároveň mu dodáva pocit sebarealizácie a spoločenskej potrebnosti. V konkrétnej práci, pri ktorej sú potrebné vedomosti, schopnosti a zručnosti rozvíja sa ľudská osobná identita. Strata práce znamená pre jedinca nielen pokles životnej úrovne, ale tiež pokles sebavedomia, sebaúcty, pocit beznádeje, neužitočnosti a zároveň dochádza k poklesu sociálneh...
|
|
0,1 |
36x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
14x |
|
Sociálna pedagogika - powerpoint prednášky
Prednášky208 s. / 2. roč. / ppt
Výchova-pojem,podstata
Najfrekventovanejší pojem
Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti
Podstatné znaky-aktivita,tvorivosť
Život a výchova sú dynamické procesy,navzájom sa podmieňujú
Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnosti...
|
|
0,3 |
5x |
|
Nezamestnanosť ako jeden z najvýraznejších sociálnych problémov v súčasnosti
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Ukážka:ÚvodSociálna pedagogika je pedagogická disciplína, ktorá skúma vplyv sociálneho prostredia na výchovný proces. Je to veda, ktorá sa opiera o empirické bádania, teda skúsenosť rozoberá výchovné vplyvy, ktoré vychádzajú z prostredia a určuje zásady organizovania prostredia z hľadiska potrieb výchovy
|
|
0,1 |
109x |
|
Základné pojmy v sociálnej pedagogike
Prednášky19 s. / 1. roč. / doc
SOCIÁLNA PEDAGOGIKA • Učebné osnovy tohto predmetu sú zostavené tak, že v obsahu Soc. Ped. sú zaradené aj otázky Soc. Práce, komunikácie, etiky a vybraných situácií. • Soc. Ped. a Soc. Práca sú si veľmi blízke vedy. • Pre Soc. Ped. - sú dôležité problémy detí, mládeže v rodinnom a školskom prostredí, ich disfunkčné procesy, preventívne zámery a opatrenia. • Pre Soc. Pr. - problémy rizikových skupín populácie zdravotne a soc. znevýhodnených, nezamestnaných, starších, etnicky odlišných osôb
|
|
0,3 |
3x |
|
Sociálna pedagogika - poznámky z prednášok
Prednášky36 s. / 2. roč. / docx
História SOPE (poľská, nemecká, slovenská)SOPE: je vedná disciplína, kt. patrí do sústavy vied o výchove.GRÉCKO: Platón - podľa neho môže výchova ako jedna z foriem štátneho donucovania zaistiť bezproblémové formovanie štátu. Tu však chýba myšlienka ľudského súcitenia s tými, kt. sa ocitnú v núdzi.Aristoteles - diferencovaná príprava ľudí na život musí prebiehať so zreteľom k platnej ústave.Seneca - úvahy o tom, že štát nemôže zákonmi a spôsobom vlády zlepšiť morálku a že je potrebné podať pomoc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Sociálna pedagogika (prednáška p. Vereša)
Prednášky20 s. / 1. roč. / doc
Výchova-pojem, podstata • Najfrekventovanejší pojem • Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti • Podstatné znaky-aktivita, tvorivosť • Život a výchova sú dynamické procesy, navzájom sa podmieňujú • Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnosti Výchova • Je definovaná ako proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny v jeho vývoji. Podstata výchovy • Základom je aby sa ďalším generáciám sprostredkovali vedomosti, schopnosti, zručnost...
|
|
0,2 |
3x |
|
Etické aspekty profesie učiteľa
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Učiteľ a učiteľské povolanie. Pohľady na nich sú rozporuplné. Hoci aj učiteľ má
vysokoškolské vzdelanie, jeho postavenie v spoločenskom rebríčku nie je veľmi vysoké (ale
aby sme boli spravodliví, tak nie je ani nízke). Je im vyčítané, že „nič nerobia, učia štyri
hodiny denne“, alebo „majú každý tretí týždeň prázdniny a v lete dva mesiace zaplatenej
dovolenky“. Učitelia sa bránia, že ich zamestnanie je psychicky aj fyzicky veľmi náročné
a vyčerpávajúce, že veľa z nich trpí syndrómom vyhoreni...
|
|
0,1 |
12x |
|
Sociálno-právna ochrana detí (teoretická časť)
Referát8 s. / 1. roč. / doc
ÚvodPráca sociálneho pracovníka sa zameriava na veľa okruhov ľudí. Sú to napríklad starí ľudia, ľudia postihnutí mentálne alebo fyzicky, deviantné osoby, či osoby závislé a v neposlednom rade sú to deti a mládež. Deti sú našou budúcnosťou a je v našom záujme snažiť sa, aby vyrástli vo vhodnom prostredí. Každé dieťa potrebuje cítiť, že ho niekto miluje, ochraňuje a zahrnie ho všetkým, čo potrebuje. Bohužiaľ, nie každému dieťaťu je to dopriate. Najzákladnejším prostredím pre dieťa je jeho rodina....
|
|
0,1 |
19x |
|
Prednášky - Sociálna pedagogika
Prednášky23 s. / 1. roč. / doc
Výchova-pojem,podstata • Najfrekventovanejší pojem• Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti• Podstatné znaky-aktivita,tvorivosť• Život a výchova sú dynamické procesy,navzájom sa podmieňujú• Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnostiVýchova• Je definovaná ako proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny v jeho vývoji.Podstata výchovy• Základom je aby sa ďalším generáciám sprostredkovali vedomosti,schopnosti,zručnosti a postoje, k...
|
|
0,2 |
81x |
|
Výber výskumnej vzorky vo výskume
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Názov mojej seminárnej práce napovie snáď viac ako dosť, o čom sa bude na nasledujúcich stranách hovoriť, no predsa uvediem niekoľko slov na úvod.
Ak sa rozhodneme, že ideme robiť výskum, začnú sa na povrch predierať rôzne problémy týkajúce sa celej práce okolo nášho výskumu. Jedným takýmto dôležitým "problémom" je výber výskumnej vzorky. Pre aký výber sa teda rozhodnúť? Náhodný či zámerný? Alebo radšej stratifikovaný?
Žartujem. Ale aspoň vidíte, že to nie je len tak - ísť robiť výskum. Cie...
|
|
0,1 |
13x |
|
Sociálna pedagogika, výchova, výchovné prostredie
Študijný materiál8 s. / 2. roč. / doc
Sociálna Pedagogika:
Nemecko v 19stor. prvýkrát termín SP použil Adolf Wielhelm Diesterweg. Neskôr termín použil Paul Natrop.
Definujú SP ako „vyššiu pedagogiku, ktorej úlohou je hľadať podstatu ľudského bytia a preto do nej zahŕňa aj filozofiu, etiku, sociológiu a sociálnu politiku, ktorá rešpektuje celonárodnú výchovu.“
Vývoj sociálno – pedagogickým smerom:
SP:
praktický smer – Pestalozzi, Owen,
1. orientácia na riešenie praktických sociálno – výchovných problémov a pomoc ľudom v ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Sociálna pedagogika - ťahák (Humanistický štýl výchovy, Metódy činnosti SPe...)
Ťahák6 s. / 1. roč. / doc
Humanistický štýl výchovy - rodičia by sa mali na rodičovstvo pripraviť, pristupovať k nemu zodpovedne. Od narodenia pripisovať dieťaťu vysokú hodnotu a venovať mu čo najvic svojho času, lásky, pozornosti,úcty.v rodine mať jasné pravidlá čo dieťa smie a čo nie. Je vhodné utvoriť si ciele výchovy pritom akceptovať detské potreby, priania, osobnosť i schopnosti.výchovné situácie riešiť pozorným počúvaním, trpezlivo, rozhovorom, analýzou a s nadhľadom. Ako odmenu používať pochvalu, akceptáciu, vyja...
|
|
0,1 |
16x |
|
Tvorivo - humanistické teórie v pedagogike
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Miron Zelina sa mimoriadne výstižne vyjadril v jednej z úvodných viet, že „humanizmus je náboženstvom lásky a láska je najlepším vyjadrením humanizmu.“ (2004, s. 152)
Ako výborne dokáže pár slov vystihnúť filozofiu tejto témy - s názvom „Tvorivo-humanistické teórie“. Okamžite mi na tvári nabehne úsmev, keď si spomeniem, že dlhú dobu mi pojem „humanizmus“ pomenúval výlučne literárnu epochu. Zastrešuje však o trošku viac; je základným kameňom výchovy, vyjadruje vieru v ľudskosť.
Nasledujúce ri...
|
|
0,1 |
7x |
|
Rodinné prostredie a výchova
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
V seminárnej práci sa budeme venovať rodine, prvému a významnému činiteľu, ktorý dieťaťu od prvého okamihu vytvára prostredie pre jeho ďalší rast. Rodina je pre zdravý rozvoj dieťaťa prirodzenou a nenahraditeľnou, má možnosť vplývať na formovanie osobnosti dieťaťa, na jeho emocionálne stránky týkajúce sa medziľudských vzťahov v rodine i mimo nej, na vytváranie hodnôt, postojov, vedie k samostatnosti, k sebadôvere a k zodpovednosti. Rodinná výchova u dieťaťa vytvára základ jeho osobnostných vlas...
|
|
0,1 |
79x |
|
Prednášky zo Sociálnej pedagogiky
Prednášky14 s. / 2. roč. / doc
Filozoficko – historické korene starostlivosti- prvý krát - 19.storočie , Nemecko – Adolf Wilhelm Diesterwerg ( 1790-1866) - neskôr – Paul Natrop ( 185č – 1924 ) Definícia SP ako : vyššiu pedagogiku, ktorou úlohou je hľadať podstatu, zmysel bytia, je tu zahrnutá filozofia, etika, sociológia, soc.politika, ktorá rešpektuje celonárodnú výchovu Vývoj soc. - ped. smerom : - soc.ped. - praktický- Pestalozzi, Owen, Tešedik - teoretický - filozofický- Natrop, Spencer - experimentálny - Play, Bergman...
|
|
0,1 |
4x |
|
Sociálna pedagogika - poznámky
Poznámky11 s. / 1. roč. / doc
1.) Výchova a vývoj Výchova je proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny. Výchova je nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti, najfrekventovanejší pojem. Podstatné znaky: aktivita, tvorivosť. Život a výchova sú procesy dynamické, vzájomne sa ovplyvňujú a podmieňujú.Podstata výchovy - odovzdanie vedomostí, schopností a zručností ďalším generáciám. Z hľadiska vývoja spoločnosti sa podstata výchovy prejavuje ako striedanie generácií.Vývoj spoločnos...
|
|
0,2 |
26x |
|
Záškoláctvo - negatívny vývinový trend
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Keď som sa začala prechádzať labyrintom rozsiahlej témy mojej seminárnej práce - záškoláctvom, zistila som mnoho zaujímavých faktov a informácií, ktoré by sme mohli prakticky využiť v našej budúcej profesii. Preto som sa zamerala nielen na teoretické poznatky, ale aj na vyvrátenie mylných názorov, ktoré sa tradujú vo vzťahu k tomuto "modernému" a, bohužiaľ, stále sa zväčšujúcemu problému.
Okrem knižnej literatúry a odborných časopisov som našla veľkú oporu aj na mnohých internetových stránkac...
|
|
0,1 |
25x |
|
Význam pedagogickej komunikácie, vymedzenie jej pojmu. Druhy komunikácie a jej efektívnosť v pedagogickom procese.
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / docx
Význam komunikácie je nesmierny, pretože prostredníctvom nej sa umožňujú vzájomné kontakty medzi ľuďmi. Komunikácia je vlastným nositeľom sociálneho diania. Jej význam pre vývoj jedinca je v tom, že štrukturuje jeho okolie, určuje jeho miesto v sociálnom poli a jeho prostriedkom k úspešnému prispôsobeniu sa. Prostredníctvom nej jedinec dostáva pokyny pre riadenie svojho správania, prenášajú sa naňho normy a hodnoty skupiny.Vymedzenie pojmuSamotné slovo komunikácia je latinského pôvodu (communica...
|
|
0,1 |
9x |
|
Sociálna pedagogika - príprava na skúšku
Študijný materiál4 s. / 2. roč. / doc
Príprava na skúšku z predmetu Sociálna pedagogika1. Vymedzenie soc. pedagogiky - pojem, predmet, vývoj, úlohy, smery, predstavitelia, diela vzťah k iným vedám- Pojem: - Pedagogika: - spol. disciplína (veda, teória) o výchove a vzdelávaní, skúma výchovný proces so všetkými jeho činiteľmi, zložkami, metódami a podmienkami - Soc. pedagogika: - pedagogicko-sociálna vedná disciplína, kt. skúma vplyv soc. prostredia na vých. proces jedinca a celej ľudskej spoločnosti- Predmet: - soc. aspekty výchovy...
|
|
0,1 |
23x |
|
Sociálna predagogika - otázky
Testy2 s. / 1. roč. / docx
Socialna pedagogika - SPA1. definuj SPzameriava sa na každodennosť života jedinca ako sociokultúrnej osobnosti, rozvíja zodpovednosť jedinca za vlastné rozhodnutie a vedie ho k hľadaniu vlastných životných ciest2. akym problemovym oblastiam sa venujevýchovným problémom, socializácii a resocializácii, mravnej výchove a kladnému vzťahu k prácisociálnemu prostrediu rodiny, príjmu rodiny, životnému štýlu, školskej výchove, kompenzácii a pretváraniu prostredia, mládeži ako rizikovej skupine, sociálny...
|
|
0,1 |
7x |
|
Sociálny pedagóg a jeho kompetencie v spoločnosti
Semestrálna práca12 s. / - roč. / doc
Podľa Z. Bakošovej 1 sociálny pedagóg je „absolvent magisterského štúdia študijneho odboru sociálna pedagogika, a tiež odboru pedagogika, špecializácie sociálna pedagogika.“
Transformácia spoločnosti, prechod kompetencií na samosprávu, vstup SR do EÚ - to všetko si vyžaduje aj súlad vysokoškolskej prípravy študentov s požiadavkami praxe na nové povolania. Potreba odborníkov - sociálnych pedagógov sa ukázala ako žiadúca už začiatkom 90. rokov. Preto mnohé vysoké školy v SR reagovali na túto pot...
|
|
0,1 |
140x |
|
Šikanovanie ako spoločenský problém
Semestrálna práca5 s. / 1. roč. / doc
Anotácia: Práca sa zaoberá ako teoretickou časťou témy šikanovanie, tak ponúka aj možnosti riešenia alebo možnosti prevencie šikanovania v školskom prostredí.
Chicane je slovo francúzskeho pôvodu a znamená zlomyseľné obťažovanie, týranie, sužovanie, prenasledovanie.
Definuje sa ako agresia, ktorej sa dopúšťa jednotlivec alebo skupina voči inému viac menej bezbrannému a bezmocnému jednotlivcovi či skupine. Charakteristické je opakovanie agresie voči obeti, ktorej sa často ubližuje na zdraví...
|
|
0,1 |
18x |
|
Sociálna pedagogika - štátnice
Štátnicové otázky57 s. / 5. roč. / doc
Vypracované otázky na štátnice zo sociálnej pedagogiky.
|
|
0,3 |
44x |
|
Formy a metódy uplatňované na školách a mimoškolských zariadení v oblasti VMR
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Voľno-časové inštitúcie a neziskové organizácie, ktoré pracujú s mladými ľuďmi. Sociálny pedagóg sa tu môže uplatniť ako animátor, vychovávateľ, poradca, kde VMR prezentuje vo forme osvedčených metód, pri ktorých nechýba pedagogický optimizmus vychádzajúci z viery a dôvery v schopnosti mladých ľudí, a tiež môžu byť inšpiráciou i pre pracovníkov mládežníckych organizácií, záujmových útvarov a skupín.
|
|
0,1 |
5x |
|
Sociálna pedagogika
Prednášky74 s. / 1. roč. / doc
Čo je sociálna pedagogika? Na túto otázku hľadali odpovede bádatelia pedagogiky a sociológie na prelome 19. a 20. storočia. Ich názory sa týkali významu spoločenského prostredia pri formovaní osobnosti.
Chceli prelomiť dovtedajšiu mienku o tom, že formovanie osobnosti je podmienené len biologickými a psychologickými činiteľmi. Ich snaženia boli zamerané na poukázanie súvislosti medzi spoločenským prostredím a výchovou. Tieto názory sa rozvíjali postupne.
Šesťdesiate roky 20. storočia pri...
|
|
0,8 |
16x |
|
Sociálna pedagogika
Prednášky69 s. / - roč. / doc
Prednáška zo sociálnej pedagogiky Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s pojmom, predmetom, vývojovými smermi sociálnej pedagogiky ako vednej disciplíny. Definovať vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce ako aj jej v vzťah k iným vedným disciplínam.Vymedziť prístupy k jej predmetu u nás a v zahraničí, ich charakteristiku a predstaviteľov. Reflektovať súčasné problémy a aktuálne úlohy sociálnej pedagogiky.
|
|
0,5 |
2x |
|
Sociálno patologické javy v školskom prostredí
Referát2 s. / 1. roč. / docx
Školské prostredie je po rodinnom prostredí druhým najvýznamnejším činiteľom , ktorý ovplyvňuje osobnosť dieťaťa. Tvoria ho životné, materiálne a sociálne podmienky. Tak ako vo väčšine spoločenstiev i v tom školskom sa vyskytujú patologické javy ako sú napríklad: fajčenie, alkoholizmus, drogy, šikana, záškoláctvo, či krádeže. Je potrebné tieto negatívne vplyvy včas podchytiť prípadne eliminovať.
|
|
0,1 |
5x |
|
Sociálny pedagóg a jeho postavenie v spoločnosti
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
1 SOCIÁLNY PEDAGÓG A JEHO POSTAVENIE V SPOLOČNOSTI
Transformácia spoločnosti, prechod kompetencií na samosprávu, vstup SR do EÚ – to všetko si vyžaduje súlad vysokoškolskej prípravy študentov s požiadavkami praxe na nové povolania. Potreba odborníkov – sociálnych pedagógov sa ukázala ako žiaduca už začiatkom 90. rokov. Preto mnohé vysoké školy v SR reagovali na túto potrebu po zavedení študijného predmetu sociálna pedagogika aj postupným zavádzaním študijnej špecializácie či študijného odbo...
|
|
0,1 |
10x |
|
Sociálny pedagóg a vychovávateľ
Referát2 s. / 3. roč. / doc
„Sociálny pedagóg je odborník, ktorý je teoreticky i prakticky pripravený vo vysokoškolskom štúdiu odboru pedagogika filozofického, pedagogického alebo sociálneho zamerania (predtým v špecializácií, zameraní sociálna pedagogika) na sociálno-výchovnú činnosť. Je odborníkom, ktorého všeobecné kompetencie spočívajú v pomoci a podpore deťom, mládeži, dospelým, rodičom (sociálna andragogika, geragogika) a ich podpore v situáciách vyrovnania deficitu socializácie a hľadania možností zlepšenia kvality ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Sociálno pedagogicko komunitná práca zameraná na deti a mládež
Seminárna práca15 s. / - roč. / doc
Cesta klubov k nízkoprahovosti nikdy nie je priamočiara. Ľudia, ktorí v nich pracujú, bojujú s mnohými problémami, riešia viaceré zásadné otázky. Učia sa najmä na vlastných chybách, čo ich akoby zdržiava od dosiahnutia vytýčených cieľov, ale postupne nachádzajú riešenia ako pracovať s deťmi, ktoré navštevujú klub. Tí, ktorí pracujú v nízkoprahových kluboch, majú podobné skúsenosti. Naša práca prináša stručný prehľad o tomto zariadení.
|
|
0,1 |
4x |
|
Charakteristika záujmových útvarov, ich organizácia a obsahové zameranie
Seminárna práca6 s. / - roč. / doc
K základným otázkam fenoménu peer dobrovoľníctva patria skupiny tínedžerov formujúce sa v záujmových útvaroch, v ktorých sa rešpektujú ich potreby a záujmy a zároveň sa orientujú na spoločný cieľ - pomoc iným (napr. prostredníctvom priamej participácie v peer programoch v rovesníckych školských triedach) systematickou prípravou vo svojom voľnom čase a to bezplatne a dobrovoľne hlavne v oblasti prevencie sociálnopatologických javov.
|
|
0,1 |
1x |
|