Neverbálna komunikácia (ročníková práca)
Ročníková práca35 s. / 2. roč. / doc
Vznik sociológie výchovy je bezprostredne viazaný s dejinami ľudskej civilizácie. Výchovná činnosť bola vždy aj činnosťou sociologickou, keďže sa nikdy nezaobišla bez spoločenských a filozofických aspektov. Sociologické aspekty nachádzame vo veľmi primitívnej podobe už spoločenskom zvyku iniciácii, v rituáloch u prvotných indiánskych kmeňov, ale aj vo vzdelanosti babylonskej a staroegyptskej kultúre. Historicky vymedzenú, ale relatívne dokonalejšiu podobu majú sociologické aspekty vo výchovných ...
|
|
0,2 |
17x |
|
Sociológia výchovy ako vedná disciplína
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
V našej seminárnej práci by sme chceli
bližšie definovať pojmy ako sociálna
výchova, sociológia výchovy a vedy s ňou spojené, aj o ich
pôvode a historickom vývoji. Keďže je sociológia ako veda pomerne mladá,
je dôležité uvedomiť si čo všetko sa udialo kým táto veda vznikla ako
samostatná. Mená ako August Comte, Karl Marx a ďalší by nemali ostať bez
povšimnutia.
|
|
0,1 |
11x |
|
Sociológia výchovy (poznámky z prednášok)
Prednášky32 s. / 2. roč. / doc
21.10.2008Vychova moze byt: prirodzená (rodina) alebo intencionálna (detské domovy)Negatíva rodiny- zoznámenie ľudí do manželstva. niekto niekoho pozná dlhé roky, ale dôležitejšie sú podmienky pretože len ak sa stretávajú pri oficiálnych stretnutiach, ak sa nepoznajú, tak pri prvom probléme v manželstve zistia že nespĺňajú očakávania.PROBLÉMY1. nedostatočné poznanie2. manželstvo pod tlakom- ak to chcú rodičia (šľachtici)- v prípade tehotenstvaľudia si neuvedomujú následky, keď uzavrú manželstvo,...
|
|
0,1 |
14x |
|
Sociológia výchovy
Prednášky15 s. / 3. roč. / doc
Tézy:
1. Predmet SV
2. Vývoj SV a sociológie
3. Vymedzenie pojmu spoločnosť, štruktúry a typy
4. Soc. Detí, etapy
5. Soc. Skupiny, formovanie a typy, rovesnícke skupiny
6. Soc. Interakcie, soc. rola, soc. Status, konflikt rolí
7. Kultúra ako obsah socializácie, masová kultúra, subkultúra mládeže
8. Rodina ako primárna soc. skupina
9. Škola – soc. Eduk. Inštitúcia, voľný čas, voľno časové inštitúcie
|
|
0,1 |
6x |
|
Humanizácia výchovy
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Humanizácia výchovy a vzdelávania, či ľudskosti školy a výchovno-vzdelávacieho procesu, sú dnes aktuálne trendy vo vyspelých krajinách.
Základom humanizácie výchovy a vzdelávania vo výchovných predmetoch je vytvorenie pozitívneho vzťahu k študentom, ale aj kolegom, podporovanie tvorivého prístupu študentov k učeniu a poznávaniu, rozvíjanie fantázie a vlastnej tvorivosti, posilňovanie sebavedomia a sebadôvery študentov, odbúravanie strachu z nového, neznámeho, viesť študentov k neustálemu hodno...
|
|
0,1 |
10x |
|
Kniha ako prostriedok socializácie človeka
Referát10 s. / 1. roč. / doc
Referát je prierezom života človeka od jeho predškolského veku až po dospelosť, kde sa v jednotlivých kapitolách vykreslí vplyv knihy na jeho momentálny vek a na druhej strane ako spĺňa kniha v akejkoľvek forme jeho potreby pre rozvoj jeho osobnosti. Jednoznačným cieľom bolo poukázať na potrebu čítať a vedieť si knihy vyberať.
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociológia výchovy
Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
Sociológia výchovy- sociologická disciplína, ktorá sa zaoberá sociálnymi aspektami výchovy a ich miestom v procesoch spoločenskej reprodukcie. Práca s oblasti sociologie výchovy sprvidla pojednávajú o 3 okruhoch problémov:
1.O mieste a funkcii výchovy v spoločnosti, v danej civilizácii a kultúre a o ich historických premenách, o vzťahoch medzi výchovnými hodnotami a cielmi a socialnou štruktúrou, stratégiou a mobilitou, o vzťahoch medzi výchovou a spoločenskou zmenou.
2.O vzťahoch objektov a s...
|
|
0,1 |
3x |
|
Sociológia výchovy vo vzdelávaní dospelých
Prednášky5 s. / 2. roč. / doc
Sociológia výchovy, sociológia výchovy a vzdelávania dospelých, cieľ, úlohy, význam vednej disciplíny, základné pojmy.
|
|
0,1 |
8x |
|