Vybrané aspekty práce asistenta učiteľa v špeciálnom školstve
Ročníková práca32 s. / 1. roč. / doc
Otázka, ako vnímať zdravotné postihnutie a jeho nositeľa, zamestnáva väčšinovú populáciu už celé stáročia. Odpovede na ňu sa v priebehu dejín, prirodzene, menili. V súčasnosti sa už nediskutuje o tom, či sú i zdravotne postihnutí ľudskými bytosťami, ktoré si zaslúžia žiť plnohodnotný život. Nejedna polemika sa však vedie o tom, kto a ako by im mal takýto život zabezpečiť. Na prvý pohľad je totiž zjavné, že bez naplnenia mnohých - často výsostne individuálnych - špeciálnych potrieb každého zdravo...
|
|
0,2 |
18x |
|
Komunikácia s jedincom s viacnásobným postihnutím
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Každý človek bez ohľadu na to, či je zdravý alebo zdravotne postihnutí má právo na vzdelávanie. Aby sa mohol vzdelávať a zaradiť sa do života, musí vedieť komunikovať s okolím. Viacnásobne postihnutí je skupina osôb, ktoré vykazujú súčasne príznaky viacerých postihnutí (napr. hluchoslepí, mentálne + zrakovo, reč...). Cielená pozornosť sa tomuto problému venuje až v posledných desaťročiach či rokoch. Je dôležité, aby sme sa snažili ľuďom s viacnásobným postihnutím pomáhať a na to je potrebná komu...
|
|
0,1 |
33x |
|
Pedagogika mentálne postihnutých
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Typické znaky a klinické prejavy mentálne postihnutých1. Odlišnosti v myslení - typickým znakom jedincov s mentálnym postihnutým je obmedzená potreba zvedavosti a preferencie podnetového stereotypu. Takíto jedinci bývajú zvyčajne pasívnejší a viac závislí na sprostredkovávaní informácii inými ľuďmi. Orientácia v známom prostredí je pre nich omnoho náročnejšia, pretože horšie rozlišujú významné a nevýznamné znaky jednotlivých objektov a situácii a horšie chápu ich vzájomné vzťahy...2. Odlišnosti ...
|
|
0,1 |
34x |
|
Poruchy učenia a správania sa
Seminárna práca59 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci sa budeme zaoberať závažnými problémami učenia, s ktorými sa stretávame najmä u detí pri nástupe do školy. Dovolili sme si bližšie rozobrať špecifické poruchy učenia, ktorými sú dyslexia a dysgrafia. Okrem týchto dvoch bližšie spracovaných sa často stretávame aj s inými poruchami učenia ako sú napríklad dyskalkúlia, dyspinxia, dysmúzia...
Je veľmi dôležité včasne podchytiť a diagnostikovať tieto poruchy, pretože môžu mať za následok celkový psychický vývin dieťaťa. Avša...
|
|
0,3 |
47x |
|
Východiská školskej integrácie žiakov s poruchami učenia
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Cieľom príspevku je rozdiskutovať niekoľko kľúčových myšlienok vzťahujúcich sa na integráciu výnimočných žiakov do škôl bežného typu. Školská integrácia na Slovensku prekonala viacero zmien. Autori zdôrazňujú nevyhnutnosť profesionálnych postojov učiteľov k žiakom so špeciálnymi edukačnými potrebami. Prezentované sú i ďalšie podmienky a aspekty školskej integrácie. Hlavná pozornosť je sústredená na komplexnosť v príprave bežných škôl na integratívne vyučovanie.
|
|
0,1 |
6x |
|
Postavenie špeciálneho pedagóga v poradenskej sieti
Bakalárska práca65 s. / 3. roč. / docx
Osobnosť špeciálneho pedagóga je dôležitý faktor, ktorý vo veľkej miere ovplyvňuje priebeh špeciálnopedagogického poradenského procesu a má za zásadný význam pri utváraní vzťahu medzi klientom a špeciálnym pedagógom.
Úspešný špeciálnopedagogický poradenský pracovník sa vyznačuje rozvinutou emocionalitou a empatiou na jednej strane a objektívnosťou, analytickým postojom a rozhodnosťou na strane druhej. Základ tvorí zrelá osobnosť, schopná ďalšieho rozvoja.
Hlavným cieľom špeciál...
|
|
0,1 |
16x |
|
Vypracované otázky z predmetu Špeciálna pedagogika
Skriptá31 s. / 2. roč. / doc
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogikyŠpeciálna pedagogika - vedná oblasť, zaoberajúca sa teóriou a praxou výchovy, vzdelávania mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností či psychosociálneho narušenia alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania mládeže a dospelých. Môžeme sem zaradiť aj jedincov s výnimočným nadaním a talentom čí inými špecifickými potrebami.Predmetom je skúmanie podstaty a zákonitostí výchovy a vzd...
|
|
0,3 |
43x |
|
Špeciálna pedagogika - obsah, predmet, cieľ a úlohy
Štátnicové otázky19 s. / 5. roč. / doc
V najširšom slova zmysle patrí špeciálna pedagogika do sústavy vied o človeku. V užšom význame patrí do systému pedagogických vied.Obsah: Špeciálna pedagogika sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania.
Predmetom špeciálnej pedago...
|
|
0,2 |
6x |
|
Nadané dieťa (Semestrálna práca z predmetu Špeciálna pedagogika)
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Špeciálna pedagogika. Vedná disciplína, zaoberajúca sa výchovou a vzdelávaním detí, ktoré sú naľavo od priemeru na Gaussovej krivke? A čo deti napravo od priemeru? V sylaboch predmetu špeciálna pedagogika je venovaných mnoho výučbových jednotiek deťom postihnutým, či už fyzicky alebo psychicky. Ale len jedna výučbová jednotka sa zaoberá vzdelávaním nadaných detí.Keď kráčame po ulici, na prvý pohľad vieme odlíšiť zdravé dieťa od vozíčkára, od dieťaťa s Downovým syndrómom, alebo od slepého dieťaťa...
|
|
0,1 |
19x |
|
Špeciálna pedagogika - školská integrácia
Poznámky25 s. / 3. roč. / doc
Zásadné zmeny v rozvoji školstva v Slovenskej republike po roku 1989 sprevádzané zmenami v školskej legislatíve umožnili dôkladnejšie zohľadňovať individuálne potreby, schopnosti a záujmy detí. V oblasti vzdelávania žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) je najvýznamnejšou zmenou legislatívne zakotvená možnosť jeho individuálnej alebo kolektívnej integrácie do materských škôl, základných škôl a stredných škôl bežného typu. Školská trieda je prvým prostredím mimo rodiny, v kt...
|
|
0,4 |
26x |
|
Špeciálna pedagogika vypracované otázky
Vypracované otázky25 s. / 2. roč. / doc
1. Kto je zakladateľ špeciálnej pedagogiky?
Miloš Sovák - lekár, otorynolaringológ, logopéd, defektológ
2. Kto sa u nás zaoberal vymedzením pojmu špeciálna pedagogika?
Viliam Gaňo - priekopník surdopedagog. a logopédie a zakladateľ defektológie v SR
3. Špeciálna pedagogika sa delí na:
- psychopédia, - logopédia, - etopédia, -tyflopédia, -somatopédia, - surdopédia PODROBNEJŠIE otazka 44
4. Čo je špeciálna pedagogika?
Vedný odbor v sústave pedagogických vied, ktorý skúma podstatu a zákonit...
|
|
0,1 |
62x |
|
Špeciálna pedagogika - predmet, cieľ a úlohy
Poznámky16 s. / 1. roč. / doc
Špeciálna pedagogika sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania. Predmetom špeciálnej pedagogiky je skúmanie podstaty zákonitosti výchovy, edukácie postihnutých ľudí. Cieľom špeciálnej pedagogiky je vychovávať, vyučovať a vzdelávať p...
|
|
0,1 |
34x |
|
Pedagogika zrakovo postihnutých
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Špeciálnou pedagogikou sa označuje vedná oblasť v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie (výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania. Môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či iným...
|
|
0,3 |
12x |
|
Základy speciální pedagogiky
Prednášky19 s. / 2. roč. / doc
Přepis přednášky ze Zlínské Univerzity Tomáše Bati, předmět speciální pedagogika. Přednášející Mgr. Jarmila CeláSpeciální pedagogika …o …nauka o výchově a vzdělávání handicapovaných jedinců (tělesně, psychicky, sociálně)- děti, dospívajícío …zabývá se výchovou a vzděláváním defektních (mající nějakou poruchu) osob. o … je věda o zákonitostech speciální výchovy a speciálního vzdělávání jedinců, kteří trpí handicapem a vyžadují proto zvláštní přístup. (Monatová 1998)Speciální pedagogika - jeden z ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Špeciálna pedagogika - skriptá
Skriptá35 s. / 2. roč. / doc
Pojmologická variabilita označenia objektov starostlivosti
Najčastejšie sa používajú termíny ako postihnutý, defektný alebo invalidný jedinec a sú rezortne podmienené
Podľa odporúčania Rady Európy z roku 2003 ako neoficiálneho materiálu patria medzi nevhodné formulácie :
The disabled – postihnutí
Invalids – invalidi
People with limited/restriced abilities – ľudia s limitovanými/obmedzenými schopnosťami
People suffering from adisability – ľudia trpiaci zdravotným postihnutím
Defectolo...
|
|
0,3 |
7x |
|
Autizmus - charakteristika, metódy liečby (TEACCH, Son-Rise, GFCF diéta)
Semestrálna práca6 s. / 3. roč. / doc
Autizmus je porucha vývinu, ktorá sa prejavuje u detí od detstva, väčšinou sa prejaví do veku piatich rokov. Je to stav ktorý je charakterizovaný špecifickými príznakmi v oblastiach sociálnych vzťahov, hry, záujmov a predstavivosti. Porucha má mnoho podôb, stupňov, resp. miery narušenia jednotlivých oblastí. (Od uzavretia jedinca v "jeho vlastnom svete", s neschopnosťou komunikovať, hrať sa, vnímať a chápať pre zdravých ľudí bežné vnemy, čo na prvý pohľad prehliadnuteľné zvláštnosti v správaní d...
|
|
0,1 |
5x |
|
Špeciálna pedagogika - súhrnné poznámky z prednášok
Poznámky5 s. / 2. roč. / doc
definícia ŠP: vedný odbor v sústave pedag. vied, kt. sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie(t.j. výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komun. schopností, či psychosoc. narušenia, alebo z dôvodu iných špecif. daností, porúch učenia, správania, môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či inými špecif. potrebamipredmet : skúmanie podstat...
|
|
0,1 |
21x |
|
Špeciálna pedagogika - prednášky
Prednášky23 s. / 2. roč. / doc
ÚVODParadigma postihnutiaV analýze OECD (1994) sú vymenované 4 paradigmy, opísané ako model:- medicínsky,- sociálno-patologický,- prostredia,- antropologický. Medicínsky model- vychádza z biologicko-organických alebo funkčných príčin, čo vedie k medicínsky orientovanej starostlivosti, - cieľom je prekonávať a liečiť postihnutie, - špeciálno-pedagogické opatrenia, podporné vyučovanie a rôzne špeciálne terapie sa vykonávajú v špeciálnych zariadeniach, - integrácia znamená prijatie do bežnej školy ...
|
|
0,2 |
3x |
|
Pedagogika viacnásobne postihnutých
Semestrálna práca11 s. / 3. roč. / doc
Pedagogika viacnásobne postihnutých je jednou z najmladších súčastí špeciálnej pedagogiky. V systéme špeciálnej pedagogiky existuje ako jej samostatná súčasť až od r. 1996. Dovtedy sa otázky ako napr. čo je viacnásobné postihnutie, ako sa prejavuje, aké sú jeho dôsledky, ako špeciálne vychovávať, vzdelávať a vyučovať takéto deti a mládež, ako špeciálno- pedagogicky pristupovať a pôsobiť na dospelých viacnásobne postihnutých, do akých škôl a zariadení ich umiestňovať a pod. riešili v rámci jednot...
|
|
0,1 |
58x |
|
Sociálne poradenstvo - Otázky a odpovede pre ŠKŠ špeciálna pedagogika
Vypracované otázky2 s. / 2. roč. / doc
1. a. Definujte sociálne poradenstvo:Sociálne poradenstvo je jednou z foriem riešenia sociálne núdze.Sociálne poradenstvo je odborná činnosť zameraná na zistenie rozsahu a charakteru sociálnej núdze, na zistenie príčin jej vzniku, na poskytnutie informácií o možnostiach riešenia sociálnej núdze a na usmernenie občana pri voľbe a uplatňovaní foriem sociálnej pomoci; sociálne poradenstvo sa poskytuje najmä rodinám. V rámci sociálneho poradenstva možno občanovi odporučiť poskytnutie odborných porad...
|
|
0,1 |
23x |
|
Metódy špeciálnej pedagogiky pri diagnostikovaní a vzdelávaní
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / docx
Podľa kritéria „ako zisťovať“ rozdeľujeme metódy na metódy pozorovania, exploračné metódy (dotazník, rozhovor), metóda diagnostického skúšania, metóda testov, kazuistická metóda - Case study a rozbor výsledkov činnosti. Správne diagnostikovanie je podmienené výberom vhodných diagnostických metód. K požadovaným vlastnostiam diagnostických metód patria : 1. Reliabilita - spoľahlivosť ( aj pri viacnásobnom opakovaní sú výsledky vždy totožné)2. Validita - do akej miery je metóda vhodná a platná Súča...
|
|
0,1 |
7x |
|
Ľahká mozgová disfunkcia
Semestrálna práca11 s. / 3. roč. / pdf
Hlavným cieľom tejto práce je priblížiť problematiku témy týkajúcej sa ľahkej mozgovej dysfunkcie. Je to téma, ktorá sa týka nás všetkých, pretože každý z nás sa môže s týmto problémom stretnúť, či už v škole, v práci alebo v rodine. Ako budúci pedagógovia budeme svedkami tohto problému nemálo ráz, a preto je dobré oboznámiť sa ako s pojmom ĽMD, tak aj druhmi, metódami, diagnostikou a možnou nápravou, ktorej aj my môžeme byť nápomocní.
Dôležité je všímať si žiakov a vedieť rozpoznať včas prízna...
|
|
0,2 |
3x |
|
Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne postihnutých - somatopédia
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených je vedný odbor špeciálnej pedagogiky, ktorý skúma osobitosti edukácie (výchovy, vyučovania a vzdelávania) jedincov s chybami pohybového, oporného a nervového ústrojenstva a jedincov so zmenami v zdravotnom stave. V nedávnej minulosti, v roku 1995 toto opisné označenie nahradilo nepresný názov somatopédia (alebo defektológia ortopedická, ortopedagogika), ktorý sa požíval od 1956 roka.
|
|
0,1 |
13x |
|
Špecifické výchovné postupy u dieťaťa s ADHD/ADD v škole - seminárna práca
Seminárna práca7 s. / - roč. / doc
Deti zvyknú byť živé, hravé, neposlušné, zvedavé. Je to aj špecifikom ich vývinového obdobia. Ak však ich živosť alebo neposlušnosť pretrváva, zaťažuje rodičov, je rušivá pre okolie, deti už nie sú považované za roztomilé a „živé striebro“, skôr ich začne okolie považovať za nevychované a drzé. Ak tieto problémy s dieťaťom pretrvávajú aj po nástupe do školy, kde má problémy s disciplínou, školským poriadkom a učením, treba hľadať príčiny tohto problému a riešiť ho, hlavne za pomoci odborníkov.
|
|
0,1 |
32x |
|
Špeciálna pedagogika - poznámky z prednášok
Prednášky14 s. / 3. roč. / doc
ŠPECIÁLNA PEDAGOGIKA - je disciplína v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá výchovou, vzdelávaním, vyučovaním jedincov, ktorí nespĺňajú normu alebo normu prekračujú- jedinci so špeciálnymi výchovnými požiadavkami; jedinci, ktorým sa poskytuje špeciálna výchovno-vzdelávacia starostlivosť:
|
|
0,2 |
8x |
|
Alternatívne školstvo
Seminárna práca19 s. / 2. roč. / doc
Predmetom pedagogiky je problematika výchovy, vzdelávania a výcviku detí a mládeže, čiže edukácie a skúmanie zákonitostí príslušnej edukačnej reality. Pedagogika patrí medzi vedy o edukácii, ktorými sú andragogika (veda o edukácii dospelých) ako aj geragogika (veda o edukácii starších občanov). Pedagogika patrí medzi spoločenské a humanitné vedy.
Základným cieľom pedagogiky je skúmať, zovšeobecňovať a formulovať edukačné zákonitosti, zdokonaľovať edukačnú prax a tak obohacovať všeobecný fond p...
|
|
0,2 |
6x |
|
Edukácia žiakov s mentálnym postihnutím
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
Starostlivosť o mentálne postihnutých si už niekoľko rokov vyžaduje aby spoločnosť rozvinula vzdelávanie na niekoľkých stupňoch. Aby poskytovaná pomoc mohla byť dostatočne rôznorodá, je dôležité nesnažiť sa pokryť všetkú potrebu jedným typom vzdelávania. Rovnako dôležitá ako rôznorodosť je aj medziodbornosť v pomoci mentálne postihnutým.
|
|
0,1 |
31x |
|
Pedagogika sluchovo postihnutých - surdopédia
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
Pod pojmom surdopédia (latinské - surdus - hluchý, paideia - výchova) rozumieme výchovu a vzdelávanie sluchovo postihnutých. Pedagogika svoju činnosť zameriava na rozvoj osobnosti a na edukáciu sluchovo postihnutých. prichádzame o 60% informácii. Pomocnými vedami pedagogiky sluchovo postihnutých sú psychológia, sociológia, fonetika, a z medicínskych disciplín - otorinolaryngológia, foniatria, neurológia; biologické vedy, elektroakustika a kybernetika. Sluchové postihnutie je následkom organick...
|
|
0,1 |
24x |
|
Hyperaktivita - syndrómom poruchy pozornosti
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Hyperaktivita je syndrómom poruchy pozornosti, ktorý poznáme pod skratkou ADHD. (ADHD= Antion Deficit and Hyperactivity Disorder)
Odborné štúdie ukazujú, že porucha ADHD má biologickú podstatu. Už počas tehotenstva sa mozog detí s ADHD vo väčšine prípadov vyvíja inak ako u ostatných detí. Ich nervové bunky, ale aj svalové skupiny sa rýchlo unavia, a preto dlho nevydržia pri jednej činnosti. Častejšie totiž musia zapájať iné mozgové centrá. Príznaky ADHD začínajú byť zjavné v predškol...
|
|
0,1 |
3x |
|
Pedagogika detí s poruchami učenia
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
V súčasnosti sa nenájde ani jedna škola, v ktorej by sa nenachádzali žiaci so špecifickými poruchami učenia. Národný poradný výbor pre handicapované deti z r. 1969, hovorí že u detí so špecifickými poruchami učenia sa prejavuje porucha v jednom alebo viacerých základných psychických procesov, ktoré zahrňujú chápanie, alebo používanie hovorenej či písanej reči. Môžu sa prejavovať poruchami počutej reči, rozprávania, hovorenej reči, čítania, písania, pravopisu alebo počítania. „Nepatria sem tie pr...
|
|
0,1 |
30x |
|
Výchova detí z výchovne menej podnetného prostredia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Priepasť medzi vzdelaním detí z dobre situovaných rodín a chudobnejších detí z vidieka či detí priamo zo sociálne znevýhodneného prostredia sa stáva v integrujúcej sa Európe stále aktuálnejšia. Hoci príslušné inštitúcie verejne deklarujú rovnosť prístupu k vzdelaniu, situácia v jednotlivých regiónoch a priamo v školách je diametrálne odlišná. Problém však nespočíva len v nezáujme rodičov o vzdelanie svojich detí, ale aj v tom, že sami nie sú schopní posúdiť kvalitu vzdelávania, ktoré deti dostáv...
|
|
0,1 |
59x |
|
Pedagogika zrakovo postihnutých - tyflopédia
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Zrak považujeme za jeden z najdôležitejších zmyslov človeka. Vyžívame ho až v 90% pri získavaní informácií. Akékoľvek zrakové obmedzenie sťažuje orientáciu, dlhodobé až trvalé zrakové postihnutie aj komunikáciu, psychickú integritu a sociálnu existenciu jedinca. Pedagogika zrakovo postihnutých je náuka o zákonitostiach edukačného procesu zrakovo postihnutých. Pod pojmom zrakovo postihnutí rozumieme osoby, ktoré napriek použitiu kompenzačných (náhradných, vyrovnávacích) alebo korekčných (nápravný...
|
|
0,1 |
14x |
|
Hendikepovaný človek s spoločnosti
Seminárna práca25 s. / - roč. / pdf
ÚVOD
Každý deň okolo seba stretávame hendikepovaných ľudí, či to už v meste,
v nemocniciach, v autobusoch.... hoci sú iní, sú to tiež ľudia a nie sú o nič menej, ako my,
zdraví.
Neraz vidím, ako sa tí zdraví za nimi obzerajú, akosi pohŕdavo pozerajú, nimi úplne
opovrhujú, akoby ani neboli. Prečo je to tak? Veď aj oni sú ako my, aj oni sú ľudia, ktorí
chcú naplno žiť svoj život, no nebolo im to dovolené až v takej miere, ako nám. A preto by
sme nemali nimi opovrhovať, ale radše...
|
|
0,2 |
4x |
|
Základy špeciálnej pedagogiky
Skriptá112 s. / 2. roč. / docx
Špeciálnou pedagogikou sa označuje vedná oblasť v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie (výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychoso- ciálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania. Môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či in...
|
|
2,3 |
20x |
|
Špeciálna pedagogika
Vypracované otázky31 s. / 2. roč. / doc
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogiky
Špeciálna pedagogika – vedná oblasť, zaoberajúca sa teóriou a praxou výchovy, vzdelávania mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností či psychosociálneho narušenia alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania mládeže a dospelých. Môžeme sem zaradiť aj jedincov s výnimočným nadaním a talentom čí inými špecifickými potrebami.
Predmetom je skúmanie podstaty a zákonitostí výcho...
|
|
0,3 |
38x |
|
Charakteristika skupiny prelingválne nepočujúcich ľudí
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
PRELINGVÁLNE NEPOČUJÚCI
Narodili sa ako nepočujúci alebo stratili sluch ešte predtým, ako sa naučili rozprávať. Strata sluchu v ranom detstve alebo vrodenej hluchoty má za následok sťažený psychomotorický vývoj, kde je úlohou matky, doktorov, pedagógov a to najmä špeciálnych, poradcov a vychovávateľov aby odviedli trpezlivú a dobrú výchovnú prácu. Len niektorí z prelingválne nepočujúcich si vybudujú reč. Mnohí si pomáhajú znakovou rečou nepočujúcich (posunky, posunkovanie), ba mnohí iný spôsob ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Špeciálna pedagogika v užšom zameraní
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Špeciálna pedagogika v užšom zameraní.
Do systému špeciálnej pedagogickej starostlivosti zaraďujeme starostlivosť - výchovu, vzdelávanie a rozvoj osobnosti jedincov, ktorí nedosahujú normu v oblasti mentálnej, senzorickej, somatickej, alebo patria do skupiny jedincov narušených, resp. poskytuje starostlivosť jedincom, ktorí sa iným spôsobom vymykajú norme.
|
|
0,1 |
6x |
|
Integrovaná výchova postihnutých detí v bežných typoch škôl
Prednášky5 s. / 3. roč. / doc
IV – súvisí so ŠP
1. Základná terminológia IV – integrácia, segregácia, inklúzia, bežná škola, špeciálna škola, postihnutý žiak, intaktný žiak
2. Východiská IV – prečo, čo je cieľom, z čoho sa vychádza, spoločenské východiská, odborné východiská
3. Začiatky integrovaného vzdelávania – svet, ČSR, SR
4. Výhody a nevýhody integrácie, segregácie vzdelávania
5. Podmienky integrácie – dieťa, škola
6. Druhy integrácie – Pg opatrenia, skupinová integrácia – formy skupinovej integrácie, individuáln...
|
|
0,1 |
17x |
|
Edukácia viacnásobne postihnutých
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Donedávna bola problematika výchovy a vzdelávania, resp. edukácie jednotlivcov so súčasným výskytom viacerých postihnutí či narušení okrajovou súčasťou „tradičných“ špecializácií v rámci špeciálnej pedagogiky. Najviac priestoru jej bolo venované v pedagogike mentálne postihnutých. V súčasnosti sa ukazuje, že osoby s viacnásobným postihnutím predstavujú nie zanedbateľnú časť populácie s tendenciou zvyšovania výskytu, vyznačujúcu sa mimoriadnou rôznorodosťou a variabilitou príznakov, prejavov a z ...
|
|
0,1 |
21x |
|
Špeciálna pedagogika
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
V tejto seminárnej práci som skonspektovala tri články z troch odborných časopisov, týkajúcich sa problematiky z oblasti špeciálnej pedagogiky a to: Špecifiká a osobitosti priestorovej orientácie a samostatného pohybu binokulárne chybných detí predškolského veku v hrách; Súčasná orientácia pedagogiky telesne a zdravotne postihnutých a náčrt jej ďalšieho rozvoja; Animoterapia a jej uplatnenie u detí so znevýhodnením. Pomocou terminologického - výkladového slovníka som definovala niektoré odbor...
|
|
0,1 |
11x |
|