Metódy skúmania nákupného správania vo vybranej obchodnej jednotke
Diplomová práca43 s. / 5. roč. / doc
1. KAPITOLATEORETICKÉ VÝCHODISKÁ1. 1 Správanie spotrebiteľa a jeho významNa úvod tejto kapitoly považujeme za potrebné ujasniť si pojmy „spotrebiteľ“ a „zákazník“, resp. ktorý z nich budeme v tejto práci uprednostňovať. Termín „zákazník“ sa používa v súčasných moderných koncepciách marketingu, a to hlavne podobách ako orientácia na zákazníka, spokojnosť zákazníka apod. Avšak v publikáciách o nákupnom správaní je zaužívané spojenie „správanie spotrebiteľa“ či „spotrebiteľské správanie“. Jan Koude...
|
|
0,3 |
10x |
|
Spotrebiteľské správanie (konkrétny príklad kúpy)
Semestrálna práca16 s. / 4. roč. / doc
Semestrálny projekt z predmetu spotrebiteľské správanie, vypracovaný na konkrétny príklad kúpy dámskej obuvi- balerínok.Spotrebiteľské správanie prešlo počas posledných rokov viacerými zmenami. Napriek hospodárskej kríze si začali Slováci uvedomovať aj dôležitosť kvality produktov. Síce na cenu sme stále citliví, už ju však dávame do porovnania s kvalitou, či pôvodom produktu. Počas krízy narástol aj počet domácností nakupujúcich akciové produkty – tento typ spotrebiteľov nazývame „promo hunters...
|
|
0,1 |
16x |
|
Spotrebiteľské správanie
Semestrálna práca30 s. / 5. roč. / doc
Východiskom pre fungovanie a prosperitu firiem výrobného aj obchodného charakteru je identifikácia existujúcich a potenciálnych spotrebiteľov pre svoje výrobky a služby, poznanie ich potrieb a predvídanie ich spotrebiteľského správania.
„Pojem spotrebiteľ sa používa na označenie dvoch rozdielnych druhov spotrebných jednotiek:
a) Individuálny (osobný) spotrebiteľ- jednotlivec, ktorý nakupuje výrobky a služby pre svoju vlastnú spotrebu, pre použitie v rodine, pre člena rodiny, prípadne ako ...
|
|
0,3 |
6x |
|
Marketingový prieskum zameraný na vplyv reklamy na deti
Semestrálna práca13 s. / 1. roč. / docx
Táto seminárna práca je zameraná na marketingový prieskum, prostredníctvom ktorého chceme zistiť vplyv reklamy na detského zákazníka.
Deti sú ohrozenou skupinou, pretože ešte nevedia presne určiť, čo je v reklame správne a čo nie, pričom pre výrobcov sú deti veľmi dôležité. Je dôležité, aby výrobcovia poznali názory detských zákazníkov, ich túžby, pretože deti sú veľmi kľúčové nielen pri ich vlastnom rozhodovaní, ale taktiež ovplyvňujú aj to, čo bude v nákupnom košíku ich rodičov....
|
|
0,2 |
18x |
|
Spotrebiteľské správanie
Referát13 s. / 1. roč. / doc
V dnešnej dobe sú nároky spotrebiteľov výrazne vyššie, ako v minulosti, pretože od predajcov očakávajú a zároveň získavajú vyššiu úroveň produktov a služieb za menej finančných prostriedkov. Dnešní spotrebitelia navštevujú veľké nákupné centrá, kde vyhľadávajú výhodné ponuky, prvotriedny tovar a dobré jedlo, a to všetko súčasne.Pre väčšinu dnešných nakupujúcich sú normou veľké nákupné strediská s rozsiahlym sortimentom výrobkov. Očakávajú, že na regáloch nájdu všetko, čo chcú, a sú stále menej t...
|
|
0,3 |
18x |
|
Spotrebiteľské správanie - skriptá z Marketingu
Skriptá89 s. / - roč. / doc
Spotrebiteľské správanie [podľa Kulčákovej] - sú jednak zjavné a pozorovateľné akty (akými sú nákup a spotreba) ale aj mentálne a sociálne procesy, ktoré prebiehajú :
» pred samotným nákupom (napr. uvedomenie si potreby, formovanie postoja, výber produktu, značky, predajne ...) » počas nákupu (napr. situačné faktory ovplyvňujúce nákup - čiže nákupné správanie) » po nákupe (ponákupné hodnotenie užitočnosti, proces spotreby)
|
|
1,9 |
45x |
|
Spotrebiteľské správanie
Vypracované otázky8 s. / 5. roč. / doc
1. Vymenujte situačné vplyvy pôsobiace na rozhodovanie spotrebiteľa - sú to vplyvy, ktoré sa viažu k určitému miestu a času, sú odlíšiteľné od charakteristiky produktu a spotrebiteľa, produktu a kupujúceho Patria sem: 1. fyzické prostredie 2. spoločenské (sociálne) prostredie 3. čas 4. úloha / cieľ nákupu 5. iné okolnosti 2. Definujte referenčnú skupinu: - sú sociálne skupiny, s ktorými sa jedinec identifikuje a prijíma ich normy a hodnoty. Môžeme ich klasifikovať ako primárne a sekundárne
|
|
0,3 |
17x |
|
Marketing zameraný na deti
Seminárna práca11 s. / - roč. / doc
Asi štvrtinu života strávime ako deti a štvrtina našich aktivít v dospelosti je venovaná deťom. Názory detí, ich potreby a požiadavky sú často posvätné a v niektorých rodinách určujúce. Nie je zriedkavosťou, že deti povedia, aká hudba sa bude doma počúvať, aké filmy sa budú pozerať, ako sa bude tráviť víkend. Vďaka vreckovému sú deti aj reálni spotrebitelia.
|
|
1,3 |
23x |
|
Psychológia a Sociológia trhu
Poznámky62 s. / - roč. / doc
Ukážka:Pre chápanie spotrebiteľského správania- dôležité 3 typy premenných:• podnety, stimuly - delia sa na vonkajšie (napr. reklama) a vnútorné (hlad)• reakcie - kúpa, postoj k značke, vzťahy k nákupnému miestu• moderátori - činitele zosilňujúce, zoslabujúce, alebo inak modifikujúce vplyv podnetov
|
|
0,6 |
5x |
|
Rozhodovanie rodiny o spotrebe a nákupe
Seminárna práca11 s. / - roč. / doc
1.1 Vplyv rodiny na spotrebiteľské správanie Rodina - rozumie sa ňou spojenie 2 prípadne viac osôb pokrvne, sobášom, adopciou - je najvplyvnejšou spoločenskou skupinou, ktorá ovplyvňuje SS. Jej členovia výrazne ovplyvňujú nákupné správanie. - je to špeciálna skupina, ktorá významne determinuje SS, najmä preto, lebo v rodine sa do značnej mieri formujú postoje, hodnoty a správanie jej členov. Domácnosť - je pojem, ktorý sa odlišuje od pojmu rodiny, je to sociálna skupina žijúca v spoločnom byte....
|
|
0,1 |
18x |
|
Kultúra a spotrebiteľské správanie
Seminárna práca11 s. / - roč. / doc
Kultúra je dôležitým faktorom ovplyvňujúcim tak spotrebiteľské správanie, ako aj marketingové stratégie firiem. Kultúrne faktory sú rôzne sociálne normy, poznatky, idey, tradície, mýty, kultúrne artefakty a predstavujú súbor základných hodnôt, vnímanie spoločnosti, prianí a správania, ktoré jednotlivec preberá od rodiny a ďalších spoločenských inštitúcií.
Obsah:
- Rozdelenie spotrebiteľov podľa spotrebiteľského správania
- Uzavreté a Otvorené kultúry
- Kultúrny šok
- Hofstedeho kultúrne di...
|
|
0,1 |
15x |
|
Spotrebiteľské správanie
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
Spotrebiteľské správanie prešlo počas posledných desiatich rokov výraznými zmenami. Rýchlejší životný štýl, nové médiá, ale aj únava reklamou vplývajú na nové trendy konzumu. Spotrebitelia na sa stávajú stále náročnejšími – sú z nich "pragmatickí materialisti". Ľudia podľa niekoľkoročného prieskumu stále viac túžia po produktoch, ktoré v sebe naraz kombinujú viacero pozitívnych čŕt a vlastností.
|
|
0,2 |
8x |
|
Spotrebiteľské správanie
Ťahák3 s. / - roč. / doc
1.Konjunktívne pravidlo = predpokladá, že spotrebiteľ určí minimálnu hranicu každého hodnoteného atribútu. Vyberá sa alternatíva (alternatívy), ktorá vyhovuje všetkým kritériám. Inými slovami, produkt, ktorý nespĺňa požadovanú úroveň v niektorom z kritérií, sa vylučuje z výberu.
Kompenzačné pravidlo = sa posudzuje možnosť výberu jednotlivých značiek z hľadiska každého dôležitého atribútu a pre každú značku sa stanovuje hodnotenie, ktoré odráža jej relatívne prednosti. Umožňujú, aby pozitívne h...
|
|
0,1 |
18x |
|