Súčasný stav a vývoj metód strategického manažmentu
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Trhová ekonomika a globalizácia trhu má za následok stále silnejšiu konkurenciu. Podniky sa musia snažiť o to, aby ich konkurencia nevytlačila z daného trhu. V súčasnosti si veľa slovenských podnikov uvedomuje, že ak chcú na trhu uspieť, musia prejsť mnohými zmenami. Tieto zmeny sa však nedajú realizovať v krátkom časovom horizonte, ale nastokrát predstavujú dlhšie časové obdobia. Podniky preto radšej vychádzajú už zo zaužívaných možností a postupov, ktoré majú k dispozícií a nevyužívajú efektív...
|
|
0,4 |
10x |
|
Vymedzenie pojmu stratégia. Strategický manažment ako proces. Model strategického manažmentu.
Seminárna práca21 s. / 4. roč. / pdf
Je všeobecným faktom, že svet postupne rastie a populácia sa zvyšuje zo dňa na deň. Každý, aj nový, jedinec má určité svoje potreby, ktoré má právo uspokojiť. So zvyšovaním populácie tak narastá aj počet podnikateľov, či už výrobcov alebo poskytovateľov služieb, ktorí ponúkajú svoje produkty nám ľuďom, aby sme si uspokojili naše potreby. A čo so sebou prináša nárast počtu podnikateľov? Samozrejme je to konkurencia. Tá je v súčasnosti najväčšou hybnou silou v podnikaní, pretože každý podnikateľ c...
|
|
0,7 |
36x |
|
Podnikateľské stratégie. Porterove konkurenčné stratégie, ich obsah, prednosti a nebezpečenstvá.
Semestrálna práca22 s. / 4. roč. / doc
Stratégia je súčasťou každého podnikania a týka sa podnikov na všetkých úrovniach. Od malých cez stredné až k veľkým podnikom. Dobrá stratégia podniku zaručuje konkurenčnú výhodu a predstih pred ostatnými súpermi. Cieľom každého podniku je dosiahnuť zisk a určitú výhodu alebo odlišnosť od ostatných podnikov. Kľúčovým faktorom na získanie lepšieho postavenia je práve podnikateľská stratégia. Tieto výhody môže podnik získať napríklad ponukou rovnakých produktov za nižšiu cenu, alebo môže podnik po...
|
|
0,6 |
25x |
|
Stratégia penziónu Stoh - semestrálny projekt z predmetu Strategický manažment (prípadová štúdia)
Semestrálna práca24 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV tomto semestrálnom projekte sa pokúsim vytvoriť stratégiu podniku vstupujúceho na trh. Podnikať budem v oblasti ubytovacích služieb, konkrétne, stratégiu venujem výstavbe a následnej prevádzke penziónu. Mojim cieľom je vytvoriť stratégiu, ktorá sa bude dať implementovať. Penzión sa bude stavať v centre obce Zázrivá, kde má jeden so spoločníkov pozemok. V stratégii na začiatku určím ciele, víziu a poslanie podniku, ktoré by mali byť podložené potrebnými analýzami - externou a internou. V zá...
|
|
0,3 |
19x |
|
Konkurenčná stratégia, jej tvorba a analýza, klasické prístupy a generické stratégie Portera s príkladom.
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / doc
1 konkurenčné analýzy a stratégie Stratégia je cesta, ktorá nás má doviesť k naplneniu vytýčených cieľov. Rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Naznačuje, čo máme robiť dnes, zajtra a v nasledujúcom období, aby sme dosiahli úspech v budúcnosti. Je založená na schopnosti vidieť, čo iní nevidia a pochopiť dôležitosť toho, čo iní zatiaľ za dôležité nepokladajú a s predstihom robiť to, čo nám v budúcnosti prinesie konkurenčnú výhodu. Charakteristickou črtou stratégie je jej jedinečnosť...
|
|
0,2 |
1x |
|
Koncepcie strategického riadenia ich pozitíva obmedzenia
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / zip
V posledných desaťročiach význam strategického riadenia organizácií všetkých foriem neustále narastá, pretože stratégia sa považuje za nástroj, ktorý napomáha prežitiu v konkurenčnom boji, ba čo viac je potrebná, keď rozsah a intenzita prebiehajúcich zmien sa prejavujú v neustálom raste neistoty a rizika pri vytváraní rozhodnutí na úrovní riadenia podniku. V mojej semestrálnej práci som sa zamerala na samotné vymedzenie pojmu strategické riadenie, jeho stručnú charakteristiku , pričom konkrétne ...
|
|
0,2 |
7x |
|
Analýza prostredia v strategickom manažmente
Diplomová práca59 s. / 5. roč. / doc
Žijeme vo veľmi zložitom období a vo svete, v ktorom hospodárska prax úpenlivo hľadá taký dokonalý riadiaci manažment, ktorý sa vie v praxi úspešne aj uplatniť a presadiť. Stále častejšie sa manažéri v podnikoch presviedčajú, že uspieť v súčasnom vytvárajúcom sa konkurenčnom prostredí môžu len tie podniky a organizácie, ktoré sa neriadia živelne, ale uplatňujú princípy strategického manažmentu a činnosť v podniku riadia na základe adekvátne rozpracovaných hospodárskych stratégii. V silnej konkur...
|
|
0,6 |
412x |
|
Zahraničný obchod ČR a SRvo vzájomnom porovnaní
Bakalárska práca49 s. / 5. roč. / doc
Cieľom mojej bakalárskej práce, je bližšie aplikovať teórie medzinárodného obchodu na postavenie a význam zahraničného obchodu v SR a ČR a vzájomne ich porovnať. Bakalárska práce je rozdelená do troch kapitol. V prvej kapitole rozoberám teórie medzinárodného obchodu od ich začiatku až po súčasnosť. V druhej kapitole sa venujem významu, postavenia zahraničného obchodu vrátane zahranično-obchodnej politiky a vývoju zahraničného obchodu Slovenska. V tretej kapitole porovnávam rozdiely dopadu zahra...
|
|
0,4 |
14x |
|
Global consulting - analýza firmy (strategický manažment)
Semestrálna práca19 s. / 5. roč. / docx
Semestrálna praca zameraná na analýzu fiktivnej firmy z hľadiska strategického manažmentu.
1. Charekteristika firmy
Vznik a históriaGlobal consulting je nová spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2009. Jej zakladateľmi sú traja spoločníci. Všetci traja investovali svoj vlastný kapitál do podnikania vo výške, ktorá presahuje bežné zvyky v spoločnostiach s ručením obmedzením, čo svedčí o serióznosti zámeru a snahe o dosiahnutie čo najlepších podnikateľských výsledkov.Spoločnosť Global consulting inve...
|
|
0,1 |
80x |
|
Stratégia podniku LUNA Trnava a.s.
Seminárna práca52 s. / 5. roč. / doc
Stratégia spoločnosti je spracovaná na základe predpokladaného vývoja odvetvia. LUNA Trnava a.s. nastavila svoje podnikové ciele tak, aby plne obstála v konkurenčnom prostredí a uspokojila potreby svojich zákazníkov, očakávania akcionárov i zamestnancov.
Strategické priority
- udržať a posilniť pozíciu významnej firmy na domácom i zahraničnom trhu,
- zvyšovať hodnotu firmy,
- ponúkať svojim obchodným partnerom nové produkty s cieľom zvýšiť ich spokojnosť a
lojalitu,
- rešpekt je zák...
|
|
0,6 |
57x |
|
BSC fakulty mechatroniky TnUAD
Seminárna práca17 s. / 4. roč. / doc
1 Strategické dokumenty 1.1 SWOT analýza FM TnUAD 1.1.1 Silné stránky (Strengths) - autonómia univerzity a akademické slobody zabezpečené zákonom o VŠ [1] - záujem študentov o vzdelanie na TnUAD [1] - veľa zanietených ľudí ochotných a schopných rozvíjať univerzitu [1] - dobré uplatnenie absolventov univerzity na trhu práce [1] - relatívne veľký vedeckovýskumný potenciál univerzity [1] - relatívne nízke náklady na štúdium - študentské zľavy (autobus, obchody, - internát blízko školy - študijné o...
|
|
0,5 |
36x |
|
Úvod do strategického riadenia
Semestrálna práca139 s. / 4. roč. / doc
V podnikaní, rovnako ako vo vojenstve, v diplomacii či politike, pochopenie poslania slúži na to, aby sa pozornosť zamerala na najdôležitejšie úlohy a zabezpečila sa jednotná podpora a úsilie. Rozdiely medzi stratégiou, poslaním a taktikou možno ľahko vidieť vo vojenstve, odkiaľ pochádza pôvodný význam slova stratégia. Uvažujme o skupine vojakov, ktorí dostali rozkaz preniknúť na nepriateľské územie a získať informácie o nepriateľskej obrane a počte obrancov. Keď vojaci prekročili frontovú líniu...
|
|
1,1 |
27x |
|
Stratégia v cestovnej kancelárii PeTraVel
Seminárna práca12 s. / 4. roč. / doc
Súčasný podnik sa nachádza v zložitom a stále sa meniacom podnikateľskom prostredí. Medzi kľúčové úlohy podnikového manažmentu patri aj nájdenie správneho smeru a následný výber vhodnej budúcej cesty podniku.
Strategický manažment sa zaoberá stratégiou a taktikou. Stratégia predstavuje súbor cieľov a prostriedkov na ich dosiahnutie. Rieši základné otázky existencie a rozvoja každého podniku. Strategické rozhodnutia sú mimoriadne dôležité a niekedy až kritické aj preto, lebo sú spravidla dlhodo...
|
|
0,1 |
104x |
|
Analýza stratégie firmy Apple
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / doc
1. ÚvodMarketingový plán predstavuje určitý záväzok podniku k zvolenej stratégii. Nie je to iba formalita, ktorá slúži ako povrchný dokument pre externých finančných podporovateľov alebo dodávateľov, ale má byť skutočným nástrojom pre zodpovedanie všetkých otázok súvisiacich s obsahovou štruktúrou marketingového plánu a poskytovať určité návody počas celého plánovacieho obdobia.Porter navrhol tri generické podnikateľské stratégie, ktorými môže určitý podnik prekonať svojich konkurentov. Sú to :
|
|
0,3 |
70x |
|
Analýza externého a interného prostredia ako východisko pre tvorbu stratégie FedEx Corporation
Seminárna práca12 s. / 5. roč. / docx
FedExCorporation
Analýza externého a interného prostredia ako východisko pre tvorbu stratégie firmy (organizácie)
OrganizáciaFedEx bola založená na začiatku osemdesiatich rokov a v súčasnosti patrí medzi najväčšie a najrýchlejšie sa rozvíjajúce logistické koncerny na svete. Táto enormne veľká prepravná organizácia sa člení na niekoľko dcérskych spoločností. Prvou je FedEx Express, je to najväčšia americká spoločnosť,ktorá zabezpečuje doručovateľské služby bežnýchpoštových zásielok, listov, via...
|
|
0,1 |
53x |
|
Stratégia vo vybranom podniku - Czajlik Ranch
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / doc
Zmyslom seminárnej práce je opísať, analyzovať, interpretovať a hodnotiť proces formulovania stratégie vo vybranom podniku a zistiť, ako stratégia pomáha podniku existovať, prežívať alebo byť úspešnou v dynamickom a zložitom prostredí.
|
|
0,1 |
131x |
|
Strategický manažment - rozbor spoločnosti China Telekom
Semestrálna práca24 s. / 4. roč. / doc
Seminárna práca zemeraná na rozbor spoločnosti China telekom podľa rebríčka úspešnosti v svetovom meradle Forbes.
Seminárnu prácu zameriavam na spoločnosť, ktorá je integrovaným poskytovateľom širokej škály telekomunikačných služieb v Čínskej ľudovej republike. Touto prácou sa Vám budem snažiť bližšie priblížiť podnikateľské prostredie v rámci telekomunikácii v Číne a charakterizovať China Telecom, bližšie popísať jej úspechy, produkty, dcérke spoločnosti ...
Spoločnosť je v danej krajine ...
|
|
1,4 |
5x |
|
Strategický manažment - vypracovaná seminárna práca
Seminárna práca22 s. / 4. roč. / pdf
SEMINÁRNA PRÁCA ZO STRATEGICKÉHO MANAŽMENTU„Podnikateľský model a podnikateľská stratégia“Názov, sídlo a právna forma podniku: COOP Jednota Komárno, spotrebné družstvo Vodná 36, 945 01 KomárnoPoslanie podniku (stručný opis činnosti): Podnik je zameraný na dosiahnutie maloobchodného obratu s primeranou maržou tak, aby vyprodukované finančné prostriedky postačovali nielen na získanie kladného hospodárskeho výsledku ale aj reprodukciu družstva.Názov odvetvia: G-47.11.0 Maloobchod v nešpecializovaný...
|
|
0,2 |
22x |
|
Stratégia v podniku na výrobu zákuskov a toriet
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
1. Identifikácia vízie, poslania a cieľov podniku
Vízia:- vyrábať chutné zákusky na základe tradičných receptov použitím kvalitných surovín a pritom neustále dbať na spokojnosť zákazníka a sústrediť sa na udržiavanie priateľských vzťahov s ním.
Poslanie podniku:- vyrábať klasické aj umelecké a detské torty na objednávku, ovocné poháre, ako aj zákusky od výmyslu sveta pripravené z kvalitných surovín, a dodávať do kaviarní a cukrární. Našou filozofiou je používať najlepšie prísady a pripravovať...
|
|
0,3 |
33x |
|
Strategický manažment - tvorba novej stratégie a jej implementácia
Semestrálna práca59 s. / 4. roč. / pdf
1. Charakteristika podniku Slovglass, s.r.o. Poltár1.1 Profil spoločnostiSpoločnosť Slovglass, s.r.o. Poltár patrí v súčasnej dobe k významným spoločnostiam sklárskeho priemyslu na Slovensku a zároveň k najvýznamnejším zamestnávateľom v regióne Novohrad. Výroba v samotnej divízii 01 Poltár bola spustená v roku 1971. Hlavným výrobným programom sa stala výroba olovnatého úžitkového skla, krištálu. Divízia 03 Katarínska Huta, ktorá sa môže pochváliť bohatou históriu, začala svoju prevádzku v roku 1...
|
|
0,9 |
39x |
|
analýza spoločnosti, swot analýza, space analýza a metóda tvorby scenárov (strategický manažment)
Seminárna práca20 s. / 4. roč. / docx
1.ZÁKLADNÁ CHARAKTERISTIKA SPOLOČNOSTI
1.1. História spoločnosti
Spoločnosť NEPA bola založená tromi spoločníkmi vo februári roku 1991. Jej prvým sídlom bola malá kancelária v Brne. Náplňou jej činností bolo pôvodne dodávanie kancelárskej techniky a spotrebnej elektroniky. NEPA vznikla ako čisto český podnik bez cudzej kapitálovej účasti a dodnes nezmenila majiteľov...
1.2. Predmet činnostiOblasťou pôsobenia spoločnosti je predaj a servis reprodukčnej techniky medzi ktorú patria: kopírovacie...
|
|
0,1 |
55x |
|
Strategický manažment - výcuc z kapitol na skúšku
Študijný materiál38 s. / 4. roč. / doc
Strategický manažment - EUBA. Výcuc na skúšku od 4. kapitoly. 4. PREDVÍDANIE VÝVOJA EXTERNÉHO PROSTREDIACharakteristika deterministických systémov a možnosti predvídania ich vývoja. - charakterizuje ich principiálna väzba medzi príčinou a následkom- príčina spôsobuje obmedzený počet účinkov, je možné popísať vzťahy medzi konaním a jeho následkami počas primerane dlhého obdobia a v rámci primerane rozsiahleho počtu spojení v skúmanej štruktúre- predpoveď vývoja takého systému je možná vtedy, keď ...
|
|
0,5 |
6x |
|
Strategický manažment, manažment zmien
Prednášky38 s. / 2. roč. / doc
Strategický manažment vníma podnik ako celok a rieši, ako sa udržať v odvetví, ako upevňovať pozície na trhu. Strategický manažment vznikol vo vojenstve (pojem stratégia), politike. 1965 - Igor Ansef - Podniková stratéga - prvé spojenie s podnikaním 70. - 80. roky - nárast publikácií Príčiny vzniku: - v severoamerických veľkých podnikoch - sčasti pred 2. svetovou vojnou, ale hlavne v 50. a 60. rokoch - okolie podnikov sa začína výrazne meniť = ZMENA - zmeny náhle, výrazné, nepredvídateľné = disk...
|
|
0,3 |
12x |
|
Stratégia vo vybranom podniku
Seminárna práca23 s. / 4. roč. / doc
Stratégia vo vybranom podniku LOKO TRANS Slovakia. Poslanie - poslaním podniku je medzinárodná spolupráca, zjednodušenie nákladnej železničnej dopravy, preprava a doprava vybraných tovarov
Cieľ - uplatnenie firmy, jej výrobkov a služieb nielen na domácom, ale aj na zahraničnom trhu. Predaj výrobkov a služieb za prijateľné ceny
Vízia - vybudovaním spomínaných výrobných kapacít by sa mesačné výdavky na prenájom priestorov v Dubnici nad Váhom mohli použiť na splátku úveru a zároveň by sa výst...
|
|
0,2 |
42x |
|
Úvod do strategického manažmentu, vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov
Vypracované otázky34 s. / 2. roč. / doc
1. Úvod do strategického manažmentu.Vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov.
» strategické riadenie vzniklo ako produkt hľadania nových metód riadenia podniku v neprestajne sa komplikujúcich podmienkach podnikateľského prostredia Príčiny vzniku strategického riadenia a) zrýchľujúca sa dynamika zmien b) prudký nárast rizika investovania c) zvyšovanie kapitálovej náročnosti d) vznik strategických prekvapení e) intenzívna domáca i globálna konkurencia f) enormný nárast náročnosti záka...
|
|
1,7 |
24x |
|
Strategický manažment v podmienkach konkrétnej firmy (HB - NÁRADIE)
Semestrálna práca13 s. / 5. roč. / doc
Firma HB-nárdie je malý obchodný podnik s dvanástimi zamestnancami. Vnikla v roku 1995 a aktívne pôsobí na domácom aj zahraničnom trhu už 12 rokov. Prevažne pôsobí na domácom trhu, export tvorí približne 10% celkového obratu. Intenzívna spolupráca s firmou STAHLWILLE prináša veľké výhody, ku ktorým patria hlavne prenos know-how, finančná nenáročnosť, predpoklad dlhodobejšej spolupráce a hlavne zabezpečenie dodávateľsko-odberateľských vzťahov.Sortiment firmy tvoria tri produktové rady a to: merac...
|
|
0,1 |
41x |
|
Prednášky z predmetu Strategický manažment
Prednášky140 s. / 4. roč. / zip
Všetky prednášky z letného semestra z predmetu Strategický manažment.
STRATÉGIA, STRATEGICKÝ MANAŽMENT, STRATEGICKÉ MYSLENIE
ČO JE STRATÉGIA?
- Grécke slovo strategos (generál) – umenie ako riadiť vojenské operácie a veliť vojskám
- Tradičný prístup – dokument dlhodobých cieľov firmy
- Moderný prístup – pripravenosť na budúcnosť
- Základnou otázkou tvorby stratégie je otázka „ako?“ (ako dosiahnuť požadované výsledky ako prekonať súperov, ako utvoriť konkurenčnú výhodu, ako posilniť dlho...
|
|
0,5 |
14x |
|
Štefan Slávik - Strategický manažment (vypracovaná kniha)
Vypracované otázky32 s. / 4. roč. / doc
Súbor obsahuje vypracovanú knihu v krátkosti profesora Štefana Slávika: Strategický manažment. Dokument obsahuje aj poznámky z prednášok. Vypracované sú kapitoly 1 -10 a 12-14, kapitola 11 a 15 tam nie sú, lebo profesor Slávik to nežiadal.
|
|
0,4 |
59x |
|
Podstata stratégie a procesu strategického manažmentu
Seminárna práca19 s. / 2. roč. / doc
Úlohou tejto seminárnej práce je oboznámiť čitateľa ( poslucháča ) s hlavným poslaním strategického manažmentu.
Vzhľadom na cieľ tejto práce je práca štruktúrovaná do siedmych kapitol.V seminárnej práci sa venuje pozornosť kategóriám ako pojem stratégia, implementácia stratégie, dlhodobé ciele, poslanie podniku a ich následná aplikácia.V záverečnej časti sa venuje pozornosť praktickému príkladu k problematike strategického manažmentu.
|
|
0,2 |
3x |
|
Stratégia obchodného podniku
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
V súčasnej dobe prebieha v podnikoch niekoľko procesov, ktoré by mali viesť k ich vyššej rentabilite, vyšším ziskom a pod. K tým najdôležitejším patrí práve kooperácia, koncentrácia, špecializácia a kombinovanie - stratégia.
Najprogresívnejší technicko-vedecký rozvoj a výrobné úlohy je možné
zaistiť len v kooperácii s rôznymi i vzájomne si konkurujúcimi
podnikmi. Marketingové analýzy hľadajú odpoveď nielen na otázky čo, ako a prečo, ale tiež aj na otázku s kým. Kooperácia je podstatou spol...
|
|
0,5 |
8x |
|
Prednášky z predmetu Strategický manažment
Skriptá37 s. / 5. roč. / doc
I. Úvod do strategického manažmentuA. Stratégia ako faktor úspešnosti podniku Keď človek nevie do ktorého prístavu chce doplávať, žiadny vietor nie je preňho priaznivý SenecaPojem stratégie a podstata stratégieKapitola 1. a Kapitola 2. z knihy: Papula,J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia, Kartprint Bratislava 2004- Stratégia ako príprava na budúcnosť- Korene stratégie a stratégovia minulosti
|
|
0,4 |
1x |
|
Texas Instruments - Strategický manažment
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / doc
V našej seminárnej práci sme sa zaoberali charakterizovaním zahraničnej spoločnosti a odvetvia hospodárstva, v ktorom daná spoločnosť pôsobí. Zaoberali sme sa postavením konkurenčných podnikov v domácom hospodárstve spoločnosti a taktiež konkurenciou na celosvetovej úrovni.
Hlavným cieľom seminárnej práce bolo zistiť základné údaje o firme Texas Instruments, ktorá pôsobí v USA. Cieľom bolo analyzovať základné ukazovatele podľa rebríčka Forbes 2000, nájsť konkurentov v USA a v zahraničí. Ďalej s...
|
|
0,3 |
2x |
|
Strategický manažment - všetky prednášky
Prednášky75 s. / 5. roč. / rar
1. prednáška
Vymedzenie pojmu stratégia
Alfred Chandler: „Určenie základných dlhodobých cieľov spôsoby ako ich dosiahnutia a alokácia zdrojov nevyhnutných pre uskutočnenie týchto cieľov.“
W. F. Glueck: „Jednotný, súhrnný a integrovaný plán, ktorý je navrhnutý, aby zabezpečil dosiahnutie základných cieľov podniku“
Qiunn: „Model alebo plán, ktorý integruje hlavné ciele podniku, politiky a aktivity do súdržného celku.“
Mintzberg: „Šablóna (vzorec, model) v záplave (prúde) rozhodnutí alebo čino...
|
|
0,2 |
8x |
|
Riadenie a hodnotenie podnikového portfólia
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Riadiť portfólio znamená identifikovať pozície jednotlivých podnikateľských jednotiek, analyzovať vzťahy medzi nimi, rozhodovať o podpore alebo útlme podnikateľských jednotiek na základe atraktívnosti odvetvia a zaujatej konkurenčnej pozície, navrhovať stratégie vstupu alebo odchodu z odvetví. Riadiace úsilie je zamerané na zvýšenie výkonnosti portfólia a na zväčšenie konkurenčnej sily podniku ako celku.
|
|
0,6 |
8x |
|
Strategický manažment
Prednášky56 s. / 2. roč. / doc
Strategický manažment je moderná a veľmi rýchlo sa rozvíjajúca disciplína, ktorá vznikla ako reakcia na nové vlastnosti podnikateľského prostredia v podmienkach trhového hospodárstva.
Našim podnikom bolo a ešte stále je nevyhnutné pomáhať pri hľadaní „správnej cesty“ , pretože od novembra 1989 prechádza slovenská ekonomika obdobím výrazných zmien. Rok 1990 bol zameraný na politickú liberalizáciu, nasledoval rok liberalizácie ekonomickej. V rokoch 1992-1993 sa stredobodom pozornosti stala privat...
|
|
0,4 |
10x |
|
Hodnotenie konkurenčnej sily
Seminárna práca11 s. / 5. roč. / doc
Jeden zo základných princípov hospodárstva je podpora silného konkurenčného prostredia. Ako opak slúži prostredie kde je konkurencia slabá alebo vôbec neexistuje, čo je zväčša spôsobené štátnymi zásahmi a legislatívnymi opatreniami. V praxi to znamená, že každá firma operujúca na trhu, pokiaľ nemá monopolné postavenie, musí neustále sledovať svoju konkurenciu. Ako sa otvárajú nové trhy, tak prerastá konkurencia medzi spoločnosťami do stále väčších rozmerov. Väčšina dodávateľov už začala používať...
|
|
0,1 |
20x |
|
Strategický manažment - podniky
Poznámky27 s. / 4. roč. / docx
poznámka Strategický manažment, Ing.Ivana Mišúnová Hudáková, kniha Strategický manažment - Štefan Slávik
Stratégia (z gréckého slova strategos = generál), v širšom kontexte označuje umenie a vedu, ako riadiť vojenské operácie a veliť vojskám.
Tradičné náhľady na stratégiu
Chandler – určenie základných dlhodobých cieľov podnikov, spôsoby ich dosiahnutia a alokácia zdrojov nevyhnutných na uskutočnenie týchto cieľov,
Quinn – model ako plán, ktorý integruje hlavné ciele podniku, politiky a a...
|
|
0,4 |
24x |
|
Koncepcia Balanced Scorecard
Semestrálna práca10 s. / 5. roč. / doc
Hlavné dôvody využitia Balanced Scorecard v praxi spočívajú pre organizácie v skutočnej a komplexnej realizácii stratégie, a to jej prevedením do konkrétnych projektov, za ktoré nesú zodpovednosť jej zamestnanci. Tento princíp zároveň prispieva ku komunikácii firemných strategických zámerov na nižšie úrovne. Systém BSC má ďalšiu prednosť, a to meranie podnikovej výkonnosti. To si subjekt zabezpečí vlastnou voľbou vhodných ukazovateľov v 4 klasických oblastiach jeho činnosti – finančnej, zákazníc...
|
|
1,3 |
17x |
|
Riadenie a hodnotenie podnikového portfólia
Prezentácia25 s. / 2. roč. / pps
Riadiť portfólio znamená identifikovať pozície jednotlivých podnikateľských jednotiek, analyzovať vzťahy medzi nimi, rozhodovať o podpore alebo útlme podnikateľských jednotiek na základe atraktívnosti odvetvia a zaujatej konkurenčnej pozície, navrhovať stratégie vstupu alebo odchodu z odvetví. Riadiace úsilie je zamerané na zvýšenie výkonnosti portfólia a na zväčšenie konkurenčnej sily podniku ako celku.
|
|
0,3 |
16x |
|
Podnikateľský zámer firma Happy foto
Seminárna práca9 s. / 3. roč. / doc
Frima Happy foto ponúka svoje rozsiahle služby na trhu už viac ako 7 rokov. Zákazníkmi je neustále vyhľadávaná a preto sa rozhodla vytvoriť prevádzku aj v meste Martin. Zo služieb zákazníkom ponúka kompletné spracovanie fotografií od vyvolania filmu až po spracovanie fotografie v rôznych rozmeroch. Samozrejmosťou je vyhotovovanie fotografii z digitálnych fotoaparátov, z pamäťových kariet rôznych druhov. Snímok pred jeho zhotovením pracovníci vyčistia, upravia kontrast, jas a dajú fotografii tak ...
|
|
0,1 |
30x |
|