História výroby motocyklov JAWA - jednostopá legenda
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / doc
V roku 1929 bolo v Československu 21 výrobcov motocyklových značiek. Najdlhšiu tradíciu spomedzi značiek mal z nich motocykel Laurin a Klement vyrábaný od roku 1899. Ďalšie značky ako Tarrot, Praga, Orion, Premiér, Čechie vyrábali stroje v malých sériách.Na jeseň roku 1929 sa zrodila legenda výroby motocyklov v Československu firma JAWA. Názov firmy pochádza od skratiek priezviska jej zakladateľa Ing. Františka Janečka (23. 1. 1878 - 4. 6. 1941) a názvu firmy Wanderer, ktorá sídlila v Nemeckom C...
|
|
1,6 |
1x |
|
Strojárska konštrukcia - spojka pre vysokotlakové čerpadlo
Projekt15 s. / 2. roč. / rar
Text zadania:Navrhnite spojku pre vysokotlakové čerpadlo, ktoré napája parný kotol, ak je použitý asynchrónny motor s rotorom na krátko.Zadané hodnoty: • prenášaný výkon: 112 kW • otáčky: 2840 ot/minTechnická správa obsahuje:1. Rozbor riešenia úlohy2. Alternatívy riešenia3. Návrh optimálnej alternatívy riešenia zadanej spojky s odôvodením návrhu4. Rozmerový náčrt spojky5. Kontrolný výpočet spojky6. Technicko - Ekonomické zhodnotenie7. Použitá literatúra
|
|
1,5 |
48x |
|
Návrh súkolesia
Výpočet6 s. / - roč. / doc
1.ORIENTOVANIE SA V PROBLÉMOVEJ SITUÁCII, ANALÝZA ÚLOHY V úlohe mám navrhnúť čelné súkolesie s priamymi zubmi, ktoré spĺňa dané požiadavky. Zadaný mám výkon elektromotora P, otáčky n1 a prevodový pomer i1,2. Základná funkcia ozubeného prevodu je vytvorenie kinematickej väzby medzi hnacím a hnaným hriadeľom na plynulý tok ohybu energie. Ozubené prevody menia uhlové rýchlosti (aj Mk) v závislosti od prevodového pomeru. Kinematická väzba je tak tuhá, že zaručuje konštantný prevodový pomer (prevo...
|
|
0,1 |
8x |
|
Zostavný výkres nosného hriadeľa (závesná kladka)
Technický výkres1 s. / 2. roč. / rar
HLAVICA KM6ZÁVLAČKA 2,5 x 25SKRUTKA M5 x 6PODLOŽKAMATICA M8DIŠTANT. KRÚŽOKPRÍLOŽKA, PLECH 3PUZDROHÁK, PLECH 8BOČNICA, PLECH 5ČAP HÁKA priemer 16 x 60ČAP KLADKY priemer 25 x 41KLADKA
|
|
0,2 |
20x |
|
Brembo Brzdy F1
Referát2 s. / 3. roč. / doc
Snahou každého tímu Formule 1 je postaviť rýchle auto, ktoré bude disponovať obrovskou silou. Monopost získava pri jazde rýchlosťou 300 km/h veľkú kinetickú energiu. Táto energia sa v skutočnosti nikdy nestratí, ale musí sa transformovať do niečoho iného. Najväčšiu časť kinetickej energie transformujú na tepelnú energiu brzdy. Pri tomto procese vzniká obrovské teplo. Monoposty Formule 1 musia niekedy brzdiť v priebehu niekoľkých sekúnd z rýchlosti 350 km/h až na 60 km/h. Tento proces generuje ob...
|
|
0,1 |
23x |
|
Prevodovka - technický výkres v AutoCAD
Technický výkres1 s. / 3. roč. / dwg
Výkres prevodovky vo formáte .dwg. Vytvorené v AutoCAD.
|
|
1,4 |
7x |
|
Zváraná konzola - technický výkres
Technický výkres1 s. / 2. roč. / dwg
Technický výkres "Zváraná konzola" vo formáte .dwg. Projekt vypracovaný v AutoCAD
|
|
0,1 |
33x |
|
Titulný blok R14
Študijný materiál1 s. / 1. roč. / dwg
Atribút titulného bloku R14
|
|
0,1 |
17x |
|