Príručka kvality
Seminárna práca25 s. / 2. roč. / doc
Procesy relevantné na zabezpečenie kvality organizácie musia byť nielen proklamované, ale aj písomne podchytené, a tým reálne existujúce. Postupy všetkých pracovníkov sa musia zhodovať s týmito ustanoveniami.
Základňou pre „dobrú prax manažmentu" je preto dokumentácia systému manažérstva kvality, ktorá musí byť paralelne s ďalším vývojom (zlepšovaním) priebehu práce v organizácii stále diskutovaná, skúmaná a prispôsobovaná.
Základným dokumentom systému kvality je zvyčajne príručka kvali...
|
|
0,3 |
37x |
|
Mapa procesov a matica zodpovednosti - seminárna práca
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Proces je súbor vzájomne súvisiacich alebo vzájomne sa ovplyvňujúcich činností, ktoré transformujú vstupy na výstupy. V podniku nesmie existovať žiadny proces, za ktorý nie je nikto zodpovedný. Každý proces musí mať:• vstupy a dodávateľa vstupov,• vlastníka, operátora transformácie,• výstupy a odberateľa výstupov,• merateľné výstupné parametre pre hodnotenie výkonnosti procesu, cieľové hodnoty výstupných parametrov,• riadiace parametre na zabezpečenie požadovaných výstupných parametrov.
|
|
0,2 |
19x |
|
OHSAS - Systém manažmentu ochrany bezpečnosti a zdravia pri práci - Špecifikácia (Occupational Health and Safety Assesment Series)
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
OHSAS - Systém manažmentu ochrany bezpečnosti a zdravia pri práci - Špecifikácia (Occupational Health and Safety Assesment Series)Starostlivosť o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci má dôležitý humánny aspekt, ktorý prezentuje kultúrnu a spoločenskú úroveň organizácie. Zvyšovanie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci má tiež dôležitý hospodársky význam, pretože riešenie otázok súvisiacich s bezpečnosťou a ochranou zdravia, s vytváraním priaznivých pracovných podmienok a pracovných vzťahov p...
|
|
0,1 |
6x |
|
Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA)
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Program má za cieľ odmeňovať kvalitu v obchode, zdravotnej starostlivosti, vzdelaní, a nezárobkový odvetvia a byť inšpirované názormi na úplný kvalitný manažment alebo TQM. Toto je jediné kvalitné udelenie ceny ktoré odovzdáva prezident USA
|
|
0,1 |
36x |
|
Ciele kvality
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV tejto seminárnej práci z predmetu Systémy manažérstva kvality sa budem venovať téme ciele kvality. Avšak najskôr si rozoberieme definíciu kvality a jej význam a základné pojmy kvality. Následne si rozoberieme ciele kvality. A nakoniec sa budeme venovať téme požiadaviek na kvalitu.1. Definícia kvality a jej významSlovo kvalita či kvalitný používame v každodennom rozhovore ako výraz hodnotenia. Podľa toho, v akom význame ich použijeme, im dávame rôzne obsahy, napr. kvalitné jedlo, kvalitná k...
|
|
0,2 |
4x |
|
Odvetvové systémy SMK
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Čo sa skrýva za skratkou HACCPHACCP (hazard analysis and critical control points znamená analýzu nebezpečenstiev a metódu kritických kontrolných bodov) je systém, ktorý bol v 60. rokoch minulého storočia vyvinutý v USA pre Národnú leteckú a vesmírnu agentúru (NASA), ktorá potrebovala zabezpečiť 100 % ochranu všetkých potravinových a výživových produktov pred mechanickými, toxickými, chemickými alebo fyzikálnymi kontamináciami. HACCP bol využívaný na testovanie finálnych produktov na potvrdenie b...
|
|
0,7 |
7x |
|
Riadenie nezhodných produktov
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / rar
Cieľom tejto semestrálnej práce bolo popísať základné procesy riadenia kvality, presnejšie riadenia nezhodného produktu. V teórií sme sa oboznámili s niektorými požiadavkami normy ISO 9001:2000, rozobrali sme si podrobnejšie riadenie nezhodného produktu a popísali najčastejšie chyby ktorých sa dopúšťame pri riadení nezhodného produktu.
Na záver je už možné jednoznačne konštatovať, že riadenie kvality, či už všeobecne, alebo konkrétne riadenie nezhodného produktu, je dlhodobý a náročný proces, k...
|
|
0,6 |
21x |
|
Politika a ciele kvality
Referát2 s. / 2. roč. / doc
Politika kvalityPolitika kvality je strategický dokument, ktorý stanovuje vrcholový manažment spoločnosti ako prostriedok na vedenie spoločnosti smerom k zlepšovaniu svojej činnosti so zreteľom na primeranosť. Pri určovaní politiky kvality manažment vychádza z celkovej stratégie spoločnosti a to obchodnej, technickej, výrobnej a ekonomickej. Pri tvorbe politiky kvality sa vychádza z identifikácie potrieb zákazníkov a zainteresovaných strán, z analýzy vlastnej schopnosti splniť požiadavky, z celk...
|
|
0,1 |
21x |
|
Politika a ciele kvality - referát
Referát5 s. / 2. roč. / doc
Poznámky: 1, Politika kvality má byť v súlade s celkovou politikou organizácie a má poskytnut rámec pre formuláciu cieľov kvality2, Zásady manažérstva kvality z tejto medzinárodnej normy môžu vytváraťzáklady pre formuláciupolitiky kvality.Cieľe kvality: niečo, čo sa hľadá alebo o čo sa usilujeme v súvislosti s kvalitouPoznámky:1, Ciele kvality sa majú zakladať na politike kvality organizácie.2, Ciele kvality sa špecifikujú na rozličných úrovniach organizácie. Na prevádzkovej úrovni majú byť ciel...
|
|
0,1 |
24x |
|
Matica zodpovednosti a mapa procesu
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Jasné vymedzenie právomocí a zodpovednosti subjektov (projektoví manažéri, plánovači, organizátori, koordinátori a kontrolóri) za projektové činnosti, t.j. KTO ? a ZA ČO ? je zodpovedný.V tíme je treba vyriešiť tieto otázky:• kto zodpovedá za celkovú koordináciu projektu ?• kto zodpovedá za tvorbu implementačných plánov ?• kto zodpovedá za realizáciu implementačných plánov ?• kto zodpovedá za efektívne čerpanie finančných prostriedkov ?• kto zodpovedá za riešenie jednotlivých úloh ?• kto zodpove...
|
|
0,1 |
34x |
|
Politika a ciele kvality
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Politika kvality je strategický dokument, ktorý stanovuje vrcholový manažment spoločnosti ako prostriedok na vedenie spoločnosti smerom k zlepšovaniu svojej činnosti so zreteľom na primeranosť. Pri určovaní politiky kvality manažment vychádza z celkovej stratégie spoločnosti a to obchodnej, technickej, výrobnej a ekonomickej. Pri tvorbe politiky kvality sa vychádza z identifikácie potrieb zákazníkov a zainteresovaných strán, z analýzy vlastnej schopnosti splniť požiadavky, z celkovej analýzy spo...
|
|
0,1 |
3x |
|
Implementácia systému manažérstva kvality vo výrobnom podniku
Semestrálna práca24 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD
Podniky sú v súčasnosti vystavované čoraz silnejšej konkurencii na domácom trhu a otvárajú sa im obrovské možnosti na zahraničných trhoch, kde je však konkurencia ešte oveľa silnejšia než doma. Aby bol podnik v čoraz dynamickejšom trhovom prostredí úspešný, musí neustále zdokonaľovať svoje vnútorné procesy a systémy riadenia a reagovať na nové situácie.
Ak podnik pomýšľa na úspech, musí poznať trh a vedieť sa mu prispôsobiť. Znamená to schopnosť vnímať zmeny a efektívne ich realizova...
|
|
0,2 |
22x |
|
Osobnosť manažéra – jeho postavenie, formy prípravy, najdôležitejšie vzdelávacie témy pre manažérov a metódy orientované na prax
Semestrálna práca14 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD
Predkladám svoju seminárnu prácu na tému Osobnosť manažéra – jeho postavenie, formy prípravy, najdôležitejšie vzdelávacie témy pre manažérov a metódy orientované na prax.
Pre túto problematiku som sa rozhodla, pretože manažér tvorí hlavný článok organizácie a oboznámiť sa s jeho funkciami a rolami. Chcela som podať ucelený výklad týkajúci sa tejto problematiky. Zamerala som sa na objasnenie základných pojmov, ktoré sa manažéra týkajú.
Cieľom tejto práce bolo zostaviť stručný a nezaujat...
|
|
0,1 |
7x |
|
Spoločný systém hodnotenia kvality - CAF Model
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Definícia
Spoločný systém hodnotenia kvality (The Common Assessment Framework – CAF) je
nástrojom komplexného manažérstva kvality, inšpirovaný modelom výnimočnosti Európskej
nadácie pre manažérstvo kvality (EFQM) a modelom nemeckej Akadémie Speyer.
Model CAF vychádza z predpokladu, že organizácia dosahuje výnimočné výsledky vo
výkonnosti, vo vzťahu k občanom/zákazníkom, zamestnancom a spoločnosti na základe
vodcovstva, stratégie a plánovania, zamestnancov, partnerstiev a procesov. Poskyt...
|
|
0,1 |
12x |
|
Aplikácia enviromentálneho manažérstva kvality do podmienok firmy
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
ISO 14001 a životné prostredie
ISO 14001 je medzinárodne uznávaný štandard pre riadenie dopadov činnosti spoločnosti na životné prostredie (EMS). Poskytuje efektívny a globálne akceptovaný systém riadenia všetkých procesov.
Japonská skupina Daikin získala certifikáciu ISO 14001 v roku 1998 ako súčasť firemnej stratégie ochrany životného prostedia a minimalizovania prírodných zdrojov. Daikin sa angažoval v tejto firemnej politike viacero rokov prostredníctvom množstva akcií s cieľom minimaliz...
|
|
0,1 |
3x |
|
Manažérstvo procesov a procesný prístup
Štátnicové otázky4 s. / 3. roč. / doc
8. Manažérstvo procesov a procesný prístup
Medzinárodné normy podporujú prijatie procesu do manažérstva kvality. Proces je to, čo sa vo firme robí, ale môžeme ho tiež vydefinovať ako:
Proces chápeme ako súbor činností, ktoré transformujú vstupy na výstupy. Aby transformácia prebehla potrebujeme zdroje. Aby firmy mohli efektívne fungovať musia identifikovať a riadiť množstvo vzájomne previazaných procesov. Často sa stáva že výstup z jedného procesu sa stáva vstupom do ďalšieho procesu.
Proc...
|
|
0,1 |
10x |
|
Aplikácia špecifikácie 18001 OHSAS vo firmách pre zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
Posudzovanie systému riadenia BOZP spočíva v analýze skutočného dosiahnutého stavu systému a následnom porovnaní s princípmi a požiadavkami stanovenými pre jednotlivé fázy riadenia na základe štandardizovaných návodov (napr. Príručka NIP - Systém riadenia BOZP, Smernica MOP, OHSAS 18000, BS 8800 a pod.).
|
|
0,1 |
5x |
|
Mapa procesov a matica zodpovednosti
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Procesy sú základné identifikované prvky v rámci organizácie. Ich správna identifikácia a zvládnuté riadenie je predpokladom zabezpečenia dosiahnutia požadovanej úrovne kvality a ochrany environmentu, ktorá sa ďalej prejavuje komplexným zlepšovaním úrovne všetkých funkcií organizácie
|
|
0,2 |
4x |
|
Ekonomika kvality
Štátnicové otázky3 s. / 3. roč. / doc
12. Ekonomika kvality
Manažérstvo zdrojov
Poskytovanie zdrojov:
Organizácia musí určiť a poskytovať potrebné zdroje na:
zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a trvalé zlepšovanie jeho efektívnosti
zvýšenie spokojnosti zákazníka plnením jeho požiadaviek
Ľudské zdroje:
Pracovníci vykonávajúci prácu ovplyvňujúcu kvalitu produktu musia byť kompetentní na základe príslušného vzdelania, prípravy, zručnosti a skúsenosti.
Organizácia musí:
určiť potrebnú kompetentnosť pracovní...
|
|
0,1 |
6x |
|
Mapovanie procesov, mapa procesov
Referát5 s. / 2. roč. / doc
Mapovanie procesu
je koncepčný prístup zhora nadol, ktorý definuje každý proces vo vzťahu k cieľom alebo výstupom, ktoré musia byť realizované. Poslanie organizácie musí byť vyjadrené ako súbor cieľov organizácie, ktoré potom musia byť rozpracované na tímové
a individuálne ciele na operačnej úrovni.
|
|
0,1 |
15x |
|
Aplikácia enviromentálneho manažérstva kvality do podmienok firmy
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
ISO 14001 je medzinárodne uznávaný štandard pre riadenie dopadov činnosti spoločnosti na životné prostredie (EMS). Poskytuje efektívny a globálne akceptovaný systém riadenia všetkých procesov.
|
|
0,1 |
2x |
|
Systémy manažérstva kvality
Prednášky5 s. / 2. roč. / zip
Kvalita:
miera s akou súbor vlastných charakteristík spĺňa požiadavky (norma ISO 9000:2005)
je individuálne merateľná
Kvalitný výrobok musí spĺňať požiadavky:
bezpečnosť
nemôže vzbudzovať odpor
Kvalita:
tovaru
služby
Produkt:
výrobok
služba
Kvalita je schopnosť výrobku uspokojiť požiadavky zákazníka za prevádzkových podmienok. (nie je jednoduché definovať prevádzkové podmienky)
Výrobok musí spĺňať očakávania zákazníka!
|
|
0,1 |
5x |
|
EFQM model excelentnosti
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
EFQM model excelentnosti slúži pre hodnotenie "excelentnosti" organizácie. Organizácia môže posúdiť, aká je "dobrá" vzhľadom na model a porovnať svoje výsledky hodnotenia excelentnosti podľa modelu s inými. Okrem toho je to nástroj pre zvyšovanie excelentnosti. Pre hodnotenie definuje 9 kritérií. Pri hodnotení sa určí počet bodov pre každé kritérium. Výsledok sa môže porovnať s inými alebo organizácia pravidelne robí hodnotenie a vie, ako sa vyvíja. Podľa hodnotenia spozná sv...
|
|
0,2 |
31x |
|