Teória masmédií - pojmy
Študijný materiál11 s. / 1. roč. / doc
Agenda - setting: Model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu, ktorý prebieha vo vzájomnej interakcii troch agend (agendy verejnej, politickej, mediálnej). Ide tiež o hypotézu o vplyve, účinku médií na obsahy myslenia. - Médiá sú schopné exponovať určité udalosti a súčasne určovať poradie dôležitosti exponovaných udalostí. Koncept sa opiera o proces gatekeepingu a vychádza z predstavy, že o pozornosť sa uchádza väčší počet té...
|
|
0,1 |
0x |
|
Teória masmédií
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Základné pojmy teórie masmédií.
|
|
0,1 |
41x |
|
Masová, populárna kultúra
Prednášky12 s. / - roč. / rtf
Masová kultúra (angl. mass culture; nem. e Massenkultur; fr. la culture de masse): 1. Súhrn príbehov, predstáv, informácií, myšlienok, zábavy, predstavení a činností, ktoré využívajú masovú komunikáciu, predávajú sa ako tovar a sú určené masovému publiku. 2. Identické alebo obdobné obsahy, ktoré vychádzajú z malého počtu zdrojov a sú súčasne komunikované veľkým masám príjemcov. 3. Jednoliate formy hry a zábavy veľkých más ľudí 4. Vkus, sklony, prejavy, zvyky a spôsoby masy ľudí. 5. Kultúra obyča...
|
|
0,1 |
14x |
|
Mediálne štúdiá ako odbor - poznámky
Poznámky10 s. / 2. roč. / doc
-mediálne štúdia – sú vedou o komunikácii, ktorá sa zaoberá štúdiom povahy a vplyvu médii na jedinca a spoločnosť
- mediálne štúdia – názov anglosaský (Media Studys)
- masmediálne štúdia – vychádza z francúzskeho prostredia, používajú tento názov krajiny východnej, strednej Európy a Rusko
- ! média sú nosiče (TV, rozhlas, ....)
- ! masmédia sú inštitúcie
- internet sa zaraďuje do kategórie nové média
|
|
0,1 |
0x |
|
Mediálne účinky a publikum
Poznámky8 s. / 3. roč. / doc
Poznámky o mediálnom produkte, o mediálnych účinkoch a publiku.
PUBLIKUM = z obchodného hľadiska: forma spätnej väzby divákov, hodnotenie ich vlastného výkonu. Publikum je obchodným tovarom → predáva ho inzerentom; mediálne inštitúcie musia poznať cieľové publikum
PUBLIKUM = z psychologického hľadiska: skúmanie publika pre teoretikov, ich chovanie; človek sa zaoberá človekom → ľudstvom
Štyri charakteristické znaky publika:
1. plánované a organizované sledovanie
2. nejakej verejne pre...
|
|
0,1 |
11x |
|
Teória masmédií
Poznámky12 s. / 2. roč. / doc
TECHNOLOGICKÝ DETERMINIZMUS
Determinizmus: živá a dlhá tradícia hľadania vzťahu medzi medzi komunikačnými technológiami danej doby a kľúčovými rysmi spoločnosti týkajúcich sa moci, integrácie a zmeny.Typický je mediocentrický prístup.
TD venuje pozornsoť sklonom komunikačných technológií sústredovať sa na možnosť presadenia sociálnej zmeny a podmaňovať si ostatných.
|
|
0,1 |
6x |
|
Média a ich postavenie v spoločnosti
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / doc
Periodizácia vývoja ľudskej komunikácie podľa De Fleura. Parameter je prevažujúci spôsob komunikácie:
1/ epocha znamení a signálov
2/ epocha hovoreného slova (orálna kultúra)
3/ epocha písma
4/ epocha tlače
5/ epocha masovej komunikácie
|
|
0,1 |
7x |
|
Teória masmédií - masové médiá, masová spoločnosť
Prednášky2 s. / 2. roč. / doc
-otázka, či sú médiá príčinou alebo následkom spoločenskej zmeny
základné prvky:
-komunikačné technológie – aké médiá existujú; čo je ich obsahom
-zmeny v spoločnosti
-distribúcia, šírenie názorov, presvedčení
tri základné prístupy skúmania
1.štrukturálny
2.behaviorálny
3.kulturálny
|
|
0,1 |
5x |
|
Teória masmédií
Prednášky3 s. / 2. roč. / doc
Komunikácia patrí medzi najdôležitejšie a najužitočnejšie schopnosti, ktorými človek disponuje.
Základné delenie: intrapersonálna - interpersonálna
Všade okolo seba môžeme pozorovať komunikáciu efektívnu a neefektívnu. Existujú rozdiely medzi:
- sebaistým a rozpačitým rečníkom
- človekom, ktorý je prijatý a človekom, ktorý je odmietnutý kvôli zlému dojmu, ktorý vyvolal pri prijímacích pohovoroch
- manželským párom, ktorý diskutuje konštruktívne a manželským párom, ktorý sa navzáj...
|
|
0,1 |
0x |
|
Teória masmédii - poznámky
Prednášky4 s. / 2. roč. / doc
Mediálne štúdiá (media studies, komunikačné štúdiá, komunikológia, mediológia) sú vedou o komunikácii, ktorá sa zaoberá štúdiom povahy a vplyvu médií na jedinca a spoločnosť. Historicky sa vyformovali z teórie masovej komunikácie (základná štúdia, z ktorej všetko vychádza). Príbuzným, podobným odborom je žurnalistika.
Mediálne štúdiá na rozdiel od žurnalistiky majú široký záber. Podstatnou súčasťou je sociológia médií.
Mediálne štúdiá ako odbor sú interdisciplinárne = vychádzajú z viacerých ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Komunikačný výskum
Referát2 s. / - roč. / doc
Ako oblasť poznania bol výskum komunikácie vždy úzko spojený so sociálnymi vedami. Vzhľadom na potrebu skúmať symbolické prostredie človeka a spoločnosti, dôležité postavenie medzi spoločenskovednými disciplínami patrilo psychológii a sociológii. V súvislosti s procesmi spracúvania informácií a významových konštrukcií, komunikačný výskum tiež úzko nadväzuje na kognitívne vedy a niektoré odvetvia lingvistiky.
|
|
0,1 |
0x |
|
Prieskumy na mediálnom trhu
Poznámky2 s. / - roč. / doc
Prieskumy sú základnou menou na mediálnom trhu, len ich treba vedieť správne používať
Od roku 1994, keď sa začali robiť komplexné prieskumy médií, sa ich realizátori síce menili, ale používali rovnakú metodológiu, čo umožňuje porovnávať výsledky z jednotlivých rokov.
|
|
0,1 |
0x |
|