Metafora sa väčšine ľuďom javí ako niečo básnické, či rečnícke. Zaraďujú ju skôr do jazyka, ktorý je skôr neobvyklý, inak povedané niečím odlišný od toho obyčajného. Zároveň máme tendenciu priraďovať metaforu výlučne k jazykovej stránke, kde najviac spolupracuje so slovami než s myslením a konaním. Kvôli tomuto majú ľudia o metafore mylnú predstavu, myslia si, že sa bez nej zaobídu. Opak je však pravdou. V publikácii od Lakoffa a Johnsona sa títo autori zhodujú na tom, že metafora je niečo, čo n...
V seminárnej práci sa budem zaoberať významom a funkčnosťou metafory v prostredí marketingovej a bežnej medziľudskej komunikácie. Metafora je obohacujúcim prvkom komunikácie a v podobe zaužívaných pomenovaní sa vyskytuje v každodennom živote, ale aj mediálnom priestore. Je súčasťou žurnalistických žánrov, ale aj marketingových komunikátov. V práci budem analyzovať printovú reklamu s metaforou, článok z politickej publicistiky s metaforickým titulkom, text z oblasti bežného používania jazyka s me...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.