Členenie obchodu, vývoj členenia a formy obchodu
Semestrálna práca14 s. / 1. roč. / doc
Počas svojho vývoja obchod nadobúdal rôzne formy - vždy adekvátne spoločnosti, pre ktorú a v ktorej podmienkach praco-val. Výsledkom vývoja je nielen rôznorodosť, heterogénnosť fo-riem obchodu na jednej strane, ale i unifikácia, typizácia a špecializácia na druhej strane. Táto rozmanitosť vlastností, ktoré dávajú obchodu, podľa požiadaviek zákazníkov uspôsobuje vzhľad, umiestnenie, technické procesy, činnosti a podobne, sťažuje jednoznačné začlenenie známych foriem obchodu podľa akokoľvek umne p...
|
|
0,1 |
5x |
|
Obeh tovarov a služieb
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / doc
S výrobou tovarov je úzko spätá aj jeho výmena medzi ľuďmi. Medzi týmito dvoma činnosťami existuje vzájomný vzťah. Už samotný vznik tovarovej výroby v minulosti zároveň podmienil aj vznik výmeny tovarov. Z histórie ľudstva poznáme dve formy výmeny tovaru. Naturálnu a peňažnú výmenu tovaru. Výmena tovaru je zároveň aj východiskom, od ktorého sa odvíjajú ďalšie činnosti.
V prvotnopospolnej spoločnosti sa ľudia živili zberom plodov alebo lovom divej zveri. Korisť sa delila medzi jednotlivých člen...
|
|
0,1 |
3x |
|
Obchodné reťazce
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / doc
* Obchodné domy sa rýchlo rozširovali v prvej polovici 19. storočia. Po druhej svetovej vojne však nastal ich útlm v dôsledku rozvoja iných typov maloobchodných predajní.V súčasnosti sa opäť snažia o návrat. Mnohé z nich otvorili pobočky v predmestských nákupných centrách, menia štýl predaja, prenajímajú niektoré priestory cudzím firmám. Iné obchodné domy experimentujú so zásielkovým obchodom a telemarketingom.. V snahe usporiť svoje náklady znižujú počty svojich pracovníkov a množstvo ponúkanýc...
|
|
0,1 |
25x |
|
Hospodárska politika v oblasti obchodu
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Cieľom mojej práce bolo zamerať sa na to, čo je hospodárska politika, aká je jej koncepcia a aké sú jej ciele. Potom som sa zamerala na jednu čiastkovú oblasť hospodárskej politiky, a to konkrétne na hospodársku politiku v oblasti obchodu alebo inak povedané na obchodnú politiku. Snažila som sa vysvetliť čo je obchodná politika, aké sú jej osobitosti a aké ma konkrétne ciele. Potom som sa snažila rozobrať obchodnú politiku podľa rôznych kritérií členenia. Rozobrala som aký sú nositelia hospodárs...
|
|
0,1 |
4x |
|
Vplyv obchodu na spotrebu najnižších príjmových skupín
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Pri výbere nástrojov, ktorými bude obchod vplývať na zvyšovanie spotreby obyvateľstva, musí zohľadniť výšku ich príjmov. Iné nástroje bude uplatňovať na vyššie príjmové skupiny spotrebiteľov a iné na nižšie príjmové vrstvy. Medzi tieto nástroje patria - nízke ceny- akciové ponuky- rôzne formy zliav- predaj na splátky...Spotrebitelia s nízkymi príjmami uskutočňujú svoje nákupy prevažne v sieti hypermarketov a diskontov. Tento trend sa prejavuje čoraz viac aj na Slovensku príchodom mnohých obchodn...
|
|
0,4 |
2x |
|
Veľkoobchod s vínom - Caste, s.r.o.
Ekonomický plán11 s. / 1. roč. / doc
Spoločnosť CASTE vznikla na začiatku roka 2006. Výlučne vlastný kapitál, vinárske tradície rodinných predkov, húževnatá, tvrdá ale zároveň poctivá práca zaradila následne firmu v posledných rokoch medzi popredných veľkopredajcov vína v SR. Hneď spočiatku si predsavzali, že budú predávať iba slovenské odrodové vína špičkovej kvality pre náročných zákazníkov. V prvom roku svojej existencie predali okolo 12 tisíc fliaš vína. Presadiť sa však s novou kvalitou v prostredí ešte zaťaženom konvenčnými z...
|
|
0,8 |
11x |
|
Nákupné centrum Polus City Center - "Mesto v meste"
Prezentácia4 s. / 1. roč. / ppt
„Mesto v meste“Vznik: prvé nákupné centrum od roku 2000 na SlovenskuHistória - TriGránit Corporation - Immofinanz Immobilien Anlagen AG,Viedeň => za viac ako 200mil. EuroLokalizácia: Bratislava - Nové Mesto jazero Kuchajda, autobusové a železničné spojenie, futbalový štadión, Základné informácie- Dve výškové budovy - 40 000m2- Parkovanie: 2000 miest- Maloobchod vysokej kvality, zábava a kancelárske priestory- Počet poschodí: 2- Regionálny typ centra- Počet predajní: 170- Hypermarket: Carrefou...
|
|
0,6 |
2x |
|
Teória obchodu
Prednášky5 s. / 1. roč. / doc
Dejiny teórie obchodur. 1675 - J.SAVARY - začlenenie tovaru a jeho definície1768 - Ludowici - kniha - obchod vedecky1804 - LEUSCH1798 - 1820 - BUSCHORakúska škola - zameraná na obeh, obchodné podniky, súkromné hospodárenie, odbyt - SCHAFFER, SOONDERFER - ako sa správať v obchode- vojna - nedostatok tovaru- - konkurencia - odbúranie kontingentu ( lístkový systém, prídel potom liberalizácia obchodu títo horemenovaný knihy o teórii obchoduProf.Kulhavý - praxoval štúdiu E.Leitherera v r. 1961Trh kup...
|
|
0,3 |
11x |
|
Teória obchodu - Vývoj obchodu
Semestrálna práca18 s. / 1. roč. / doc
Vznik obchodu je nerozlučne spätý so vznikom trhu, ktorý Lisý uvádza , že sa datuje do obdobia pred 6 až 7 tisíc rokmi. Rozvoj spoločenskej deľby práce viedol k tomu, že jednotlivé naturálne hospodárstva, ktoré pôvodne vyrábali len pre vlastnú potrebu, sa postupne začínali špecializovať, vzájomne dopĺňať, ich sebestačnosť klesala. Rástla závislosť jednotlivých výrobcov a nevyhnutnosť výmeny výsledkov ich činností. Rýchly rast produktivity a deľby práce spôsobil, že sa stále väčšie množstvo výro...
|
|
0,1 |
12x |
|
Teória obchodu - KVALIT s.r.o.
Projekt14 s. / 2. roč. / doc
Predmetom môjho projektu je vstup slovenskej firmy na zahraničný trh.
Fiktívna firma KVALIT s.r.o. je slovenská spoločnosť, ktorá má sídlo v Zákamennom a na trhu pôsobí od roku 1997. V začiatkoch bola činnosť firmy zameraná na stolársku výrobu rôzneho zamerania. Neskôr sa firma začala špecializovať na výrobu drevených eurookien.
Medzinárodný obchod je výsledkom medzinárodnej deľby práce. Dnes už prakticky každá krajina sveta závisí od medzinárodnej deľby práce, čo sa prejavuje v špecializá...
|
|
0,2 |
2x |
|
Európske typy maloobchodu
Vypracované otázky2 s. / 1. roč. / doc
Prehladna charakteristika vsetkych europskych typov maloobchodu:
1, odborné predajne- malé až stredné prevádzky, kt. ponúkajú prevažne sortiment jednej tovarovej skupiny. Sortiment má strednú šírku aj hĺbku, vysoká intenzita poradenstva a služieb. Prejavujú sa tendencie vytvárať predajne pre určitú cieľovú skupinu: Všetko pre dieťa, alebo pre auto,...
2, špecializované predajne- sortiment je užší a hlbší než v odborných pred., orientujú sa na užší spotrebit. Okruh-dámska móda,...
3, ná...
|
|
0,1 |
5x |
|
Funkcie obchodu
Semestrálna práca18 s. / 1. roč. / doc
Cieľom mojej práce je priblížiť funkcie obchodu z rôznych hľadísk napr. funkcie obchodu v tranzitívnej ekonomike, v zahraničnom obchode, na trhoch Business-to-business a Business-to-customer. Chcem bližšie poukázať na jednotlivé členenia funkcií obchodu s uvedením konkrétnych príkladov.
Ďalej sa chcem zamerať na miesto obchodu v národnom hospodárstve, priblížiť význam, úlohu a postavenie obchodu pre národnú ekonomiku, ako aj vysvetliť zásadnú úlohu obchodu v oblasti realizácie tovarov na...
|
|
0,1 |
5x |
|
História obchodu
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Obchod vznikol súčasne so vznikom komunikácie v praveku. Pred vznikom peňazí bolo obchodovanie v praveku hlavnou činnosťou ľudí, ktorí medzi sebou vymieňali tovary a služby (tzv. barterový obchod). História diaľkového obchodu sa datuje približne od roku 150 000 p.n.l.
|
|
0,1 |
55x |
|
Veľká hospodárska kríza v skratke
Referát1 s. / 1. roč. / docx
Veľká hospodárska kríza bola celosvetová ekonomická kríza, ktorá začala v roku 1929 a trvala rôzne dlho v rôznych krajinách. Ovplyvnené boli takmer všetky krajiny. Najtvrdší dopad mala na priemyselne najrozvinutejšie štáty, vrátane Spojených štátov, Nemecka, Spojeného kráľovstva, Francúzska, Kanady, Česko-Slovenska a Japonska.
|
|
0,1 |
97x |
|
Teória obchodu
Vypracované otázky25 s. / 1. roč. / rar
1,Čo je to zahraničný obchod?
Obchod, ktorý uskutočňuje výmenu tovaru medzi subjektmi trhov rozličných štátov. Predstavuje vyvoz (export) a dovoz (import) cez hranice štátu.
2, Od čoho možno odvodzovať postavenie, význam a úlohu obchodu pre národnú ekonomiku?
odpoveď:
- podielu na tvorbe čistého národného produktu v národnom hospodárstve,
- podielu na tvorbe hrubého národného produktu,
- počtu zamestnaných pracovníkov v tomto odvetví/sektore vo vzťahu k počtu zamestnaných v iných odvetvi...
|
|
0,1 |
3x |
|
Nákupná turistika
Semestrálna práca11 s. / - roč. / doc
Slováci evidentne spájajú poznávanie susedných krajín s nákupmi. „Pojem mestská turistika skôr nahrádza „nákupná turistika“. Bežným obrázkom v prihraničných oblastiach je masívne cestovanie za spotrebným tovarom. Z hľadiska ekonomického zmýšľania „turistov“ je to štandardná reakcia, bežná kdekoľvek vo svete. Napríklad maďarský Győr je viac nákupný, hoci je tam termálne kúpalisko. Naopak viac za wellness ako nákupmi sa cestuje do Mosonmagyaróvár,“ konštatuje Ing. Stanislav Macko, 1. viceprezident...
|
|
0,1 |
3x |
|