1. Podnik - jeho akčný priestor a základné otázky manažmentu
Aktivity firmy - nákup VF - premena vstupov na výstup - predaj výstupu Rozhodovanie manažérov
- čo produkovať
- čo neprodukovať- koľko produkovať
- kedy
- kde
- pre koho
- za čo produkovať
- ako ovplyvniť rozhodovanie spotrebiteľa alebo vlády
Kritéria výberu
- maximalizácia zisku
- maximalizácia hodnoty firmy
- max. vlastného úžitku manažérov
Informácie sa stávajú jednou z dôležitých komodít umožňujúcich efektívny rast firmy. Dôvodom je že ich korektné distribuovanie a využívanie má celkový dopad na hlavné funkčné časti podniku a jeho správneho fungovania. Umožňujú lepšie sa prispôsobiť vzniknutým problémom a rýchlejšie správnou cestou reagovať.
V poslednej dobe neustály vysoký nárast nových informácií, prináša množstvo problémov spojených z ich získaním, spracovaním, triedením a udržaním. Tieto faktory kladú vysoké nároky na pracov...
Vytvoriť informačný systém v podniku je pomerne komplikované. Treba poznať jednotlivé procesy ktoré v podniku fungujú a jednotlivé činnosti, aby sa dal vytvoriť dobrý informačný systém. Čo to vlastne je informačný systém? Informačný systém (IS) je systém na zber, udržiavanie, spracovanie a poskytovanie informácií. Príkladom informačného systému môže byť kartotéka, telefónny zoznam, kniha došlej pošty alebo účtovníctvo. Systém nemusí byť nutne automatizovaný pomocou počítačov a môže byť aj v pap...
Informácie sa stali dôležitou komoditou, ktorá zabezpečuje celkový chod a rast firmy, pričom dôležitosť informácií naďalej stúpa. Prenos informácií a ich využívanie má silný dopad na všetky časti podniku a jeho správne fungovanie v neustále silnejúcom konkurenčnom prostredí, v ktorom každá firma existuje. Informácie umožňujú rýchlejšie riešiť nové problémy a prispôsobiť sa novým požiadavkám.
Neustály rast množstva a vzájomnej previazanosti informácií vytvára i nové problémy s ich získaním, spr...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.