Fiškálna decentralizácia na Slovensku
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Slovenská republika prešla v rokoch 1989 - 2005 viacerými politickými a spoločenskými zmenami. Zmenil sa politický charakter štátu, nastal prechod z totalitného k demokratickému režimu, výrazne sa zosilneli individuálne práva a sloboda jednotlivca. Ekonomické reformy mali za účel odstrániť bariéry, ktoré bránili rozvoju trhovej ekonomiky založenej na súkromnom vlastníctve. Zmena nastala aj v organizácii štátu, vznikla nová štruktúra a fungovanie verejnej správy a zabezpečovanie verejných služieb...
|
|
0,1 |
11x |
|
Teória, organizácia a riadenie verejnej správy - 3 ročník
Vypracované otázky40 s. / 3. roč. / docx
57 okruhov otázok z predmetu Teória, organizácia a riadenie verejnej správy (TROVS) vypracovaných na 40 stranách. Otázky sú veľmi kvalitne spracované podľa kníh.
1. Súkromná a verejná správa, spoločné a rozdielne črty.
Rozhodujúcim klasifikačným kritériom, ktoré je nevyhnutné je rozdelenie spravovaných záležitostí na: súkromné a verejné. Veľmi zjednodušene možno povedať, že spravovanie záležitostí verejného záujmu zabezpečujú subjekty verejnej správy a súkromné záležitosti spravujú súkromné os...
|
|
0,4 |
102x |
|
Teória, riadenie a organizácia verejnej správy
Poznámky45 s. / 2. roč. / doc
Všetky poznámky - komplet spracovaný materiál na skúšku.
Úvod do štúdia verejnej správy , verejný sektor a verejná správa
Verejná správa
- je to tradičný predmet vysokoškolskej výučby ekonómov, hlavne ekonómov s orientáciou na fungovanie :
- verejnej správy
- verejného sektora
- bankovníctva
Pojem verejnej správy je všeobecný, obsahuje problematiku organizácie a riadenia verejných vecí .Verejná správa súvisí so skupinou predmetov :
- týkajúcich sa práva ( základy práva, štátne práv...
|
|
0,3 |
14x |
|
Teória, riadenie a organizácia verejnej správy
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / zip
Dôvody pre existenciu verejného sektora
- makroekonomické – zabezpečenie určitého objemu verejných statkov a služieb, kde je verejný záujem (obrana, súdnictvo, veda a výskum)
- mikroekonomické – nie je záruka toho, že súkromný sektor zabezpečí komplex požadovaných služieb alebo ich potrebu v dostatočnom množstve.
Verejná správa: správa vecí verejných a jej vykonávanie vo verejnom záujme, t.j. v záujme všetkých obyvateľov. Ide o službu občanom. Záležitosti, ktoré sú predmetom verejnej správy v...
|
|
0,4 |
7x |
|
Teória riadenia a oranizovania verejnej správy
Vypracované otázky150 s. / 2. roč. / zip
1/ Vysvetlite pojmy: správa, súkromná a verejná správaSpráva - druh činnosti, zameraný na zachovanie, rozvíjanie a starostlivosť o určité veciSúkromná a verejná správa:Spoločné znaky: cieľavedomosť, organizovanosť, uplatňovanie riadiacich metód, usmerňovanie právnymi normamiKritériá na rozlíšenie súkromnej a verejnej správy: - charakter spravovaných záležitostí- charakter riadiacich subjektov- odlišnosť záujmov- miera viazanosti na právne normy- Príčiny znejasňovania hraníc medzi súkromnou a ver...
|
|
1,0 |
11x |
|
Teória, riadenie a organizácia verejnej správy - ťahák
Ťahák6 s. / 3. roč. / doc
Teória, riadenie a organizácia verejnej správy (1. Prednáška)
Dôvody pre existenciu verejného sektoraSVK-otvorená ekonomika, t.j. Vyvážame! (80% vývoz)
*makroekonomické dôvody– (úroveň štátu) zabezpečenie určitého objemu verej. statkov a služieb, kde je verej.
záujem (polícia, obrana, súdnictvo (je nezávislé), veda a výskum-zodpovedné
ministerstv...
|
|
0,4 |
17x |
|
Teória, organizácia a riadenie verejnej správy
Skriptá64 s. / 3. roč. / doc
Regionálna samospráva v Európskej charte regionálnej samosprávyRegionálna samospráva definuje právo a schopnosť vyššieho územného celku s vlastnými volenými orgánmi, administratívne umiestnenými medzi centrálnou vládou a samosprávnymi obcami, spravovať na vlastnú zodpovednosť a v prospech jej obyvateľov podstatnú časť záležitostí verejného záujmu v zhode s princípmi subsidiarity.
|
|
0,5 |
48x |
|
Ciele reformy ESO a jej dopad na systém verejnej správy v SR
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / docx
Charakteristika reformy ESORealizátorom programu ESO (Efektívna, spoľahlivá a otvorená verejná správa), je Ministerstvo vnútra v súčinnosti s ostatnými ústrednými orgánmi štátnej správy v zmysle Programového vyhlásenia vlády na roky 2012-2016 realizuje zámery a ciele. Ide o veľký projekt, najväčšiu plánovanú reformu štátnej správy od roku 1989, ktorej ambíciou je zefektívniť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Implementovaním opatrení programu...
|
|
0,1 |
1x |
|
Aký je Váš názor na decentralizáciu zdravotníctva?
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
O reforme zdravotníctva sa za posledné roky toho nahovorilo a napísalo veľmi veľa. Všetci vieme, že celý zdravotnícky systém je zrelý na zásadné a koncepčné zmeny. Treba nový model zdravotníckeho systému. V každom systéme môžeme rozoznávať niekoľko hlavných, medzi sebou prepojených komponentov a ich aktivity, ktoré dávajú celému systému zmysel a dynamiku. Impulzom k jeho vytvoreniu je požadovaná potreba zdravia, vstupom do systému sú zdroje, ktoré za pomoci koncepcie sa premenia do zdravotníckyc...
|
|
0,1 |
1x |
|
Teória, riadenie a organizácia verejnej správy
Ťahák7 s. / 2. roč. / doc
1. Vysvetlite pojmy: správa, súkromná a verejná správa
Správa – druh činnosti zameraný na zachovanie, rozvíjanie a starostlivosť o určité veci Subjekt správy – súkromná alebo právnická osoba, ktoré vyvíjajú aktivity zamerané na dosiahnutie cieľa – rozdiely cieľoch súkromných a právnických osôb. Súkromná a verejná správa - spoločné znaky: cieľavedomosť, organizovanosť, uplatňovanie riadiacich metód, usmerňovanie právnymi normami Kritériá na rozlíšenie súkromnej a verejnej správy: a)Charakter spr...
|
|
0,2 |
2x |
|
Teória riadenie a organizácia verejnej správy
Ťahák3 s. / 3. roč. / doc
1.Definícia a základy územnej samosprávy, miestna a regionálna samospráva
CHARAKTERISTIKA A DEFINÍCIA ÚZEMNEJ SAMOSPRÁVYSamospráva predstavuje oprávnenie obcí a regiónov samostatne rozhodovať a uskutočňovať právom vymedzený okruh záležitostí, ktoré sú priamo späté so záujmami obyvateľstva žijúceho v území mesta, dediny, regiónu, V Európskej charte miestnej samosprávy (1985) je miestna samospráva definovaná ako prirodzeno-právny inštitút, ktorý je výrazom práva a schopností obyvateľstva spravov...
|
|
0,2 |
5x |
|