2. VDELÁVANIE V MALÝCH SOCIÁLNYH SKUPINÁCH A ŠPECIFIKÁ SKUPINOVEJ FORMY VÝUČBY
Vzdelávanie v malej skupine
Pozitíva – využitie synergie učenia a synergie úloh
Negatíva – vplyv silných osobností na priebeh a výsledky vzdelávania (cez metódy a techniky vzdelávania to možno eliminovať)
Dôležitá je dynamika skupiny, skupina je nadriadená jednotlivcovi pri mobilizácii fyzických a psychických síl
Pri riešení rôznych problémov a pri fixovaní noriem správania
Využíva sa pri problémovom vzdeláva...
OPENSPACE TECHNOLOGY (technológia otvoreného priestoru)
Harisson Owen, základné princípy:
1.Neexistuje členenie na experta a laika.
2.Každý, kto sa vzdeláva je správny človek.
3.To, čo sa učíme je jediná správna vec.
4.Každý začiatok diskusie prichádza v správny čas.
5.Zodpovednosť za vzdelávanie má každý účastník vzdelávania.
1. ŠPECIFIKÁ FRONTÁLNEJ FORMY VÝUČBY
výučba v pléne, kde učiaci sa postupujú rovnakým tempom, plnia rovnaké úlohy
dôležitú riadiacu funkciu má vzdelávateľ dospelých, ktorý vystupuje v roli lektora (okrem toho, že by mal byť rečníkom, mal by viesť s publikom dialóg, mal by byť schopný primerane využívať didaktické pomôcky a didaktickú techniku)
sú napĺňané ciele kognitívne (v pedagogike) a postojové (v andragogike)
nad 30 osôb
metódy – prednáška, prednáška s diskusiou a techniky vedenia dis...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.