Ide o bližšiu charakteristiku pozorovania v pedagogike.ÚvodPozorovanie je proces, ktorý uskutočňuje nevedome každý jeden z nás behom jedného dňa niekoľkokrát. Existuje viacero definícií pozorovania aj niekoľko druhov pozorovania, ktoré si teraz priblížime.
PozorovaniePozorovanie by sme mohli definovať ako základný uvedomelý proces poznávania a je prvkom experimentálneho posudzovania. Môžeme ho priamo vnímať pomocou zmyslového vnímania. Na základe pozorovaných a zaznamenávaných javov sa vysloví ...
ÚvodKaždý človek má niečo svoje obľúbené, čo rád robí vo svojom voľnom čase. Niekto možno športuje, niekto číta knihy, niekto má rád turistiku a iní zase radi cibria svoju pamäť pomocou rôznych hlavolamov, kvízov, hádaniek, krížoviek, prípadne osemsmeroviek.
Osemsmerovky
Ak by sme chceli definovať pojem osemsmerovka, je to v podstate útvar, ktorý sa skladá z určitého obrazca a v ňom sa nachádzajú písmenká z abecedy. Tieto jednotlivé písmená tam nie sú poukladané hocijako, ale systematicky. Mec...
1. Globálna výchova a osobnosť tvorivého učiteľa
V našom modernom a rýchlom svete sú kladené vysoké nároky na dobrú osobnostnú výbavu človeka, preveruje sa jeho správanie na každom kroku. Stále hľadáme východiská, ktoré vo výchove budú pohotovo reagovať na množstvo nových skutočností.
Súčasný stav a vývoj výchovy a vzdelávania u nás nie je veľmi docenený. Prevládajú zastaralé prístupy, absentuje umenie komunikácie, pomoc pri adaptácii a príprave na prijímanie zmien, získavanie globálnych ...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.