Modelovanie kognitívnych procesov so zameraním na videnie
Diplomová práca117 s. / 5. roč. / pdf
Hlavným cieľom kognitívnej vedy je prepojenie mozgových mechanizmov s kognitívnym správaním. Prezentovaný teoretický prístup k modelovaniu procesov videnia využíva poznatky z oblastí kortikálneho vývoja, neurovedy i psychológie. Neurofyziologické štúdie ukázali, že jednoduché a komplexné neuróny primárnej vizuálnej kôry (V1) nie sú len dopredné filtre, ktoré pasívne spracovávajú črty obrazu, ale že aktívne prispievajú ku zoskupovaniu týchto čŕt do reprezentácií objektov, či ku selektovaniu pozor...
|
|
3,2 |
1x |
|
Vznik, definícia a aplikácie fuzzy logiky
Esej10 s. / 3. roč. / pdf
Ľudia sa počas svojej snahy o poznanie sveta často stretávali s problémami, ktoré sa vymykali
ich predstavivosti, s neurčitosťou, či nepresnosťou, ktorá mnohým naháňala a dodnes naháňa strach. V podstate existujú dve cesty, ako sa s takýmito problémami vysporiadať. Jednou je preniesť sa cez tradičný spôsob myslenia a snažiť sa zmeniť spôsob nazerania na veci okolo
nás, tou druhou je snaha o redukcionizmus, snaha byť čo najpresnejší a nepripustiť si
neurčitosť medzi nás. Ako ukážeme v tejto es...
|
|
0,2 |
12x |
|
Využitie umelej inteligencie v navigácii autonómneho vozidla
Esej7 s. / 3. roč. / doc
Inteligentné technológie prenikajúce do najrôznejších oblastí života ľudskej spoločnosti neponechávajú stranou ani oblasť cestnej dopravy. Inteligentné dopravné systémy používajú informačné, dopravné a komunikačné technológie implementované do vozidiel alebo infraštruktúry s cieľom zvýšiť mobilitu osôb a tovaru pri súčasnom zvýšení bezpečnosti dopravy a jej komfortu, obmedzení dopravnej zápchy a dopadov na životné prostredie. Zápchy vznikajú v dôsledku nedostatočnej kapacity systému, vzniku dopr...
|
|
2,8 |
129x |
|
Teória konfabulácie
Semestrálna práca9 s. / 2. roč. / doc
Teória konfabulácie vysvetľuje hypotézu špecifickú základnú podstatu matematických mechanizmov poznania, ako aj neurónovú implementáciu týchto mechanizmov (špecifikuje „metalevel“) neurofiziologický detail: zhrnutie opisov dynamického správania, predpokladu mozgových kôrových podskupín neurónov.Teória konfabulácie navrhuje, že všetky aspekty rozpoznávania (videnie, počúvanie, príkazy presunu a myslenie, jazyk a abstraktné myslenie, atď.) sú zrealizované použitím štyroch základných elementoch:1. ...
|
|
0,4 |
0x |
|
Smart home - eHome (umelá inteligencia)
Esej6 s. / 3. roč. / pdf
Smart home (niekedy oznacovaný ako eHome) je jeden z tých, ktorý má progresívne automatické systémy ako napríklad ovládanie svetla a teploty, multimediálne zariadenie pre monitorovanie a aktiváciu bezpecnostných systémov (alarmov) v spolupráci s oknami a dverami a mnoho iných funkcií. Smart home sa zdá sa byt "inteligentný" pretože jeho pocítacové systémy môžu monitorovat mnoho aspektov každodenného života. . Napríklad, chladnicka môže byt schopná pridat do inventára svoj obsah, naznacit ponuky,...
|
|
1,3 |
2x |
|
Umelá inteligencia - ťahák s 26 vypracovanými otázkami
Ťahák1 s. / 2. roč. / doc
Popíšte význam a dôvod potreby fuzzy množín, uveďte paradoxy dvojhodnotovej logiky. Človek bežne pracuje s toleranciou, neurčitosťou a nepresnosťou ako s normálnym javom. Nekladie ostré hranice, ale používa slová ako trochu, menej, viac, takmer, atď. V klasickej množine buď prvok patrí alebo nepatrí do množiny. Táto množina je založená na dvojhodnotovej logike (patrí/nepatrí, čierna/biela, 1/0...) Problémom je, že klasická teória množín stanovuje ostrú hranicu medzi príslušnosťou a absenciou prv...
|
|
0,1 |
6x |
|
Transport Tycoon
Esej12 s. / 2. roč. / zip
Podstatou hier je fantázia. „Počítačové hry sú vraj predstupňom exodu človeka do virtuálnej existencie a jeho splynutia s kybernetickým superrozumom.“ Alebo sa na hry môžeme pozerať ako na problémy, ktoré nemajú jednoduché riešenia. Preto počítačové hry vybavili umelou inteligenciou. Počas hry nastali procesy: získanie informácií, učenie a vytváranie takých koncov, aby sa po čase stali neprekonateľnými s úpermi. V mojej eseji o socioekonomických hrách a umelej inteligencii v nich rozoberám hru T...
|
|
1,1 |
1x |
|
Podvody na finančnom trhu
Esej7 s. / 2. roč. / doc
článok sa zaoberá súčasnými metódami a technológiami bezpečnosti informačných a komunikačných systémov. Predstavuje prehľad prvkov elektronickej identifikácie ako statické heslo, dynamické heslo a stratégiu jediného prihlásenia. Biometrické a dynamické charakteristiky overovanej osoby patria takisto k týmto prvkom. Autentifikácia je založená na vlastníctve identifikačných prvkov, ako napríklad rôzne karty a autentifikačné kalkulátory. Ďalej je v článku definovaný a charakterizovaný elektronický ...
|
|
0,1 |
34x |
|
UIES - diagnostika PC
Seminárna práca- s. / 3. roč. / txt
Súbor obsahuje kód pre program CLIPS. Program vykonáva diagnostiku chyby pc pomocou pravidlového programovania.Snippet:(defglobal?*pocet_moz* = 0?*mini* = 1000?*top* = 0)(deftemplate IN(slot ID)(slot otazka)(slot odpoved)(slot pod1id (default 0))(slot pod1odp)(slot pod2id (default 0))(slot pod2odp))(deftemplate ACTUAL(slot pod1id (default 0))(slot pod1odp))(deftemplate archive(slot ID (default 0)))(deffunction upd_extrem ()(do-for-all-facts ((?p archive))TRUE(if (= ?p:ID ?*mini*)then(bind ?*mini...
|
|
0,1 |
14x |
|
David Goldberg
Prezentácia5 s. / 3. roč. / pptx
David E. Goldberg je profesor na univerzite v Illinois a vedie laboratórium genetických algoritmov (IlliGAL).Jeho kniha „Genetic Algorithms for Search, Optimization,and Machine Learning“ je jedna z najcitovanejších publikácií v počítačovej vede.
|
|
0,1 |
0x |
|
Jednoduchý dopredný produkčný systém
Počítačové zadanie6 s. / - roč. / zip
Zadanie č. 4 z predmetu Umelá inteligencia
Obsah archívu:
dokumentacia.php
download.php
index.php
style.css
textareas.php
ui.php
|
|
0,1 |
10x |
|
Prolog - Napíšte predikát, ktorý vráti n-tý prvok v zozname (zadanie)
Počítačové zadanie1 s. / 3. roč. / zip
Napíšte predikát, ktorá vráti n-tý prvok v zozname
|
|
0,1 |
0x |
|
Perceptron - jednoduchšia neurónová sieť
Projekt- s. / 3. roč. / zip
Umela Inteligencia - Zadanie 2 : PERCEPTRON
|
|
0,1 |
1x |
|