Osobnosť a kompetencie učiteľa
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
ÚVOD Pedagogika je jedna z najvýznamnejších vied a učiteľstvo nie je len jedno z najvýznamnejších povolaní, je to aj poslanie. Poslanie v zmysle štátnom, spoločenskom ale aj očakávania rodičov. Učitelia sú tí, ktorí zasvätia svoj život deťom, ich výchove a vzdelávaniu. A preto si ich práca zaslúži náš rešpekt a úctu. Učiteľ je podľa všeobecnej mienky platený za to, že príde do práce, odsedí si pred triedou zopár hodín a navyše dostane dva mesiace prázdnin. Viacerí si myslia, že učiteľ po prícho...
|
|
0,1 |
16x |
|
Všeobecná pedagogika - poznámky z prednášok
Poznámky15 s. / 1. roč. / docx
1. Téma - Pedagogika v systéme pedagogických viedPedagogika (autori: Průcha, Kratochvílová, Šmahelová a iný = rozličné teórie, neexistuje jednotná teória)Východisko pre chápanie pedagogiky:1. Antropologické východisko - fenomén výchovy je vo všetkých ľudských spoločenstvách; Nemecko2. Interakcia medzi učiteľom a žiakom - zužovanie pedagogiky na pragmatickú, školskú profesiu; USA3. Prostredie školy - socializácia detí, proces učenia sa; FrancúzskoV slovenských a českých podmienkach sa používajú r...
|
|
0,1 |
2x |
|
Cíle edukace ve školním prostředí
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
„Edukace (edukační procesy) jsou takové činnosti lidí, při nichž nějaký subjekt učí a jiný subjekt (nebo technické zařízení) mu toto učení zprostředkovává, tj. vyučuje. Nejzřetelněji se edukační procesy dají rozpoznat ve školním edukačním prostředí - tam je učení a vyučování trvale „přiděleno jednak učícím se subjektům (žáci studenti), jednak vyučujícím subjektům (učitelé aj.). Tento termín pokrývá souhrnně jak výchovu, tak vzdělávání.“ Cíl v nejobecnější podobě představuje ucelenou představu, i...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vymedzenie predmetu pedagogiky - úvod do pedagogiky
Vypracované otázky25 s. / - roč. / doc
1. Vymedzenie predmetu pedagogiky
sú to javy, ktoré patria vede o výchove a ktoré neskúma žiadna iná disciplína. Jedná sa o vytýčenie cieľov, obsahu výchovy a vzdelania, procesuálnu stránku výchovy: zásady, metódy formy a prostriedky výchovy a vzdelania
. javy, ktoré bezprostredne súvisia a podmieňujú výchovno-vzdelávací proces, ale sú predmetom skúmania aj iných vied: sociálne podmienky výchovy, biologický a psychosomatický vývoj osobnosti.
Význam pg - Pedagogika má význam nielen pre ...
|
|
0,2 |
6x |
|
Závislosti - Alkoholizmus
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / docx
Záver V tejto seminárnej práci som rozoberal tému závislosti, respektíve alkoholizmus. Snažil som sa túto tému podať ako fenomén ľudstva, ktorý tu stále bol a stále aj ostane. Na druhej strane som však chcel podať aj obraz toho, že alkohol je neodmysliteľnou súčasťou života, ako som už spomínal svadby, oslavy, jubileá, kary si bez alkoholu nevieme ani len predstaviť. Jeden takýto aperitív pri slávnostnej hostine, ktorý stimuluje chuť do jedla, či už digestív, ktorý pomôže pri trávení ...
|
|
0,1 |
6x |
|