Teória verejnej voľby (verejné mechanizmy alokácie zdrojov, volebný paradox, pravidlá hlasovania, volič medián)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
1.ÚvodSystém verejných financií v širiších súvislostiach nie je možné pochopiť bez objasnenia mechanizmu verejnej voľby. A práve táto problematika predstavuje tému nasledovnej seminárnej práce, v ktorej pôjde o objasnenie základov verejnej voľby a jej vzťahu k verejným financiám. Konkrétne o objasnenie jednotlivých pojmov, ktoré sú úzko späté s danou tematikou ako napr.: verejná voľba, alokácia zdrojov, volebný paradox, pravidlá hlasovania, volič medián a pod.2. Metodika a metodológia prácePostu...
|
|
0,1 |
13x |
|
Reforma zdravotníctva v Slovenskej republike (Stratégia reformy zdravotníctva z roku 2002)
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Cieľom mojej seminárnej práce je popísať stav slovenského zdravotníctva pred reformou, problémy, s ktorými zdravotníctvo bojovalo a samozrejme reformu zdravotníctva v jej podstate a legislatívne zmeny ktoré sa udiali v tomto sektore. Nástupom novej vlády po voľbách v roku 2006 nastali zmeny tejto reformy, ktoré budú rovnako popísané v tejto práci. Zdravotníctvo prešlo zásadnými zmenami, ktoré sa dotkli každého obyvateľa slovenskej republiky. Tieto zmeny vyvolali rozporuplné dohady o účinnosti a ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Základy verejných financií - ekonomika
Skriptá206 s. / 3. roč. / doc
Navonok jednoduché a bežné slovíčko - financie. Na prvý pohľad sa zdá, že mu každý rozumie. Naozaj? Je to ten fenomén, ktorý každý z nás nosí v peňaženke? Zjednodušene áno. No všetko je oveľa zložitejšie.
Termín „financie“ pochádza z latinského termínu „financia“ ako výrazu pre vzťahy, ktoré vznikajú pri získavaní, zhromažďovaní a spotrebúvaní peňažných prostriedkov v národnom hospodárstve, t.j. pri tvorbe a rozdeľovaní celospoločenského produktu a národného dôchodku - v peňažnom vyjadrení. Je ...
|
|
1,2 |
9x |
|
Verejné financie a neoklasická teória „zlyhania trhu“
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / docx
ÚvodV seminárnej práci sme sa venovali stručnému vymedzeniu problematiky verejných financií, ktoré sa dotýkajú celej spoločnosti, pretože sa každodenne využívajú niektoré služby financované zo štátneho, resp. verejného rozpočtu. Ďalej sme sa venovali vymedzeniu problematiky neoklasickej teórie „zlyhania trhu“, ktorá pozostáva zo základných predpokladov fungovania trhu. V druhej kapitole práce sme analyzovali konkurenčné prostredie investičných (finančných) skupín v Slovenskej a Českej republike.
|
|
0,1 |
4x |
|
Aktuálne problémy verejného sektora v SR
Seminárna práca21 s. / 1. roč. / docx
Z mnohých tém, ktoré boli na výber, sme si zvolili práve túto, „Aktuálne problémy verejného sektora na Slovensku“, pretože ako už názov naznačuje, je to dnes veľmi aktuálna téma, o ktorej sa veľa hovorí a o ktorej je hovoriť veľmi dôležité – no dôležitejšie je proti týmto problémom niečo robiť. Je potrebné vedieť o problémoch, ktoré boli, sú a určite budú vo verejnom sektore (hlavne čo sa týka verejného obstarávania), pokiaľ sa k moci dostávajú ľudia podplatiteľní, nečestní, bez zmyslu pre sprav...
|
|
0,3 |
13x |
|
Výdavky samosprávnych krajov ČR
Seminárna práca20 s. / 5. roč. / docx
Úvod
Finančný rozpočet je najdôležitejšou súčasťou finančného systému na úrovni samo-správy. Rozpočet kraja musí zvládnuť optimálne priradenie príjmov a výdavkov v súlade s úlohami, na plnenie ktorých boli všetky samosprávne kraje zriadené. Česká republika zria-dením samosprávnych krajov a najmä fiškálnou decentralizáciou odovzdala všetkým ú-zemným celkom väčšiu zodpovednosť pri prerozdeľovaní finančných prostriedkov. S tým súvisia aj väčšie náklady na správu verejných financií. Lepšia distri...
|
|
0,1 |
2x |
|
Daňové úniky - seminárna práca
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Úvod
Tak ako je so vznikom a existenciou každého štátu spojený vznik a existencia daní, tak je aj s existenciou samotných daní spojená existencia daňových únikov. Ich vznik a rozširovanie sú základným problémom daňového systému a negatívnym javom v ekonomike.
Nelegálne vyhýbanie sa plateniu daní a miera ich obchádzania vyúsťujú do daňových únikov, ktoré poškodzujú zdravie verejných financií štátu. História, súčasnosť, vedecké teoretické výskumy aj prax potvrdzujú, že daňové úniky sú neodstrá...
|
|
0,2 |
57x |
|
Súčasné teórie o verejných výdavkoch
Ročníková práca9 s. / 2. roč. / doc
Súčasné teórie o verejných výdavkochVerejné financie sú hlavným nástrojom hospodárskej politiky, prostredníctvom ktorého vláda ovplyvňuje vývoj ekonomiky. Verejná správa, predovšetkým vláda, ale aj Sociálna poisťovňa, mestá, obce, VÚC a niektoré ďalšie verejné inštitúcie, prerozdelia cez verejné financie v roku 2005 približne 570 miliárd korún. Verejnosť má samozrejme právo na podrobné, včasné a dôveryhodné informácie o tom, ako sa s prostriedkami daňových poplatníkov narába.Verejné výdaje (publ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Dôchodková reforma v Slovenskej republike
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / pdf
Slovensko začalo s penzijnou reformou zavčasu. Rýchly ekonomický rast, vytvára dostatočné zdroje na vykrytie nákladov na zavedenie druhého piliera. Ak sa ale príliš veľké percento dôchodkových príjmov vypláca zo štátneho systému, prináša to veľké riziká. Štát disponuje len tým balíkom peňazí, ktoré vyberie od daňových poplatníkov a ak prostriedky od občanov nevyberie, tak ich nemá.Ľudia na Slovensku študujú dlhšie a dá sa predpokladať, že tento trend bude pokračovať aj naďalej. Zlepšuje zdravotn...
|
|
0,3 |
6x |
|
Daňové príjmy a kvóty
Seminárna práca24 s. / 2. roč. / doc
ÚVODV našej seminárnej práci sme sa zaoberali daňovými príjmami a kvótami. Táto téma je veľmi diskutovaná, lebo dane nás sprevádzajú od narodenia až do smrti, zasahujú do nášho života, usmerňujú našu aktivitu, regulujú náš disponibilný príjem cez prerozdeľovanie prostriedkov štátu.Na základe analýzy z dostupnej literatúry sme popísali štruktúru daňových príjmov, členenie daní, vzájomné väzby medzi daňami, bariéry ovplyvňujúce objem daňových príjmov v trhovej ekonomike a charakterizovali sme daňo...
|
|
0,2 |
7x |
|
Reforma zdravotníctva na Slovensku
Seminárna práca9 s. / 3. roč. / doc
V októbri 2004 Národná rada SR schválila balíček šiestich základných reformných zákonov, ktoré naštartovali reformu zdravotníctva na Slovensku. Tieto zákony vstúpili do platnosti 1.1.2005
Prijatie reformných zákonov zhodnotil spoluautor reformy Peter Pažitný slovami: Slovenské zdravotníctvo bolo skutočne ako švédske stoly. Takmer všetci si z nich brali viac, ako dokázali zjesť, aj to, čo im škodilo. Pritom netušili a ani ich nezaujímalo, kto to vlastne platí. Táto éra sa končí. (cit. Peter Paž...
|
|
0,1 |
47x |
|
Tieňová ekonomika vo V4 a Rakúsku
Semestrálna práca12 s. / 4. roč. / docx
Dane a daňová politika patria medzi nosné nástroje fiškálnej politiky štátu. Štát na uplatňovanie daňovej politiky aplikuje postupy, ktoré označujeme ako daňové princípy. Každá daň v sústave daní plní spoločné aj osobitné ciele, ktoré musia byť v súlade s cieľmi ekonomickej, finančnej a rozpočtovej politiky. Daňový systém SR prešiel od roku 1993 mnohými zmenami, ktoré vo väčšej alebo menšej miere prispeli k jeho priblíženiu smerom k vyspelým ekonomikám. S ním úzko súvisia daňové úniky a príjmy š...
|
|
0,1 |
5x |
|
Štátny rozpočet (Čo je štátny rozpočet, Podstata a význam štátneho rozpočtu...)
Prezentácia13 s. / 1. roč. / ppt
Štátny rozpočet - je ekonomická kategória, ktorá sa vyvíjala spolu s rozvojom výroby a postavením štátu a jeho funkciami. ŠR predstavuje:- peňažný fond,- bilanciu,- zákon,- nástroj fiškálnej politikyPodstata a význam ŠR sa prejavuje v jeho funkciách:- alokačná - zabezpečovanie verejných statkov,- redistribučná - súvisí s potrebou štátnych zásahov do procesu rozdeľovania dôchodkov a bohatstva v súlade so spravodlivosťou,- stabilizačná - ovplyvňovanie makroekonomického výkonu ekonomiky, t. j. HDP....
|
|
0,3 |
8x |
|
Politicko-ekonomické dôsledky integrácie SR do EÚ
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Dôsledky integrácie či neintegrácie Slovenska do Európskej únie môžu byť posudzované z rôznych uhlov pohľadu. Pri hodnotení výhod a nevýhod vstupu SR do Európskej únie treba postupovať komplexne a posudzovať jeho kladné dôsledky spolu so zápornými.Na druhej strane, neintegrácia Sloveska do Európskej únie by znamenala ťažkosti, ktoré som sa pokúsil naznačiť v úvode práce:1. Neúčasť SR v EÚ by znamenala, že Slovensko sa nebude podieľať na ekonomických i neekonomických výhodách, ktoré so sebou inte...
|
|
0,1 |
55x |
|
Deficit štátneho rozpočtu, štátny rozpočet - seminárna práca z Verejných financií
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Základným nástrojom fiškálnej politiky Slovenskej republiky je štátny rozpočet. Štátny rozpočet je centralizovaný peňažný fond, ktorý z účtovného hľadiska v podobe súvahy bilancuje príjmy a výdavky. Štátny rozpočet na príslušný rok schvaľuje NR SR zákonom o štátnom rozpočte. Týmto zákonom na príslušný rozpočtový rok sa schvaľuje limit výdavkov štátneho rozpočtu, maximálna výška rozpočtovaného schodku alebo minimálna výška rozpočtovaného prebytku štátneho rozpočtu, ak nie sú príjmy štátneho rozpo...
|
|
0,1 |
8x |
|
Verejné príjmy
Semestrálna práca14 s. / 3. roč. / rar
Charakteristika verejných príjmov
Ako je zrejmé, verejný sektor v súvislosti s poskytovaním verejných statkov vynakladá značný objem prostriedkov, ktoré však musí na tento cieľ náležite zabezpečiť. Na finančné krytie verejných výdavkov sú potrebné verejné príjmy. Okrem zabezpečenia finančných zdrojov pre verejný sektor sa verejné príjmy pričiňujú o rozdeľovanie hrubého domáceho produktu.
V praktickej rovine verejné príjmy sa týkajú vzťahov, ktoré vznikajú v súvislosti s tvorbou verejných ...
|
|
0,1 |
22x |
|
Teória fiškálneho federalizmu
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Teória fiškálneho federalizmu je ďalšou súčasťou teórie verejných financií. Ako ucelená teória vzniká po druhej svetovej vojne. Medzi hlavné dôvody rozpracovania teórie fiškálneho federalizmu môžeme uviesť: » Potreba skvalitnenia demokratického rozhodovania o finančných tokoch v rozpočtovej sústave » Určitá decentralizácia verejného sektoru na nižšie vládne úrovne, a tým i zvýšenie intenzity verejnej a občianskej kontroly nad utrácaním verejných finančných prostriedkov » Zvýšenie efektívnosti pr...
|
|
0,1 |
2x |
|
Teória verejnej voľby
Seminárna práca9 s. / 3. roč. / doc
Pochopenie verejných financií si vyžaduje pochopenie mnohých ďalších súvislosti, a jednou z nich je aj bez pochyby teória verejnej voľby. Pretože každý ekonomický subjekt má svoje ciele, ktoré sa snaží uspokojiť a k dispozícií má rôzne prostriedky medzi ktorými si musí vyberať. K tomu ho môže viesť nie len ekonomický dôvod ( teda max. užitočnosť ) ale aj iné neekonomické dovôdy- dobrý pocit. Dá sa teda povedať, že pre uskutočnenie svojho cieľa využíva teóriu verejnej voľby. Tá sa zaoberá tým, ak...
|
|
0,1 |
11x |
|
Prednášky na Verejné financie - EUBA
Prednášky50 s. / 2. roč. / rar
VYMEDZENIE VEREJNÉHO SEKTORA A VEREJNÝCH FINANCIÍPRECO EXISTUJE VREJNÝ SEKTOR?• existujú oblasti, o kt. súkromný sektor nejaví záujem• štát nechce ponechať niektoré sféry súkromnému sektoru• štát má v rámci svojich možnosti povinnosť starať sa o nevyhnutné priorityČO ROZHODUJE O TOM, ŽE EXISTUJE VREJNÝ SEKTOR?• mikro-, makro- a mimoekonomické dôvody- mikroekonomické dôvody - existencia verejných statkov, externalít, nedokonalej konkurencie - makroekonomické dôvody - stabilita ekonomického systém...
|
|
0,1 |
5x |
|
Ekonomické odôvodnenie existencie verejného sektora
Semestrálna práca32 s. / 2. roč. / rar
Vo väčšine trhových ekonomík sa najväčšia časť výroby a distribúcie statkov uskutočňuje v rámci súkromného sektora. Tí, ktorí veria v princípy sukromného podnikania, sú presvedčení, že súkromný sektor má určité prednosti, najmä to, že vedie k efektívnej alokácií výrobných zdrojov. Toto presvedčenie je v podstate jedným z najstarších princípov ekonomickej teórie. Ak prijmeme jeho platnosť, aké je potom ekonomické ospravedlnenie existencie štátu resp. štátnych zásahov? Aby sme mohli zodpovedať tút...
|
|
0,9 |
0x |
|
Tuzemský platobný styk - účty
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Tuzemský platobný styk - účty
Účet môžeme vo všeobecnosti definovať ako technickú pomôcku banky na zobrazenie stavu cudzích zdrojov alebo na zachytenie príjmov alebo výdavkov klienta.
Základné druhy klientských účtov:
1/ bežné účty (účty platobného styku) - slúžia na vykonávanie bezhotovostného platobného styku klientov banky, najmä na priebežné pripisovanie prijatých platieb a inkasných platieb v obchodnej sfére. Na týchto účtoch sú uložené peňažné prostriedky klientov, s ktorými môže banka ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Prednášky z Verejných financií
Prednášky53 s. / 4. roč. / pdf
Prehľadne a vecne spracované všetky prednášky z predmetu Verejné financie.
Verejnými financiami sa zaberali (zaoberajú)- Stiglitz: nositeľ Nobelovej ceny za ekonómiu- Musgrave- Arrow: nositeľ Nobelovej ceny za ekonómiu- Nemec (SK)- Medveď (SK)- Hamerlíková (CZ)- Peková (CZ)Nutnosť existencie verejného sektoraTri najzákladnejšie pojmy sú: verejné financie, verejný sektor (dôležitý alokačný nástroj) a verejné statky.Sektory zmiešanej ekonomiky: Na jednej strane pôsobí trh, ale zároveň pôsobia aj ...
|
|
5,3 |
8x |
|
Vymedzenie verejného sektora a verejných financií
Prednášky23 s. / 2. roč. / doc
Verejný sektor:
» Prečo existuje?
- existujú oblasti, o kt. súkromný sektor nemá záujem
- štát nechce ponechať niektoré sféry súkr. sektoru
- štát ma v rámci svojich možností povinnosť starať sa o nevyhnutné priority
» Čo rozhoduje o existencii VS?
- mikro-, makro-, mimoekonomické dôvody
- problém určenia konkrétneho užívateľa výhod
- problém určenia konkrétneho nositeľa nákladov
» Kto je hl. reprezentantom VS?
- verejná vláda ( vláda na rôznych vládnych úrovňach)
» Čo je hl. nástroj?...
|
|
0,2 |
31x |
|
Daňová sústava Slovenskej republiky
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
ÚvodNa to, aby ekonomika a politika jednotlivých štátov mohla dosiahnuť svoje vytýčené ciele v ekonomickej, sociálnej a politickej oblasti je potrebné, aby štát uskutočňoval daňovú politiku. Základným cieľom tejto politiky je zabezpečiť dostatok finančných zdrojov na realizáciu týchto cieľov. Preto sú dane nevyhnutnou súčasťou každej spoločnosti a do kontaktu s nimi prichádza každý podnikateľ, zamestnanec a osoba, ktorá vlastní majetok. Pre štát je dôležité a žiaduce, aby uskutočňovaná daňová po...
|
|
0,1 |
9x |
|
Arrowov teorém nemožnosti - Verejné financie
Semestrálna práca7 s. / 3. roč. / doc
Kenneth Joseph Arrow (* 23. august 1921, New York, USA) je americký ekonóm, držiteľ Nobelovej ceny za ekonómiu. Patrí medzi zakladateľov modernej neoklasickej ekonómie. Arowov teorém vychádza z teórie verejnej voľby.V rámci verejnej voľby môžeme hovoriť o forme priamej demokracie a forme reprezentatívnej demokracie. Ak hovoríme o priamej demokracii, potom rozoznávame pravidlo jednomyseľnej zhody, teda volebného procesu sa zúčastnia všetci zainteresovaní a volebný proces je ukončený vtedy, keď sa...
|
|
0,1 |
2x |
|
História a súčasnosť daňových teórií
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Z formálno-právnej stránky je daň povinná, zákonom určená neúčelová a neekvivalentná platba, ktorú daňové subjekty platia a odvádzajú v presne určenej výške a v stanovených lehotách do príslušného verejného rozpočtu. Z ekonomicko-finančného hľadiska daň predstavuje fiškálny vzťah medzi daňovým subjektom a štátom, ktorý využíva vláda na vytýčenie svojich cieľov. Daň je teda povinná, nenávratná, spravidla sa opakujúca a zákonom určená platba, ktorú odvádzajú fyzické alebo právnické osoby štátu v u...
|
|
0,1 |
12x |
|
Efektívnosť verejných výdavkov
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Verejné výdavky Verejný sektor je nástrojom daného štátu. Verejná vláda je jeho predstaviteľom. Tá časť štátnych zásahov, ktorú možno vyjadriť v peňažnej forme, považujeme za verejné výdavky. Verejné výdavky označujú reálne ekonomické procesy, v rámci ktorých najlepšie vidieť zložitosť verejných financií. Na základe toho možno chápať verejné výdavky - ako výlučne finančné vzťahy medzi verejnými výdavkami a verejnými príjmami - ako reálne finančné vzťahy, ktoré ukazujú, ako verejné výdavky a vere...
|
|
0,1 |
36x |
|
Verejné financie - komplet prednášky
Prednášky32 s. / 2. roč. / doc
1. prednáška
VYMEDZENIE PRIORÍT VEREJNÝCH ROZPOČTOV
- od roku 1999 - zásadné opatrenia vlády s dopadom a väzbou na financie a rozpočet:
- zníženie daňového zaťaženia
- zrušenie dovoznej prirážky
- výplata dlhopisov FNM
- reštrukturalizácia bánk a podnikovej sféry
- príprava na vstup do NATO
- realizácia reformy verejnej správy...
|
|
0,3 |
2x |
|
Verejné financie
Semestrálna práca20 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:1.1 Vymedzenie podstaty verejného sektoraŠtruktúra ekonomiky vo vyspelých trhovo orientovaných štátoch má charakter zmiešanej ekonomiky, t.j. existuje súkromný a verejný sektor. Zmiešaná ekonomika sa teda skladá z trhovej ekonomiky, ktorú vedie „neviditeľná ruka trhu“ a verejnej ekonomiky, ktorú riadi viditeľná ruka vlády.
|
|
0,2 |
31x |
|
Typológia verejných statkov
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Oba tieto problémy sú základom existencie tzv. teórie verejných statkov, ktorá navrhuje, aby bolo poskytovanie týchto statkov zabezpečované vládou a štátom. Problém vylúčenia zo spotreby súvisí s tým, že pri poskytovaní niektorých statkov nie je možné niektorých ľudí vylúčiť z ich spotreby. To znamená, že ak sú raz dané statky poskytované, sú aplikované na celé územie a všetkých obyvateľov. Ak by bolo napr. poskytovanie policajnej ochrany trhovým statkom, niektorí spotrebitelia by za ňu neplatil...
|
|
0,2 |
16x |
|
Meranie efektívnosti verejného sektora
Seminárna práca19 s. / 2. roč. / doc
Vo všeobecnosti sa dá povedať, že verejná správa je jedným z významných faktorov ovplyvňujúcich vnútornú ekonomickú a sociálnu situáciu v štáte. Ak bude verejná správa fungovať správne, bude zdravý aj verejný sektor. Kľúčovým problémom analýzy v oblasti verejnej správy je vytvorenie metodiky na vyčíslenie podielu verejnej správy a jej jednotlivých zložiek na celkovom výkone národného hospodárstva pomocou ukazovateľa hrubý domáci produkt.
Merať verejný sektor je náročné a ešte náročnejšie je p...
|
|
0,2 |
32x |
|
Verejné Financie Rudolf Slivak a kolektív
Skriptá296 s. / 5. roč. / pdf
Verejne financie Rudolf Slivak, fiškálna politika, funkcie verejných financií
|
|
1,9 |
791x |
|
Hlavné problémy v našom zdravotníctve
Seminárna práca13 s. / - roč. / doc
V mojej seminárnej práci som sa snažila zhrnúť podstatné informácie a problémy v našom zdravotníctve v SR.
Túto tému som si vybrala hlavne preto, lebo ma zaujíma čo sa deje v našom zdravotníctve a ako sa to vláda snaží vyriešiť alebo zanedbať. A to, ako si dokážu účastníci zdravotníctva poradiť s rozhodovaním na týchto miestach a ako dokážu zvládnuť problémy, ktoré v týchto situáciách vznikajú.
Cieľom tejto seminárnej práce bolo analyzovať jednotlivé problémy zdravotníctva a spôsob jeho fu...
|
|
0,4 |
22x |
|
Teórie fiškálneho federalizmu
Semestrálna práca10 s. / 3. roč. / doc
1. Teórie fiškálneho federalizmu
Dôležitým nástrojom pre plnenie úloh jednotlivých vládnych úrovní je sústava verejných rozpočtov. Na každej vládnej úrovni sa zostavuje verejný rozpočet, ktorý bilancuje príjmy s výdavkami, potrebnými na zaistenie potrieb verejnej ekonomiky.
Tradične bola verejným financiám prisudzovaná alokačná funkcia. Teória fiškálneho federalizmu skúma, ako môže byť alokačná funkcia verejných financií využívaná v rôznych častiach štátu, ...
|
|
0,1 |
13x |
|
Rozpočet miest a obcí
Seminárna práca14 s. / - roč. / doc
Seminárna práca je po obsahovej aj vecnej stránke rozdelená do troch častí. V samotnom úvode definujeme pojem rozpočtu nižších vládnych orgánov. V prvej najrozsiahlejšej kapitole si vysvetlíme samotný rozpočet obce definovaný podľa zákona, povinnosti mestského resp. obecného zastupiteľstva pri tvorbe rozpočtu miest a obcí. Do prvej kapitoly spadá definovanie verejných príjmov, ich členenie a podrobný popis príjmov obce. Na záver prvej kapitoly zahrnieme verejné výdavky. V druhej kapitole kladiem...
|
|
0,1 |
6x |
|
Štátny fond rozvoja bývania
Semestrálna práca21 s. / - roč. / doc
Úlohou našej semestrálnej práce je priblížiť , analyzovať a charakterizovať štátny účelový fond rozvoja bývania z ekonomického hľadiska, priblížiť postup pri podávaní žiadosti o podporu z tohto účelového fondu, popísať zdroje , akými tento fond disponuje a celkovo podať stručný obraz o tom ako tento štátny fond rozvoja bývania funguje a čo je jeho hlavnou prioritou.
|
|
0,3 |
18x |
|
Euroval
Prezentácia17 s. / 2. roč. / pptx
Euroval,kríza, percentá v jednotlivých krajinách zobrazené na mape európy.
Čo je Euroval?
Euroval (angl. Euro(pean) bail(-)out fund(s)
európsky záchranný mechanizmus
má pomáhať nielen štátom, ale aj bankám
má mať väčšiu kapacitu, aby sa zabezpečilo, že rating jeho záväzkov zostane na najvyššej úrovni
...
|
|
2,3 |
9x |
|
Funkcie verejných financií
Seminárna práca4 s. / - roč. / doc
ÚvodVymedzením verejných financií prostredníctvom funkcií štátu v ekonomike a štátnych intervencií sa zaoberajú viacerí autori. Hlavnú príčinu štátnych zásahov do ekonomiky podľa (Aghpar-Brown,1987 s. 292) možno vidieť v nerovnováhe ekonomického systému, ktorú trh sám o sebe nie je schopný riešiť- v zlyhávaní trhu. Úloha verejných financií by preto mala spočívať: 1, podpore konkurencie v oblastiach, kde existuje predpoklad efektívnej alokácie zdrojov trhovým mechanizmom 2,regulácii prirodzených ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Verejné financie
Prednášky28 s. / 2. roč. / doc
Súbor obsahuje kvalitné prednášky z VF. Prednášajúci doc. Ing. Erika Neubauerová, PhD.
Čo je to štát?
Cicero: „Štát je vecou ľudu, ľudom však nie je každé zoskupenie ľudí, ktoré sa nejako spojilo, ale zjednotenie ľudí spojených vzájomným uznaním právneho poriadku a spoločenského prospechu.“
Štát
– určitá forma organizácie ľudskej spoločnosti, ktorá je vybudovaná na politickom základe a uplatňuje svoju suverenitu na určitom území;
-verejná vec národa, ktorá je inštitucionálne organizo...
|
|
0,3 |
40x |
|
Verejné financie 1
Vypracované otázky13 s. / 2. roč. / doc
1. Popíšte základné demografické politické systémy.
• Liberálny model – požaduje striktné oddelenie štátu a spoločnosti a obmedzenie štátnych zásahov do všetkých sfér života. Stojí mimo hospodárskej sféry. Dôraz kladie na trh, tak v ekonomickej oblasti ako aj v oblasti ochrany súkromného vlastníctva; obmedzený rozsah verejných služieb a minimálnu redistribúciu príjmov.
• Sociálnodemokratický model – uznáva trhové hospodárstvo na jednej strane, ale spája ho s plánovaným hospodárstvom pri zachov...
|
|
0,1 |
11x |
|