Prednášky z predmetu Všeobecná didaktika
Prednášky16 s. / 1. roč. / docx
Pojem DIDAKTIKA do pedagogiky zaviedol začiatkom 17. Storočia nemecký pedagóg Wolfgang RATKE (1571 - 1635)Základné didaktické pojmy• Vzdelávanie
•
Vzdelanie
•
Vzdelávací proces
•
Vedomosti
•
Zručnosti
•
Návyky
•
Vlastnosti (črty)
•
Schopnosti (vlohy)Súčasná moderná pedagogika uplatňuje novšie pojmy
•
Edukácia
•
Edukačné prostredie
•
Edukátor
•
Edukant
|
|
3,6 |
11x |
|
Všeobecná didaktika - Učiteľ a žiak vo výučbe
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Osobnosť učiteľa je v dnešnej dobe vnímaná rôznymi spôsobmi. Pre niektorých je vzorom, pre iných nepriateľom. Do akej miery ovplyvňuje osoba učiteľa životy detí, žiakov a študentov? Aké vlastnosti by mal mať pedagóg aby sa im stal zároveň priateľom? Učiteľstvo je krásne ale aj veľmi zodpovedné povolanie tých, čo na seba berú úlohu vyučovať v školách, a pomáhať tak rodičom pri plnení ich povinností i zastupovať ľudskú spoločnosť. Toto povolanie si vyžaduje osobitné vlohy mysle i srdca, veľmi star...
|
|
0,1 |
1x |
|
Všeobecná didaktika - študijný materiál
Poznámky17 s. / 1. roč. / doc
Historický vývojSlovo didaktika je odvodené od gréckeho slova didaskó (učím, poučujem). Hoci otázkami učenia a vyučovania sa zaoberali viacerí myslitelia už v staroveku - Sokrates (469-399 pred n.l.), Platón (424 - 348 pred n.l.), Aristoteles (384-322 pred n.l.), M.F.Qintilianus (42-118 n.l.), pojem didaktika sa začal používať oveľa neskôr. Pojem didaktika zaviedol do pedagogiky nemecký pedagóg Wolfgang Ratke (1571 - 1635) v roku 1613. Dobový spis Krištofa Helwiga a Joachima Junga: „Krátka správ...
|
|
0,2 |
80x |
|
Rytmus a pulzácia hudby - Všeobecná didaktika - príprava na vyučovaciu hodinu
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / docx
Forma práce: skupinováVýchovno-vzdelávacie ciele: - Kognitívny cieľ: žiaci získajú znalosť a zručnosť v tejto oblasti nevyhnutnej pre reprodukciu, produkciu, percepciu, či apercepciu hudby, žiak vie vnímať rytmus a tempo a vďaka cvičeniam definovať, čo je tempo, pulzácia a metrum hudby - Psychomotorický cieľ: žiaci budú vedieť predovšetkým na základe aktivít (nie výkladu) na hodine do hudby vytlieskať jej základné metrum a rôzne druhy rytmov, svoje poznatky budú vedieť aplikovať na rôznych hudob...
|
|
0,1 |
5x |
|
Všeobecná didaktika
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / doc
1.Didaktika, pojem a predmet didaktikyDidaktika - sa zaoberá teóriou a praxou vyučovacieho procesu.Predmetom je skúmať zákonitosti, metódy, podmienky, prostriedky, formy, ciele vyučovania. Predmetom didak. Je vyučovanie a všetko čo je s tým spojené. Pochádza z gréckeho slova - didaskén = učiť, vyučovať. Didaskolos = učiteľ, vyučovateľ /gréc.sl./Historický vývoj didaktiky J.A. Komenský, zdôrazňoval potrebu harmonického rozvoja, každého jedného dieťaťa. Diela: Veľká Didaktika, Svet v obrazoch, Obr...
|
|
0,1 |
89x |
|
Poznámky zo Všeobecnej didaktiky
Poznámky57 s. / - roč. / docx
Na 56 stranách nájdete poznámky k predmetu všeobecná didaktika.Pedagogika a štruktúra pedagogických disciplínPedagogika: - Vyčlenila sa z filozofie a filozofických úvah v novoveku – je chápaná ako pedagogická teória, ktorá zovšeobecňuje a vytvára nástroje) - Tým že zovšeobecňuje javy ju môžme nazvať aj ako vedeckú disciplínu. - Používa empirické metódy nato ,aby skúmala edukačnú realitu - Môžme ju chápať ako systematickú vedu vo výchove mládeže a dospelých – toto poňatie sme našli v Kome...
|
|
0,1 |
6x |
|
Príprava na vyučovaciu hodinu
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
2. Téma: Moria, oceány, kontinenty a svetadiely3. Didaktická analýza vyučovania:A. Pojmová analýza: Zostavené body sú vytvorené osnovou na vysvetlenie učiva: 1. moria 2, oceány 3. kontinenty 4. svetadielyB. Vzťahová analýza:Podľa zostavenej učebnej osnovy vysvetlím podstatu nového učiva, ozrejmím nové poznatky, informácie a vzťahy medzi jednotlivými pojmamiC. Operačná analýza:So žiakmi vypracujem úlohy a cvičenia k danému učivu, ktoré som si vopred pripravila. Tiež vypracujem so žiakmi problémov...
|
|
0,1 |
43x |
|
Didaktika
Prednášky32 s. / 1. roč. / doc
Vyučovanie - vyučovací proces – plánovité, cieľavedomé a zámerné pôsobenie subjektu vyučovania (učiteľa) na objekt vzdelávania a výchovy (žiaka), aby bol systematicky vzdelávaný a vychovávaný. Objekt vzdelávania a výchovy (žiak) je zároveň subjektom vyučovacieho procesu, v ktorom si okrem osvojovania nových vedomostí, spôsobilostí, vytvárania zručností a návykov rozvíja aj poznávacie procesy, formuje svoju osobnosť, ale súčasne spätne vplýva na činnosť učiteľa.
Učenie v najširšom slova zmy...
|
|
0,3 |
4x |
|
Všeobecná didaktika
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
01. Aby žiaci pod vedením učiteľa postupovali pri osvojovaní vedomostí a
zručností
systematický, učivo má byť usporiadané (označte správne tvrdenie):
a) do didaktického systému
b) jeden poznatok vyplýva z druhého
c) všetky uvedené tvrdenia sú správne
02. Integrálnu súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu tvorí evaluácia
výsledkov výučby.
V školskej praxi sú najčastejšie formy skúšania:
a) skúška ústna
b) skúška praktická
c) všetky tvrdenia sú správne
03. Jedným zo základných pojmo...
|
|
0,1 |
66x |
|
Príprava na vyučovaciu hodinu
Vypracované otázky2 s. / 3. roč. / doc
Príprava na vyučovaciu hodinu zo všeobecnej didaktiky...
Škola: Stredná umelecká škola
Predmet: Dejiny umenia
Trieda: 1. ročník
Téma: Renesancia
Ciele vyučovacej hodiny:
Po hodine žiak bude vedieť:
- charakterizovať pojem renesancia,
- vznik a príčiny vzniku renesancie,
- typický rysy renesancie,
- maliarstvo, sochárstvo, architektúra renesancie.
Fázy vyučovacej hodiny:
1. Úvod: Pozdrav, zápis vyučovacej hodiny do triednej knihy, kontrola prítomnosti.
2. Výklad pomocou PC a datap...
|
|
0,1 |
20x |
|
Všeobecná didaktika
Prednášky9 s. / 1. roč. / docx
DIDAKTIKA
je veda o
obsahu vzdelania
procese vyučovania a učenia
Didaktika - je súčasť pedagogiky
- je základná pedagogická veda
- je teória vyučovania
Pojem DIDAKTIKA
do pedagogiky zaviedol
začiatkom 17. storočia
nemecký pedagóg
Wolfgang RATKE
(1571 – 1670)
Základné didaktické pojmy
Vzdelávanie
Vzdelanie
Vzdelávací proces
Vedomosti
Zručnosti
Návyky
Vlastnosti (črty)
Schopnosti (vlohy)
Súčasná mo...
|
|
0,1 |
5x |
|
Všeobecná didaktika
Poznámky9 s. / 1. roč. / doc
DIDAKTIKA
je veda o obsahu vzdelania a o procese vyučovania a učenia
je súčasť pedagogiky, je pedag.disciplína, je teória vyučovania
pochádza z gréckeho slova „didascò“=učím sa, poučujem
otázkami vyučovania sa zaoberali mnohí myslitelia už v staroveku /Platón,Aristoteles/
NOVOVEK-termín didaktika zaviedol do pedagogiky Nemec Wolfgand RATKE na začiatku 17.st. okolo r. 1613 – odvtedy sa používa slovo didaktika
|
|
0,1 |
27x |
|
Všeobecná didaktika
Prednášky10 s. / 1. roč. / doc
Všeobecná didaktika
Veda o obsahu vzdelania, o procese vyučovania, je súčasť pedagogiky, pričom je základnou pedagogickou vedou, je teória vyučovania.
Pojem Didaktika do pedagogiky zaviedol nemecký pedagóg zač. 17 stor. Wolfgang Ratke (1571-1670)
|
|
0,1 |
5x |
|
Všeobecná didaktika
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
Všeobecná didaktika
Didaktika :
- veda o obsahu vzdelávania
- o procese vyučovanie a učenia
- je súčasťou pedagogiky
- je základná pedagogická veda
- je to teória vyučovanie ( ako a čo učiť )
- obsahom je to, čo sa má žiak naučiť
- pojem zaviedol do pedagogiky nem. pedagóg Ratke v 17.stor
|
|
0,1 |
1x |
|
Všeobecná didaktika
Prednášky4 s. / 1. roč. / doc
VŠEOBECNÁ DIDAKTIKA
Didaktika - teória učenia a vyučovania
Predmet skúmania
osobnosť edukanta (žiaka) a edukátora (učiteľa) a ich aktivita v edukačnom procese.
- úlohou didaktiky je nájsť model spoločnej práce tak edukanta ako aj edukátora v ktorom by
sme zodpovedali na otázky čo? (čo chceme aby vedeli), prečo? (ako štrukturovať otázky aby
boli výsledky čo najlepšie), ako? (čo máme urobiť aby sme dosiahli dobré výsledky)
|
|
0,1 |
2x |
|
Výchovné zásady - ťahák
Ťahák1 s. / 1. roč. / doc
Výchovné zásady: Zásada úcty ku každému človeku – požaduje širší uhol pohľadu, ktorý stavia na úcte a dôstojnosti ku všetkým ľuďom, i tým, ktorých ekonomický potenciál nemá prínos pre spoločnosť. Vo výchove si treba vážiť každého jedinca, chváliť ho i pre sebamenšie pokroky, oceňovať, pomáhať, dôverovať. Zásada vekuprimeranosti a individuálnej zvláštnosti – vychovávaných jedincov súvisí s primeranosťou výchovného pôsobenia, veku, záujmom, potrebám a schopnostiam vychovávaných. Vyžaduje diferenco...
|
|
0,1 |
3x |
|
Didaktika - test
Testy5 s. / 1. roč. / doc
Didaktika vypracovaný test
|
|
1,8 |
64x |
|
Všeobecná didaktika
Testy4 s. / 1. roč. / docx
otázky na vseobecnú didaktiku s odpovedami
dubnica - DTI
|
|
0,1 |
119x |
|