Adolescencia (ČASOVÉ ČLENENIE ADOLESCENCIÍ PODĽA VEKU, SEXUÁLNY VÝVOJ /RANÁ ADOLESCENCIA/...)
Referát6 s. / 1. roč. / doc
Hlavné znaky obdobia adolescencie:- diferenciácia v uplatnení sociálnej role medzi študujúcimi adolescentnmi a pracujúcimi- budovanie svojej identity /náboženskej, politickej, pracovnej, osobnej/- uvoľňovanie väzieb medzi adolescentmi a rodičmi, postupné zanikanie závislosti na rodičoch- prudký fyzický vývin na začiatku obdobia, na konci je fyzický vývin prakticky ukončený- nadväzovanie intímnych vzťahov, sexuálny život /častejšie u pracujúcich adolescentov/, nájdenie mužskej alebo ženskej ident...
|
|
0,1 |
5x |
|
Kresba v živote dieťaťa
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Kreslenie alebo maľovanie už celé storočia patrí medzi najobľúbenejšiu zábavu detí predškolského i školského veku, pričom je kresba takisto veľmi výhodným a jednoduchým diagnostickým prostriedkom nielen pre psychológa či psychiatra, ale i rodiča a učiteľa. Analýza predkladanej kresby patrí v oblasti psychologickej diagnostiky a terapeutiky k najpoužívateľnejším metódam; a to aj z toho dôvodu, že nie je veľmi časovo a technicky náročná. Detská kresba je vhodným prostriedkom, pretože psychologická...
|
|
0,1 |
31x |
|
Vývinová psychológia - periodizácia ontogenézy
Prednášky7 s. / 1. roč. / rtf
Viacerí autori navrhli členenie ľudského vývinu do tzv. vývinových štádií. Správanie v každom štádiu sa koncentruje okolo dominantnej témy alebo úlohy a je kvalitatívne odlišné od správania v predchádzajúcom alebo nasledujúcom štádiu. Deti prechádzajú vývinovými štádiami v stanovenom poradí. V skutočnosti vývin napreduje plynulejšie a jednotlivé štádiá sa môžu v určitých aspektoch prelínať. Vývin človeka môžeme popisovať viacerými spôsobmi. Okrem už uvedeného členenia na vývinové štádiá, môžeme ...
|
|
0,1 |
9x |
|
Vývinová psychológia (skriptá a vypracované otázky)
Študijný materiál27 s. / 2. roč. / doc
Vývinová psychológia študuje zmeny v správaní človeka a jeho prežívanie v čase. Najskôr sa študovala tzv.fylogenéza psychiky-porovnanie a porovnávanie správania rôznych druhov živočíchov. Potom sa začala študovať ontogenéza (vývin od počatia po smrť), aktuálna genézia (psychické procesy počas života). Vývinová psychológia študuje zmeny, ku ktorým dochádza v priebehu života človeka.Typické prístupy: 1. lougituriázny–psychológ študujúci rovnakých ľudí2. semitolugitálny3. anamnestický– všetko,...
|
|
0,2 |
29x |
|
Všeobecná charakteristika duševného vývinu človeka
Referát34 s. / 2. roč. / doc
Duševný vývin je proces psychických zmien, ktoré sa uskutočňujú v čase a v dôsledku ktorých sa psychika (prežívanie a správanie) ustavične mení a dostáva na kvalitatívne vyššiu úroveň. Zmeny v psychike, ktoré k tomu nesmerujú, nie sú vývinovými zmenami. Zmeny, ktoré znamenajú návrat k starým kvalitám, pokladajú sa za regresívne.Podstatou duševného vývinu v najvšeobecnejších črtách je: a) Socializácia. V procese vývinu jednotlivec zvnútorňuje („pretavuje“, prijíma za svoje) vedomosti, normy, post...
|
|
0,3 |
9x |
|
Kresba vo vývine dieťaťa
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Dieťa sa začína výtvarne vyjadrovať niekedy v posledných mesiacoch prvého roku života. Zvyčajne však až v druhom roku. Prvé detské kresby neodrážajú videnú či poznanú skutočnosť, ale skôr z radosti vykonávať pohyb. Neraz vidíme ako dieťa sleduje pohyb svojho prstu - je to zaujímavý pohyb, ktorý sa odohráva v priestore. Prvé detské kresby nazývame čmáraniny. Mimoriadne sa v nich rozvíja grafická pripravenosť detí. Zvykajú si na materiál, na obmedzenie pohybu danou plochou, na koordináciu pohybu a...
|
|
0,1 |
13x |
|
Poznámky z predmetu Vyvinová psychológia
Poznámky12 s. / 1. roč. / doc
FYLOGENETICKÁ PSYCHOLÓGIA - vznik a vývin psychických javov od najjednoduchších oragnizmov až po najzložitejšieANTROPOGENETICKÁ PSYCHOLÓGIA - vývin psychiky u človekaONTOGENETICKÁ PSYCHOLÓGIA - sleduje psychické zmeny v priebehu individuálneho života človekaBIODROMÁLNA PSYCHOLÓGIA - zameriava sa na vplyv konkrétnych životných podmienok na utváranie osobnosti človekaONTOGENETICKÁ PSYCHOLÓGIA Skúma podmienky vzniku a vývinu psychických javov od počatia až po prirodzenú smrť človeka a charakterizuj...
|
|
0,1 |
44x |
|
Vývinová psychológia - Predškolské obdobie ( od 3 do 6 rokov )
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Vývinová psychológia · študuje zmeny v správaní človeka a jeho prežívanie v čase, · zmeny, ku ktorým dochádza v priebehu života človeka. Psychológia sa vo všeobecnosti charakterizuje ako veda, ktorá sa zaoberá skúmaním psychických procesov, stavov a vlastností osobnosti človeka, prežívaním a správaním sa, a najmä skúmaním psychickej regulácie správania. Pre potreby pedagogickej praxe musíme dobre poznať predovšetkým vývin dieťaťa, dospievajúceho, či dospelého človeka. Psychický vývin je zložitý ...
|
|
0,1 |
22x |
|
Psychológia morálneho vývinu (Horst Heidbrink)
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
1. BIOLÓGIA A PSYCHOLÓGIA MORÁLKY A SPRAVODLIVOSŤ1.1 BIOLÓGIA MORÁLKYPodvedomým cieľom ľudského správania je rozširovanie vlastných génov, snažíme sa čo najviac zväčšiť šance na prežitie vlastného potomstva. Genetická individualita a z nej vychádzajúci altruizmus (princípy nezištnej pomoci) k príbuzným sú považované za vlastnú príčinu rozvoja etiky, morálky a práva. Príklad: Ak si máme vybrať, či pomôžeme cudziemu človeku alebo blízkemu príbuznému, vyberieme si pomoc blízkemu. Očakávame aj od na...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované otázky Vývinová psychológia
Testy94 s. / 1. roč. / zip
Kompletný výklad učiva zameraný len na podstatné veci vývinovej psychológie detí. Otázky na testy.
|
|
0,1 |
31x |
|
Kognitívny vývin podľa Jeana Piageta
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / doc
Biológ a psychológ narodený v švajčiarskom meste Neuchậtel, ktorý bol už od malička veľmi nadaný a dá sa povedať, že svoju kariéru vedeckého výskumu začal už vo svojich jedenástich rokoch. Študoval na Neuchậltské univerzite a aj na Univerzite v Zurichu. Neskôr sa presťahoval do Francúzka, kde učil na chlapčenskej škole, ktorú viedol Alfréd Binet, tvorca známeho binetovho testu inteligencie. Tu si Piaget pri opravovaní testov všimol, že malé deti robili opakovane chyby v niektorých otázkach. Piag...
|
|
0,1 |
50x |
|
Vývinová psychológia - Vypracované otázky ku skúške z vývinovej psychológie - 1. ročník
Vypracované otázky8 s. / 1. roč. / doc
VP- súčasť vedných psychologických vedných disciplín. Predmet- sledovanie zmien vývoja v prežívaní a správaní jednotlivca a celej jeho osobnosti v čase. Celý individuálny život od narodenia, často už od počatia, až po smrť. Na čo môžeme použiť aj označenie „biodromálna psych“ psych. životnej cesty, dráhy. Zaoberá sa determinantami psych.vývinu, skúma vplyv dedičnosti a prostredia na vývin čl.Metódy- príslušné metódy VP sa prisplsobujú tomu, aby mohli byť použité v rôznych štádiach vývinu čl.:1. ...
|
|
0,1 |
35x |
|
Prednášky z Vývinovej psychológie
Prednášky44 s. / 1. roč. / doc
1. Základné vymedzenie predmetu vývinovej psychológie
Vývinová psychológia sa zaoberá vývinom človeka od jeho počatia po smrť. Študuje zmeny správania a prežívania v jednotlivých vekových obdobiach.
Charakteristiky ontogenetického (od počatia až po smrť) vývinu človeka:
- človek sa vyvíja ako celok, ako psychosomatická jednota v interakcii s prostredím.
- vývin je procesom typických zmien v zmysle vývinových zákonov:
1. Zákon diferenciácie a integrácie – počas vývinu dochádza k vytvoreniu z...
|
|
0,5 |
12x |
|
Predmet a metódy vývinovej psychológie
Poznámky46 s. / 1. roč. / doc
Vývinová psychológia usiluje o poznanie súvislostí a pravidiel vývojových premien v jednotlivých oblastiach ľudskej psychiky a porozumenie ich mechanizmov.
Duševný vývoj môžeme charakterizovať ako proces vzniku a zákonitých zmien psychických procesov a vlastností v rámci diferenciácie a integrácie celej osobnosti.
Hlavné oblasti psychického vývoja:
1.Biosociálny vývoj - zahrňuje telesný rozvoj a všetky premeny s ním spojené
2.Kognitívny vývoj - zahrňuje všetky psychické procesy, ktoré sa ...
|
|
0,4 |
43x |
|
Detská kresba
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Detská kresba je osobitným druhom záujmovej činnosti v predškolskom veku. V detskom živote predstavuje prostriedok na vyjadrenie myšlienok, citov a želaní. Kreslenie je hrou, tvorbou a jazykom, ktorým možno komunikovať. V detskej kultúre predstavuje reč, alebo ako to nazývajú niektorí psychológovia, je skôr písmom. Oprávnenosť tohto tvrdenia podopiera fakt, že dieťa počas raných období kreslí veľmi rado a veľmi často. Čím viac je dieťa schopné použiť písomný prejav, tým menej bude používať obráz...
|
|
0,1 |
104x |
|
Vývinová psychológia - poznámky
Prednášky14 s. / 1. roč. / doc
Vývinová psychológia
-zaoberá sa vývinom človeka od jeho počatia až po smrť (zmenami, ktorými prechádzame). Študuje zmeny správania a prežívania v jednotlivých vekových obdobiach.
- vývin je základnou zákonitosťou každého živého organizmu. Znamená množstvo zákonitých zmien, ktoré prebiehajú v určitom slede (u každého ináč, ale u každého nejakým spôsobom).
Vývin
- biologický – telesný – vývin orgánov a ich funkcií, rast, zvyšovanie hmotnosti, rast zubov a pod.
- psychický – vývin nov...
|
|
0,1 |
17x |
|
Vývinová psychológia a periodizácia vývinovej psychológie
Referát21 s. / 1. roč. / doc
Psychológia ako veda sa delí na veľa smerov a odborov, jedným z nich je aj vývinová (ontogenetická) psychológia. Najskôr sa študovala takzvaná fylogenéza psychiky - porovnávanie správania rôznych druhov živočíchov. Potom sa začala študovať ontogenéza - vývin od počatia až po smrť. Zaoberá sa vývojom človeka od prenatálneho obdobia až po smrť. Vývinová psychológia skúma zmeny, ktoré nastanú v priebehu života človeka v jednotlivých vekových obdobiach. Základným cieľom ontogenetickej psychológie je...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vývinová psychológia (26. vypracovaných otázok ku skúške)
Ťahák5 s. / 1. roč. / doc
1. Ktoré tri časti zahŕňa vývinová psychológia.Antropologická p. skúma vývin druhu homosapiens, vývoj ľuds.pokolenia od počiatočných fáz až po dnešné štádium v rôznych historických etapách.Filogenetická psych. skúma vznik a vývin psychiky v celom živočíšnom svete.Ontogenetická psych. skúma vývin človeka od počatia až po smrť.2.Čo skúma ontogenetická psych. Ako sa delí.Skúma:- akým spôsobom prebieha a čo charakter. psychický vývin jedinca,- aké sú psych. Vlastn. jedinca v rôznych obdobiach jeho ž...
|
|
0,1 |
4x |
|
Vývinová psychológia od obdobia batoľaťa do obdobia puberty
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Obdobie batoľata- trvá od 1 roka do 3 rokov dieťaťa- dolný medzník - 1 rok: chôdza a reč (dieťa sa samo pohybuje a začína vyjadrovať vlastné myšlienky)- horný medzník - 3 roky: sebauvedomomenie „vlastné ja“- osamostatňovanie, aktivita - obdobie autonómie (E. Erikson)Telesný vývin v období batoľata- dieťa intenzívne rastie do výšky (12 cm v 2. r, 7cm v 3. r)- spomaľuje sa prírastok hmotnosti (2 kg v 2. a 2 kg v 3. r)- na začiatku obdobia má dieťa výšku okolo 75n cm, váži 10-11 kg, na konci obdobi...
|
|
0,1 |
8x |
|
Psychológia adolescencie
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Úvod„Adolescencia je obdobím ustaľovania telesného a duševného vývinu. Po búrlivom období puberty dochádza k postupnému upokojeniu Dotvára sa psychická stránka osobnosti, dochádza k psychickému dozretiu. Adolescent dozrieva v ľudskú osobnosť, ktorá sa spoločensky zaraďuje medzi dospelých ako ich rovnocenný partner .“/* 1 Všeobecná charakteristika adolescencieNázov obdobia je odvodený z lat. „adolesco“ = dorastať, dospievať, vyvíjať sa, ale tiež vzmáhať sa , silnieť, mohutnieť. Toto obdobie je oz...
|
|
0,1 |
43x |
|
Partnerský vzťah, manželstvo, rodičovstvo
Prednášky9 s. / 2. roč. / doc
Partnerstvo:- Erikson - hl. úloha mladej dospelosti: dosiahnutie intimity- intimita - protiklad povrchných, viac či menej anonymných vzťahov- signál kvalitatívnej premeny vrstovníckeho vzťahu- prežitie naplneného intímneho vzťahu vytvára skúsenostný základ, kt. v dobe dospelosti ovplyvní ďalšie vzťahy k blízkym ľuďom- zákl. predpoklad dosiahnutia intimity: primeraný rozvoj vlastnej identity - taký čl. je vyrovnanejší, istejší, vie nadviazať taký cit. vzťah, v kt. sa časti jeho identity vzdá v pr...
|
|
0,1 |
46x |
|
Adolescencia - vývinová psychológia
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Pojem je odvodený z latinského slovesa adolescere (dorastať, dospievať). Ako termín označujúci určité obdobie života, ako slovo bolo použité prvýkrát v 15. storočí(Muuss, 1989). Pre lekárske vedy typické je používanie pomenovania -dorast , pre sociológiu a pedagogiku zase- mládež. Je lokalizovaná medzi 15- 20 rokom. Na začiatku je pohlavná zrelosť a ukončenie základnej školy a na konci je potom ekonomická nezávislosť a nástup do práce (to sa netýka vysokoškolských študentov). Je to akési prechod...
|
|
0,1 |
19x |
|
Identita človeka stredného veku a narodenie vnúčaťa
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Dospelosť predstavuje obdobie pomerného pokoja a vyrovnanosti.
V strednom veku u človeka ožíva problém vlastnej identity, ktorý sa riešil už v adolescencii. Treba ju prehodnotiť a nájsť jej novú prijateľnú alternatívu pre obdobie starnutia.
V tomto období už nie je možné hľadanie identity odkladať do budúcnosti (ako to bolo v adolescencii), preto je výhodou triezvy a racionálny postoj pri jej hľadaní. Je nutné si ujasniť čo je pre človeka najdôležitejšie a relatívne dostupné, a tým svoju novú...
|
|
0,1 |
7x |
|
Poznámky k predmetu Vývinová psychológia
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Psychológia je veda, ktorá sa zaoberá skúmaním psychických procesov, prežívaním a správaním sa. Predmetom vývinovej psychológie je štúdium zmien v prežívaní a správaní v časovom priebehu.Predmetové okruhy vývinovej psychológie:- Fylogenéza - evolúcia živočíchov - psychológia zvierat- Antropogenéza - vývin psychiky u ľudí v rôznych dobách, civilizáciách, kultúrach (etnopsychológia, psychohistória)- Ontogenéza - vývin človeka od počatia po smrť (ontogenetická psychológia)- Aktuálna genéza - vývin ...
|
|
0,2 |
67x |
|
Periodizácia životného cyklu človeka
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Vývinová psychológia sa zaoberá spôsobmi prežívania, uvažovania a chovania v jednotlivých fázach ľudského života. Zároveň znalosť psychického vývoja prispieva k lepšiemu porozumeniu seba samému.Každý z nás má potrebu niekam patriť. K tejto potrebe sme dospeli po určitom vývine. Aj keď to málokto z nás vie, začal sa už v prenatálnom období. A veľmi ju ovplyvňoval duševný vývin. Duševný vývin možno charakterizovať ako proces, ktorý sa odohráva v čase a navodzuje zmeny. Proces, ktorý plynie je v us...
|
|
0,1 |
8x |
|
Genderové stereotypy v období batoľaťa
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / docx
Predmetom tejto práce je stručne priblížiť problematiku Genderových stereotypov v období batoľaťa. Trocha tu načrtneme obdobie batoľaťa a potom opíšeme ako sa prejavujú a ako pôsobia Genderové stereotypy v spoločnosti.
|
|
0,1 |
8x |
|
Seminárna práca na tému Puberta
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
1.1 Všeobecná charakteristikaDospievanie je proces, ktorý je spojený so zložitými fyzickými aj psychickými zmenami organizmu. Dochádza k hormonálnej prestavbe organizmu, ktorá vyvoláva rastové zrýchlenie, spôsobuje zvýšenú vnímavosť organizmu voči pôsobeniu vonkajších vplyvov a zároveň zníženú rezistenciu voči nim.Žiaci druhého stupňa základných škôl sa nachádzajú v časti obdobia, ktoré nazývame vekom dospievania. Je to obdobie, v ktorom sa uskutočňuje premena dieťaťa v dospelú osobu. V rozpätí ...
|
|
0,1 |
18x |
|
Vývinová psychológia - Starší školský vek - puberta
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / docx
U väčšiny rodičov, tak isto ako u otcov, tak i u matiek, vzbudzuje slovo puberta strach, obavy, hrôzu, neistotu.. Nevedia, čo môžu čakať. Samotný pojem pubescencia pochádza z latinského jazyka a znamená telesné dospievanie. Pod týmto slovom rozumieme jednak telesné zmeny podmienené javmi pohlavného dospievania a jednak samotné pohlavné dospievanie. Je to obdobie, v ktorom celú rodinu čaká každý deň nové prekvapenie. Rodičom nie je ľahké a samozrejmé sa preorientovať zo svojich návykov na iný sys...
|
|
0,1 |
30x |
|
Vývinová psychológia (poznámky k prednáškam)
Poznámky3 s. / 1. roč. / pdf
Vymedzenie predmetu VP• usiluje o poznanie súvislostí a pravidiel vývinových zmien v jednotlivých oblastiach ľudskej psychiky a porozumenie jej mechanizmov. (Vágnerová, 2000)• skúma proces vývinu, utvárania ľudskej psychiky a formuluje všeobecne platné závery,• sleduje vývinové zmeny, ich príčiny, vonkajšie a vnútorné vplyvy a zákonitosti vývinu,• zaoberá sa popisom a charakteristikou zmien, ktoré sú typické pre konkrétne obdobia života,• skúma zmeny psychickej regulácie zážitkov a správania člo...
|
|
0,1 |
14x |
|
Vypracovaný test z predmetu Vývinová psychológia
Testy10 s. / 1. roč. / doc
1. Ktoré 3 časti zahrňuje vývinová psychológia?VP je veda o zákonitostiach vývinu psychickej regulácie správania od počatia až po smrť.Zahŕňa 3 časti :a) Filogenetickú - skúma pôvod a vývin psychiky v celom živočíšnom sveteb) Antropogenetickú - skúma vývin druhu homosapiensc) Ontogenetická - skúma vývin človeka od počatia až po smrť2. Čo skúma ontogenetická psychológia, aké má odvetvie, delenieOntogenetická psychológia skúma vývin človeka od počatia až po smrť a jej úlohou je :• skúmať akým spôs...
|
|
0,1 |
35x |
|
Vývinová psychológia - prednášky
Prednášky12 s. / 3. roč. / doc
VÝVINOVÁ PSYCHOLÓGIA - študuje zmeny v správaní človeka a jeho prežívanie v čase. Najskôr sa študovala tzv.fylogenéza psychiky- porovnanie a porovnávanie správania rôznych druhov živočíchov. Potom sa začala študovať ontogenéza /vývin od počatia po smrť/, aktuálna genézia /psychické procesy počas života/. Vývinová psychológia študuje zmeny, ku ktorým dochádza v priebehu života človeka. Typické prístupy : 1. lougituriázny - psychológ študujúci rovnakých ľudí 2. semitolugitálny 3. anamnestický - vš...
|
|
0,1 |
13x |
|
Seniori
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / doc
V období starnutia a staroby existuje mnoho problémov. Jedným z nich je voľný čas, t.j. samotné množstvo, formy spôsoby disponovania s ním. Starí ľudia sa právom cítia neužitoční a samotní. Chcú i naďalej využiť svoju múdrosť, skúsenosti a dostatok času. Niektorí preto pracujú ako dobrovoľníci v humanitných organizáciách. Pracujú bez nároku na odmenu, samotnou odmenou je práca. Staroba je posledným obdobím v živote človeka, ktoré sa končí smrťou. Človek ako biologicko-fyziologický jedinec starne...
|
|
0,1 |
70x |
|
Poznatky z vývinovej psychológie
Semestrálna práca19 s. / 1. roč. / doc
1.1 Predmet vývinovej psychológie Vývinová (ontogenetická) psychológiaje jednou zo základných psychologických disciplín. Skúma kvalitatívne a kvantitatívne zmeny psychickej regulácie prežívania a správania človeka počas celého života. Všíma si priebeh zmien a výskyt psychických javov, ktoré zákonite vznikajú, rozvíjajú sa a postupne zanikajú v prežívaní a správaní človeka, v jeho osobnosti od počatia až do smrti. Vysvetľuje príčiny, podmienky a mechanizmy týchto zmien (Kuric a kol. 1986, s. 11)....
|
|
0,1 |
29x |
|
Vývinové obdobie mladšieho školského veku
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Cieľom predloženej seminárnej práce bolo popísať vývoj dieťaťa v období mladšieho školského veku, typické spôsoby prežívania, chovania, ako aj jeho telesný a citový vývin. K výberu tohto vývinového obdobia ma motivovala skutočnosť, že som sama matkou dieťaťa v mladšom školskom veku. Znalosť jeho psychického vývoja tak prispeje k lepšiemu porozumeniu nielen jeho, ale i samej seba. Môže mi pomôcť pochopiť a správne interpretovať vlastné skúsenosti, dať im určitý zmysel.
|
|
0,1 |
38x |
|
Vývinová psychológia.
Poznámky8 s. / 1. roč. / doc
Vývinová psychológiaPsychológia - všeobecne najčastejšie definovaná ako veda o prežívaní a správaní človeka.Vývinová (ontogenetická) psychológia - zmeny, ktoré sa odohrávajú v psychike človeka od narodenia až po starobu a smrť. Čiže študuje zmeny správania jedinca v priebehu času.Poznáme 4 okruhy všeobecnej vývinovej psychológie:FYLOGENÉZA psychiky - štúdium a porovnávanie rozličných druhov živočíchov, od najjednoduchších po najzložitejšie organizmyANTROPOGENÉZA psychiky - historický etapový výv...
|
|
0,1 |
32x |
|
Vývinová psychológia v rodine
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Psychológia ako veda sa delí na veľa smerov a odborov, jedným z nich je aj vývinová (ontogenetická) psychológia.
|
|
0,1 |
16x |
|
Vývinová psychológia
Poznámky33 s. / 1. roč. / doc
PREDMET, HISTÓRIA, ZÁKL. POJMY A METÓDY
PREDMET VÝVINOVEJ PSYCHOLÓGIE
Vývinová psychológia
zaoberá sa zmenami, ktoré sa odohrávajú v psychike jedinca od narodenia až po starobu a smrť
veda, ktorá študuje zmeny správania a prežívania jedinca v priebehu času
rozlišujeme 4 záujmové okruhy všeobecnej vývinovej psychológie:
1.fylogenéza psychiky – štúdium a porovnávanie rozličných druhov živočíchov na rozličnom stupni evolučného radu
2.antropogenéza psychiky – štúdium vývinu psychiky ľudsk...
|
|
0,3 |
11x |
|
Školská zrelosť
Semestrálna práca26 s. / 2. roč. / doc
ÚVOD
Zrelosť a pripravenosť detí predškolského veku na školskú dochádzku je stále frekventovanou a diskutovanou témou. V našej práci sme sa na túto problematiku zamerali a bližšie charakterizovali spomínané pojmy, takisto uviedli dôležité kritériá školskej zrelosti.
V praktickej časti práce sme uviedli definície školskej zrelosti, kritériá školskej zrelosti a informácie o možnosti odkladu školskej dochádzky z hľadiska našej legislatívy.
Pre potreby praktickej časti práce sme navštívili ma...
|
|
0,2 |
20x |
|
Nástup do školy - seminárna práca
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
Sotva existuje dospelý človek, ktorému by začiatok jeho školských čias nebol ostal v pamäti. To poukazuje na to, ako intenzívne väčšina ľudí prežíva tento zážitok. „Prechod z predškolského zariadenia do školy sa nazýva plynulý prechod. Prechod je úsilie viesť dieťa od jedného vývinového štádia k ďalšiemu, pričom sa formulujú rozličné ciele ako napr.: prechod od situačného učenia k systematickému učeniu, prechod od postupov a metód primeraných dieťaťu k metódam školského učenia a prechod od hrový...
|
|
0,1 |
2x |
|
Starší školský vek - Puberta
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Svojské obliekanie, „cool“ vzhľad, bizarné ozdoby, hlučné záujmy, unudený výraz, obmedzená slovná zásoba na neidentifikovateľné zvuky (uhm a mmm), mátožné pohyby... .
Zároveň sa však zmieta vo víre paradoxov - odmieta autoritu dospelých, ale stále je závislý na rodičovskom servise, túži po uznaní, zároveň je prehnane kritický k sebe aj k okoliu, chce byť pochopený, ale bráni rodičom nahliadnuť do svojho vnútra. Vzďaľuje sa od rodiny a gro svojich aktivít presúva mimo rodiny medzi r...
|
|
0,1 |
12x |
|