Záujmové vzdelávanie a občianske vzdelávanie
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / docx
V rámci výučby predmetu základy andragogiky som vypracovala tému záujmové a občianske vzdelávanie. V tejto seminárnej práci venujem pozornosť predmetu, obsahu, metódu záujmového vzdelávania a jeho rozdelenia. Ďalej vysvetľujem aj význam pojmu občianske vzdelávanie. O týchto vzdelávacích systémoch treba vedieť, že v rokoch 1991 - 1994 sa bol realizovaný jeden projekt na Slovensku, ktorý sa nazývame PHARE: Stratégia programy vzdelávania dospelých. Jeho výsledkom bola zákon pri členení oblasti ďalš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Život Daniela Lehotského
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / docx
Daniel Lehocký, ktorému sa budem v tejto seminárnej práci venovať, bol významným slovenským pedagógom v druhej polovici 18. a začiatkom 19. storočia. Zaoberal sa výchovou určenou hlavne pre deti. Rozlišoval zmyslové a rozumové poznanie ale podľa neho cieľom výchovy je len poznanie rozumové. Uprednostňoval prirodzenú výchovu, materinský jazyk a moderný jazyk. Veľký význam prikladal rodine a psychologickému vzdelaniu učiteľa. Podľa Daniela Lehockého má učiteľ viesť záznamy o žiakoch. Žiadal predĺž...
|
|
0,1 |
8x |
|
Záujmové vzdelávanie - seminárna práca
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
V našej seminárnej práci by sme Vám chceli bližšie priblížiť tému Záujmového vzdelávania dospelých, pojem „záujem“, obsah záujmového vzdelávania, jeho charakteristiku a jeho aplikáciu.
|
|
0,1 |
14x |
|
Základy andragogiky
Testy7 s. / 1. roč. / doc
3 úrovne GLOBÁLNEHO chápania andragogiky
1. Sociotechnická paradigma – pri technologickom momente
2. Emancipačná paradigma – kladie sa dôraz na autonómiu človeka, každý má právo na vlastnú cestu rozvoja v rámci ľudských práv
3: Komunikačná paradigma – zdôrazňuje dôležitosť poznania princípov komunikačného správania.
Akulturácia
Prispôsobenie sa inej kultúre. Proces sociálnych, kultúrnych a civilizačných zmien.
Akulturácia
Prispôsobovanie sa inej kultúre než tej, ktorú má jednotlivec zvn...
|
|
0,1 |
5x |
|
Dospelý človek v procese vzdelávania
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Človek, i dospelý, sa vždy učil, lebo musel reagovať na svoje vlastné biografické a vývojové zmeny, ako i na meniace sa spoločenské situácie, hlavne v období spoločenských zmien a kríz. Na základe dlhodobého nerovnomerného vývoja a tým aj postavení človeka spôsobilo to, že dnešné systémy vzdelávania dospelých majú rôznu historicky danú podobu. Existujú štáty so silnými andragogickými tradíciami, predovšetkým v západnej, severnej a čiastočne aj v strednej Európe. Vedľa štátov s nemennými tradícia...
|
|
0,1 |
8x |
|
Základy andragogiky
Prednášky3 s. / 1. roč. / doc
Andragogika
- je aplikovaná veda o výchove a vzdelávaní dospelých. Andragogika je veda o výchove dospelých, o vzdelávaní dospelých a o starostlivosti o dospelých, ktorá pri tomto procese rešpektuje zvláštnosi dospelej populácie a zaoberá sa pri tom socializáciou, personalizáciou a enkulturáciou.
|
|
0,1 |
3x |
|