Základy komunikácie (skriptá + testy)
Skriptá131 s. / 1. roč. / zip
Pojem komunikácia má viacero významov. Neustále sa s ním v živote stretávame a väčšinou si predstavíme internetové alebo telefonické spojenie. V skriptách sme sa sústredili na sociálnu komunikáciu a položili sme si niekoľko otázok, ktoré vyplynuli z bežného života i pedagogickej praxe. Vieme navzájom komunikovať? Vieme sa rozprávať? Alebo už vplyvom internetu, videa a televízie sa charakter sociálnej komunikácie natoľko zmenil, že nám komunikácia robí problémy? Stačí si uvedomiť, aká problematic...
|
|
1,9 |
1x |
|
Základy komunikácie
Skriptá129 s. / 1. roč. / pdf
Pojem komunikácia má viacero významov. Neustále sa s ním v živote stretávame a väčšinou si predstavíme internetové alebo telefonické spojenie.V skriptách sme sa sústredili na sociálnu komunikáciu a položili sme si niekoľko otázok, ktoré vyplynuli z bežného života i pedagogickej praxe. Vieme navzájom komunikovať? Vieme sa rozprávať? Alebo už vplyvom internetu, videa a televízie sa charakter sociálnej komunikácie natoľko zmenil, že nám komunikácia robí problémy? Stačí si uvedomiť, aká problematick...
|
|
1,4 |
49x |
|
Agresivita (Agresia a násilie, Šikanovanie, Týranie...)
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Tému svojej práce som si zvolila preto, lebo si myslím, že agresia, agresivita a všeobecne násilie sa žiaľ stáva každodennou súčasťou nášho života a teda sme nimi ovplyvnení. Podobne ako peniaze, stávajú sa všeobecnou otázkou, ktorá zaujíma asi väčšinu z nás. Existujú pesimistické teórie, podľa ktorých sa narastajúce násilie a agresivita stávajú symptómom samoničenia našej civilizácie, ktorá čerpá svoju univerzálnosť a legitimitu z konštitutívnej nenásilnosti, ktorú pokladáme za základ našej civ...
|
|
0,1 |
14x |
|
Základy komunikácie - komunikácia
Semestrálna práca13 s. / 1. roč. / doc
Komunikácia
Interakcia - je proces, v ktorom sú dve alebo viac osôb vzájomne pre seba podnetom, navzájom na seba reagujú.
Podávanie informácií pri interakcii, oznamovanie nejakých údajov pri priamom aj nepriamom sociálnom styku nazývame komunikáciou.
Slovo komunikácia pochádza z latinského slova communicare, ktorého význam je „robiť niečo spoločným, radiť sa, rokovať alebo zhovárať sa.“
VÝNAM KOMUNIKÁCIE:
- komunikácia je prostriedok vzájomného ovplyvňovania osôb. Je teda skutočným no...
|
|
2,7 |
15x |
|
Prijímacie konanie a jeho etapy
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Úvod Každý z nás asi už počul výraz prijímacie konanie. Nie však všetci vedia, čo všetko tento výraz pod sebou skrýva, aké má rozdelenia a čomu je dôležité venovať väčšiu pozornosť pri jeho podstúpení. Niektorí sa s ním ešte nestretli, tak si poďme bližšie ozrejmiť naše vedomosti a dozvedieť sa niečo nové o prijímacom konaní a jeho etapách.
|
|
0,1 |
1x |
|
Jednanie so zákazníkom
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / doc
Žijeme v ére komunikácie. Väčšina našich úspešných krokov či rozhodnutí závisí dnes práve od našej schopnosti komunikovať. Cieľom komunikácie je dosiahnutie vzájomného porozumenia, hovoriť slovami, ktorých presný význam je zrejmý aj druhej strane. Žiaden počítač nemôže súperiť s fungovaním mozgu, pretože nijaký počítač si nedokáže prepísať vlastný program. Všetky počítačové formy „myslenia“ sú obmedzené programom spusteným v danom čase. Ale ľudský mozog dokáže kontrolovať vlastné operácie a podľ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Gestikulácia - referát
Referát10 s. / 1. roč. / doc
Či si to už uvedomujeme alebo nie, naše telo hovorí. Reč tela - body-talk, vytvára veľmi podstatnú časť vonkajšieho obrazu našej osobnosti a dojmu, ktorý zanechávame. A práve vonkajší obraz našej osobnosti, okrem odborných vedomostí a tvorivosti, v rozhodujúcej miere ovplyvňuje naše výsledky a úspechy v našom živote.
Vystupovaním, schopnosťou komunikácie a primeraným správaním reprezentujeme imidž našej firmy, zamestnania a vlastnej osoby. Rečou tela dokážeme vytvoriť sympatie či antipatie zre...
|
|
0,3 |
6x |
|
Konflikt (vznik, príčiny, druhy, znaky, prejavy konfliktu)
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci sa chcem zaoberať celkovým vývinom konfliktu od jeho vzniku, príčin, znakov, prejavov a všetkého, čo s týmto problémom súvisí. Budem sa zaoberať tým, čo pojem konflikt vlastne znamená, aké sú typy konfliktov, aké sú praktické rady ako sa konfliktom vyhnúť, atď.Veľmi často sa stáva, že nevidíme svoje chyby. Neuvedomujeme si vlastné nedostatky. Ani to, že sami sme príčinou konfliktov. Čo je vlastne konflikt, nedorozumenie? Napríklad, nám sa zdá istý problém úplne jednoduchý a riešeni...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základy komunikácie
Semestrálna práca30 s. / 3. roč. / doc
» rétorika ako špecifická oblasť rečovej komunikácie je známa už vyše 2000 rokov
»
spoločnosť, veda a technika sa rozvíjajú nebývalým tempom (oveľa živšie kontakty medzi ľuďmi), vyššie nároky na komunikačný proces. Pozornosť sa sústreďuje na rečníctvo
»
využívajú sa všetky možné a dostupné prostriedky na rýchle, pohotové informácie medzi ľuďmi. Je zvýšený záujem o ekonomizáciu a spresňovanie ústneho prejavu
»
bez dobrej rečovej komunikácie nemôže fungovať žiadna vyspelá spoločnosť. Ukaz...
|
|
0,4 |
3x |
|
Spôsoby neverbálnej komunikácie - mimika, gestika, kinezita, posturika, proxemika, haptika
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
V skutočnosti všetky spôsoby neverbálnej komunikácie tvoria nedeliteľný celok, navzájom dopĺňajú a nie je možné ich od sebe oddeliť. Na rozdiel od verbálnej komunikácie, kde dominujú skôr vecné informácie a logické vzťahy, sa neverbálna komunikácia pokladá predovšetkým za „reč emócií“ (resp. postojov).Očné kontakty majú významný vplyv na medziľudské vzťahy. Môžu signalizovať skromnosť, pravdovravnosť, bojovnosť, zvedavosť. „Reč pohľadov“ patrí medzi najčastejšie mimoslovné spôsoby zdeľovania v s...
|
|
0,1 |
16x |
|
Komunikácia - Základy komunikácie
Referát8 s. / 1. roč. / doc
KomunikáciaKomunikácia medzi ľuďmi existuje odjakživa, ale pozornosti sa tomuto pojmu začalo dostávať oveľa neskôr. Slovo komunikácia sa vyvinulo z latinského communicare, ktorého význam je robiť niečo spoločným, deliť sa, zverovať sa.Ako ju chápemeJe to dvojsmerný prenos myšlienok a informácií, ktorého cieľom je vytvoriť porozumenie v mysliach iných. Charakterizovať ju môžeme tiež ako výmenu informácií, názorov a pocitov medzi živými bytosťami obyčajne prostredníctvom spoločnej sústavy symbolov...
|
|
0,1 |
5x |
|
Základy komunikácie
Referát12 s. / 1. roč. / doc
Komunikácia- pochádza z latinského slova comunicare (niečo oznamovať)- je to výmena informácie medzi vysielajúcim a prijímajúcim- je súčasťou všetkých oblasti riadenia- je dôležitá časť manažérskej funkcie vedenia ľudí- prostredníctvom komunikácie sa ľudia v organizácii spájajú na dosiahnutie spoločného cieľa- proces prenášania informácie od jednej osoby (skupiny) k druhej osobe (skupine)
|
|
0,1 |
5x |
|
Asertivita v komunikácií
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Slovo asertivita pochádza z anglického slova "to assert" = presadiť sa. Asertívne správanie je teda také správanie, pri ktorom si dokážeme presadiť svoje požiadavky a potreby takým spôsobom, aby sme zbytočne neubližovali iným a zachovali si sebaúctu. To znamená, že nebudeme ponižovať iných ani seba, nebudeme sa strápňovať agresívnym vrieskaním ani ukrivdeným výrazom. Uvedomenie si rozdielov medzi asertívnym správaním a agresiou a pasivitou je prvým krokom k zlepšeniu asertívnych zručností.
|
|
0,1 |
3x |
|
Chyby pri posudzovaní osobností
Referát8 s. / 1. roč. / doc
Tejto téme som sa venoval kvôli tomu, že proces posudzovania osobností je nesmierne zložitým procesom, tak ako sú zložitý ľudia ktorí sú jeho účastníkmi. Denne sa stretávame s mnohými novými ľuďmi a neustále sme nútení ich posudzovať. Znalosťou chýb pri posudzovaní osobností, sa môžeme aspoň čiastočne vyhnúť zlému úsudku, ktorý vedie k vytvoreniu nepravdivého, skresleného obrazu druhého človeka.
|
|
0,1 |
6x |
|
Neverbálne prostriedky v komunikácií
Referát6 s. / 1. roč. / doc
U človeka sa vyvinuli určité prejavy neverbálneho správania, ktoré sú dobrým ukazovateľom a zdrojom informácií o situácií, stave, úmysloch, postoji a pod. Účastníci komunikácie dokážu tieto prejavy identifikovať a prisúdiť im náležitý význam. Medzi ľuďmi treba však počítať s odlišnosťami jednak v schopnosti prekladať neverbálnou formou rôzne informácie, ale aj v schopnosti tieto informácie vnímať a zhodnotiť. Komunikácia vo všeobecnostiPotreba človeka byť v kontakte s inými ľudmi, vymieňať si s ...
|
|
0,1 |
15x |
|
Všetky prednášky z predmetu Základy komunikácie
Prednášky17 s. / - roč. / docx
Sociálna komunikáciaKomunikáciacommunicare – spoločne sa deliť, zhovárať sa, radiť sa, rokovať, oznamovať niečo, zverovať saSociálna komunikácia• proces výmeny informácií• skutočne vysielané/prijímané informácie• štúdium procesov v rámci vysielania/prijímania informácií (odbor, odvetvie zaoberajúce sa vysielaním/prijímaním info)Sociálna interakciapôsobenie jednotlivca/skupiny na iného jednotlivca/skupinu (kooperácia, adaptácia, súperenie, konflikt, komunikácia)Členenie komunikáciePodľa vzťahu ro...
|
|
0,1 |
4x |
|
Formy sociálnej komunikácie, verbálna a neverbálna komunikácia
Semestrálna práca10 s. / - roč. / docx
Komunikácia medzi ľudmi existuje už od nepamäti a je možné ju považovať za jednu z podmienok existencie spoločnosti. Samotnú komunikáciu je už vidieť medzi žijúcimi druhmi zvierat, ako komunikuju, zdieľajú určité informácie a dorozumievajú sa. Vďaka komunikácii sa ľudstvo posúva ďalej, pretože jej prostredníctvom získavame nové poznatky, znalosti, robíme si vlastné úsudky o veciach, ľuďoch a taktiež nám umožňuje nadviazať nové sociálne kontakty, bez ktorých by človek nemohol sociálne existovať.
|
|
0,1 |
3x |
|
Základy komunikácie
Študijný materiál38 s. / 1. roč. / zip
Základy komunikácie. Rozdelenie komunikáacie podľa krajiín
|
|
2,7 |
1x |
|
Zdeněk Jirotka - Saturnin
Referát5 s. / 1. roč. / doc
Hlavné postavy :
Pán Saturnina Jiří Oulický: kľudný, rozumný gentleman, ktorý sa do ničoho nevrhá po hlave.
Saturnin : potrhlý sluha s bláznivými nápady a svojráznym chovaním. Je to ústredná postava, ktorá má čitateľa pobaviť.
teta : otravná osoba, ktorá sa vždy votrie v tej nepravej chvíli
Milouš : syn tety, s oneskoreným myslením, taktiež sa stará o zábavu čitateľa
doktor Vlach : inteligentní človek, rozdávajúci rady na všetky strany
dědeček : svojrázny človek, rozumejúci si zo Sat...
|
|
0,1 |
1x |
|
Základy komunikácie
Poznámky2 s. / 1. roč. / doc
1. ÚVODslovná - verbálna komunikácia- je dorozumievaním sa jednej, dvoch a viacerých osôb pomocou jazyka- proces výberu, kombinovania a produkcie jazykových znakov vzájomného dovzdávania si, vnímania a príjimania2. ZÁKLADNÉ TÉZYreč má 2 stránky:- obsahovú - čo sa hovorí, vecný obsah- neobsahovú - ako s ahovorí, akým spôsobomsúčasťou každého jazyka je kontext - slovný, kultúrny a masmediaálny, s ktorým je oboznámený ako komunikátor, tak aj komunikant
|
|
0,1 |
27x |
|
Základy komunikácie
Seminárna práca6 s. / - roč. / doc
Projekt obsahuje všetky neverbálne správania sa človeka v živote. Čo kedy človek používa pri dorozumievaní sa, či už vedome alebo nevedome.V úvode mojej práce by som chcela ozrejmiť, čo to znamená komunikácia.
Je to proces prenášania informácií od jednej osoby k druhej. Akákoľvek forma prenosu informácií smerom od vysielača k prijímačovi.
Proces odovzdávania a prijímania informácií vo vzájomnom styku medzi ľuďmi.
Komunikácia sa delí na internú a externú. Interná komunikácia je smerom do ...
|
|
0,2 |
4x |
|
Význam komunikácie
Referát11 s. / 2. roč. / doc
KOMUNIKÁCIA
Slovo komunikácia sa vyvinulo z latinského communicare, ktorého význam je robiť niečo spoločným, radiť sa, rokovať, zhovárať sa. Komunikáciu teda chápeme ako rozhovor a slovo komunikovať ako sprostredkovať, spájať, dohovárať sa. V sú¬časnosti je tento pojem frekventovaný v súvislosti s komuniká¬ciou v doprave (autobusová doprava, doprava po železnici, na cestách a podobne) a v súvislosti s jazykovou komunikáciou pri dorozumievaní (dorozumievanie ústne, písomné, telefonic¬ké atď...
|
|
0,2 |
4x |
|
Sociologické aspekty práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Sociológiu práce v jej najširšom zmysle slova treba považovať za štúdium všetkých ľudských kolektívov, ktoré sa tvoria pri práci, a to v ich najrozličnejších aspektoch. Predmetom štúdia sociológie práce je práca ako spoločenský jav (sociologický aspekt práce).
Od polovice 20. storočia sa okrem štúdia sociálnych vzťahov v pracovných podmienkach stala naliehavejšou okrem iného rovnako problematika racionalizácie pracovných organizácií a pracovnej činnosti zvlášť, organizačného usporiadania podnik...
|
|
0,1 |
8x |
|
Komunikácia na internete, jej klady a zápory
Slohová práca5 s. / 1. roč. / docx
Je to úvaha na tému Komunikácia na internete, jej klady a zápory. Sú v nej rozobrané klady, zápory komunikácie, ktorú nám umožňuje internet. V úvahe nie sú uvedené žiadne chatovacie programy a ani nič podobné. Citácia:
Internet je veľmi silný nástroj na komunikáciu medzi jeho užívateľmi. Maurice Nadeau raz povedal: „Človek môže svojim zmýšľaním, logickým myslením zmeniť svet no nemôže zmeniť sám seba. “ V tom mal úplnú pravdu. Človek svojim zmýšľaním zmenil svet, tým že vytvoril sieť zvanú int...
|
|
0,1 |
5x |
|
Základy komunikácie - zápočtový test
Testy2 s. / 1. roč. / zip
Zápočtový test zo základov komunikácie (2018)
|
|
0,6 |
1x |
|
Základy komunikácie
Prednášky30 s. / 1. roč. / pptx
Bez dobrých komunikačných väzieb sú v priemyselnom podniku ohrozené všetky činitele zvyšujúce efektívnosť činnosti ľudských zdrojov, ako:
- spolupráca a kooperácia medzi pracovníkmi navzájom, medzi manažmentom a zamestnancami a medzi pracovnými skupinami a útvarmi
- identifikácia s prácou a s pracovným miestom
- identifikácie s podnikom a jej cieľmi
- pocit sebarealizácie a významu vlastnej práce
- dobrá medziľudská a pracovná atmosféra
- obrana proti negatívnym ( neoficiálnym) infor...
|
|
0,2 |
2x |
|
Reč tela, telo ako dôkaz
Semestrálna práca10 s. / 2. roč. / doc
Úvod
Otázke či neverbálne signály sú vrodené, naučené, či geneticky podmienené či získané iným spôsobom, sa venovalo mnoho výskumov a odborných diskusií. Väčšina základných gest medziľudskej komunikácie má rovnakú podobu na celom svete. Keď sú ľudia šťastní usmievajú sa, keď sú smutní alebo rozhnevaní, mračia sa...
|
|
0,6 |
8x |
|
Základy komunikácie - Image (Imidž)
Referát6 s. / - roč. / odt
1. ImidžPochádza z latinského imitare, čo znamená napodobňovať, neznamená vernú napodobeninu objektu, jeho presný obraz. Označuje skôr zákazníkove vnímanie výrobku značky, obchodov alebo osôb, ktoré môže ale nemusí korešpondovať zo skutočnosťou“ ( Hywel Bennett )Imidž je vizitkou človeka navonok, je to jeho obraz, ktorý predkladá svojmu okoliu. Je to váš tieň, portrét, ktorý dokážete ovplyvniť len v určitom rozsahu.Niekto povedal, že neexistuje človek ktorý nemá image, pretože taký človek by mal...
|
|
0,1 |
2x |
|
Teritórium a teritorialita
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / docx
1.Úvod
Cieľom mojej práce je popísať osobný priestor človeka , jeho teritórium a teritorialitu. Hlavným zdrojom mojich poznatkov bola kniha o „reči tela“ človeka.
Na základe týchto poznatkov som zaradil teritórium a teritorialitu človeka do disciplíny zvanej proxemika. Proxemika, ako vedná disciplína sa zaoberá štúdiom interpersonálnej vzdialenosti, dištanciou medzi dvoma alebo viacerými osobami. Zjednodušene povedané, skúma sa to, ako ľudia narábajú s priestorom. Avšak teritórium človeka j...
|
|
0,7 |
12x |
|
Komunikácia
Referát7 s. / 1. roč. / doc
Úvod…
Komunikáciu tvoria z 20% slová a z 80% práve neverbálna komunikácia.
V mojej práci sa pokúsim objasniť a bližšie vysvetliť práve týchto 80%, ktoré tvoria hlavne: zvuková stránka reči, mimika (výraz) tváre, pohľady (reč očí), proxemika (priblíženie a oddialenie), gestika (gestá), haptika (dotyky), posturika (fyzické postoje), kinezika (pohyby), úprava zovňajšku, celkový rozhľad, prostredie.
Motto:
“Komunikácia je umenie,ktorému sa dá naučiť.”
|
|
0,1 |
3x |
|
Agresivita a prejavy agresívneho správania
Referát4 s. / 1. roč. / docx
Agresia je obvykle definovaná ako útočné správanie. Prejavy agresívneho správania sú potom závislé od cieľa, ktorý chceme za pomoci agresie dosiahnuť, alebo na podnete, ktorý v nás agresívne správanie vyvolal.
Na základe odlišnosti podnetových, alebo fyziologických zdrojov existuje sedem oblastí prejavu agresívneho správania u zvierat. Aj napriek tomu (ako uvádza Čermák), že pokusy boli robené na zvieratách, stanovené prejavy správania sú pre pochopenie ľudskej agresivity užitočné. Ide o agres...
|
|
0,1 |
7x |
|
Motivačný list
Referát1 s. / 1. roč. / doc
Motivačný list, použil som ho na komunikáciu.
|
|
0,1 |
12x |
|
Životopis (vzorový životopis)
Referát1 s. / 1. roč. / doc
Vzorový životopis,podľa ktorého sa dá vypracovat akýkoľvek životopis.
|
|
0,1 |
5x |
|
Komplexnosť rečovej komnikácie
Referát5 s. / 1. roč. / doc
V komunikácii vysielame verbálne i neverbálne signály o našom vlastnom správaní, prežívaní momentálnej situácie a súčasne prijímame správy od ostatných. Všetky dorozumievacie prostriedky – verbálne i neverbálne, ktoré komunikant v danej chvíli uplatňuje, fungujú komplexne, nie izolovane, a preto ich možno interpretovať osobitne. Navyše ich treba „čítať“ aj na pozadí kontextu, momentálneho psychosomatického stavu človeka a ďalších faktorov, ktoré ovplyvňujú komunikačný proces. Každé slovo, každá ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Súhlas dotknutej osoby so správou, spracovaním a uchovávaním osobných údajov
Skriptá1 s. / 1. roč. / doc
Manuál na vyplnenie doplňujúceho formuláru k životopisu Europass: Súhlas dotknutej osoby
|
|
0,1 |
1x |
|
Europass životopis
Skriptá2 s. / 1. roč. / doc
Manuál na vyplnenie životopis Europass
|
|
0,2 |
6x |
|
Riadený rozhovor, presvedčovanie
Prezentácia10 s. / 1. roč. / pptx
Spoločné znaky – riadený rozhovor, presvedčovanie
Štýly presvedčovania
Príklady presvedčovania
Príprava rozhovoru
Záver
|
|
0,2 |
4x |
|
Žiadosť o zamestnanie
Skriptá1 s. / 1. roč. / doc
Manuál na písanie žiadosť o zamestnanie
|
|
0,1 |
3x |
|
Motivačný list
Skriptá1 s. / 1. roč. / doc
Manuál na písanie motivačného listu
|
|
0,1 |
8x |
|