Charakteristika Porterovho modelu piatich konkurenčných síl
Semestrálna práca13 s. / 1. roč. / doc
Manažéri, ktorí pripravujú strategické rozhodnutia alebo pripravujú stratégiu firme pôsobiacej v určitom odvetví, si kladú väčšinou tieto základné otázky: Aká je konkurencia v danom odvetví? Čo pripravujú konkurenti prípadne, čo možno od nich očakávať? Ako sa bude celé odvetvie vyvíjať? Akým spôsobom je možné získať v danom odvetví výhodné postavenie? Zodpovedanie týchto otázok je možné iba pomocou podrobnej analýzy odvetvia. Bez uplatnenia premyslených postupov a analytických techník je možné s...
|
|
0,1 |
61x |
|
Organizácia a organizačná štruktúra podniku
Seminárna práca21 s. / 2. roč. / odt
V dnešnej dobe je organizačná štruktúra rozhodujúcim faktorom riadenia podniku. Preto je dôležité sa tejto problematike viacej venovať, o čo sa budeme snažiť v tejto práci.Tejto téme sme sa rozhodli venovať kvôli tomu, že nás zaujala spomedzi ostatných a chceme sa jej venovať podrobnejšie. Cieľom našej semestrálnej práce je podať prehľad o druhoch organizačných štruktúr v podniku, o ich kladoch a záporoch a o efektívnosti organizačnej štruktúry pri riadení podniku. Práca má zároveň ukázať spôsob...
|
|
0,1 |
40x |
|
Teória informácií a ich úloha v manažmente
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / docx
Seminárna práca na tému Teória informácií a ich využitie v manažmente. Vytvorené na hodinu Základy manažmentu na SPU v Nitre.Podstatnou črtou, ktorou sa človek odlišuje od ostatnej prírody, je výmena informácií.. Žiadny živočíšny druh nemá vyvinuté formy komunikácie do takej miery ako človek. Každý deň prijíma, vyhodnocuje a odovzdáva nespočetné množstvo informácií rôzneho charakteru a v rozmanitej podobe. Sú to fakty, skúsenosti a vedomosti. Technológia prenosu, ukladania a spracovávania inform...
|
|
0,4 |
9x |
|
Štýl práce manažéra (základy manažmentu)
Seminárna práca25 s. / 1. roč. / pdf
Témou mojej seminárnej práce je „Štýl práce manažéra“. Hlavný cieľom mojej práce je charakterizovať pojmy súvisiace s mojou témou, priblížiť činnosť podniku a charakterizovať štýl práce manažéra v danom podniku, ktorý som si vybrala.Prvá časť mojej práce je teoretická. Pozostáva z prvej, druhej a tretej kapitoly a niekoľkých podkapitol, v ktorých sú uvedené rôzne definície a pojmy čerpané z rôznych literatúr a autorov.Prvá kapitola pozostáva z charakteristiky manažmentu. Súčasťou manažmentu je m...
|
|
0,6 |
5x |
|
Behavioristická (neoklasická) škola manažmentu (Základy manažmentu)
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
1.1 Úvod do behavioristickej školy manažmentuV dvadsiatych a tridsiatych rokoch 20. storočia prebiehali v priemyselne vyspelých krajinách hlboké sociálne a ekonomické zmeny. Hromadná výroba, prudký rast produktivity práce a skracovanie týždenného pracovného času menili správanie robotníkov. Dochádzalo k nespokojnostiam a konfliktom. Manažéri, výskumníci aj teoretickí pracovníci v oblasti manažmentu začali sústredovať pozornosť na ľudské zdroje, medziľudské vzťahy a správanie ľudí. To zapríčinilo...
|
|
0,1 |
26x |
|
Vzťahy so zákazníkmi - Customer Relationship Management
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
ÚVODCRM je skratkou, ktorá pochádza z angl. a celý názov je Customer Relationship Management. Do slovenčiny sa prekladá ako Riadenie vzťahov so zákazníkmi. Toto odvetvie manažmentu sa zaoberá vzťahmi so zákazníkmi.Ak chce byť firma úspešná, tak musí mať dobré vzťahy so zákazníkmi. Práve tieto vzťahy CRM manažment rieši. Hlavným cieľom je udržanie existujúcich zákazníkov a vytvorenie ponuky produktov, ktoré budú najviac vyhovujúce pre neho. Vďaka CRM je spoločnosť schopná lepšie riadiť a koordino...
|
|
0,1 |
58x |
|
Úloha kontroly v manažmente, fázy a metódy kontroly
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / docx
ÚvodKontrola patrí medzi štyri základné manažérske funkcie. Každý podnik pri svojej činnosti potrebuje aktuálne zisťovať výsledky svojej činnosti a účinnosť nástrojov, ktoré využíva na dosiahnutie svojich cieľov. Kontrola je azda najviac previazaná s funkciou plánovania, keďže práve plánované stavy tvoria podklad pre úspešné vykonanie kontroly. Tieto prichádzajú do priamej konfrontácie so skutočne dosahovanými výkonmi a zisťuje sa, do akej miery boli tieto naplnené.
Samotný proces kontroly ted...
|
|
0,1 |
16x |
|
Priemyselné parky - platné zákonné predpisy o podpore zriaďovania
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Prudký rozvoj obchodných zariadení najrôznejšieho typu a veľký nárast záujmu, príprava a vznik prvých priemyselných parkov poznamenáva v posledných rokoch spoločenský život, architektúru a urbanizmus na Slovensku. Tieto premeny sa uskutočňujú pre mnohých v nebývalom tempe a rozsahu, pričom ich pozitívne i negatívne dôsledky na územie a spoločnosť zakladajú zmeny dlhodobého a v niektorých prípadoch i nezvratného charakteru. Nie sú to izolované javy, tvoria súčasť globálnych procesov.
V oblasti...
|
|
0,1 |
3x |
|
Systémový prístup k manažmentu, jeho podstata a význam
Semestrálna práca11 s. / 2. roč. / doc
V mnohých prípadoch sa vznik manažmentu spája s nástupom industriálnej spoločnosti. Zmenou spôsobu výroby sa menilo samotné riadenie a zvyšoval sa jej význam. Vývojom kapitalizmu vzrástla zložitosť riadenia do takej miery, že samotné tradície a zvyky v riadení už nestačili zabezpečiť také správanie členov skupín v podnikoch, ktoré je nevyhnutné z hľadiska určenia cieľov, ich napĺňania a hodnotenia. Manažment sa rodí vtedy, keď si človek uvedomuje možnosť podeliť sa o zabezpečenie svojej existenc...
|
|
0,1 |
12x |
|
Charakteristika organizačnej kultúry - základy manažmentu
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Organizačná kultúra je fenomén, ktorý je veľmi zložitý a ťažko definovateľný, ale ktorý, ako naznačujú vykonané prieskumi, významným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť podniku. Na jednej strane môže byť zdrojom sily podniku a hlavným nositeľom jej konkurenčnej výhody, na strane druhej môže byť brzdou rozvoja organizácie dokonca i zdrojom jej deštrukcie.
Súčasní manažéri si význam organizačnej kultúry a jej ovplyvňovania v záujme úspešnosti firmy stále viac uvedomujú. Vo svojom úsilí o jej...
|
|
0,2 |
32x |
|
Význam personálneho zabezpečenia v priemyselných podnikoch
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Úspešnosť spoločenského systému národného hospodárstva, ako spôsobu usporiadania ľudí práce, či už v makrorovine (národné hospodárstvo), alebo v mikrorovine (podnik), je teda významne závislá na spôsobe usporiadania (štruktúre, organizácii) pracovníkov, ale aj na samotných pracovníkoch. Človeka pri práci, pracovníka, musíme vidieť a akceptovať ako celok, utvorený danosťami tela a ducha. Taký, vo svojej celosti, sa situuje už od narodenia v rozličných sústavách spoločenských vzťahov (rodina, síde...
|
|
0,1 |
10x |
|
Transformácia japonského manažmentu
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
transformacia japonskej ekonomiky od obdobia meidzi po sucasnost; tradicny japonsky system riadenia, vplyv americkeho manazmentu nan; japonsko v sucasnosti, znaky sucasneho japonskeho manazmentu
Japonsko patrí medzi hospodársky vyspelé krajiny so systémom riadenia priemyselných firiem, ktorý jednoznačne patrí medzi najvýraznejšie v svetovej histórii. Pôvodne bol záujem európskych i amerických firiem o japonský manažment iba ojedinelý, no zvedavosť postupne vystriedali obavy, keď japonské firm...
|
|
0,1 |
48x |
|
Moderná škola manažmentu (Rozhodovací prístup, Kvantitatívny prístup, Systémový prístup)
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
ÚvodManažment predstavuje mladý vedný odbor patriaci medzi spoločenské vedné disciplíny. Niektorí sa domnievajú, že manažérstvo je skôr umenie ako veda. Manažment sa zaoberá problémom riadenia, zahŕňa rôzne prístupy, metódy a techniky používané v riadení podnikov a organizácií. Manažment vznikol v USA, po druhej svetovej vojne sa veľmi rýchlo rozširuje do celého sveta. Postupne sa v ňom začínajú masovo používať počítače a následne vzniká množstvo iných disciplín. Vzniká taktiež množstvo rôznych ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Existencia plánov a plánovanie organizácií
Semestrálna práca16 s. / 3. roč. / doc
Plánovanie je dôležitá činnosť v manažmente, ktorou sa cieľavedome a nepretržite zabezpečuje vyrovnaný a koordinovaný priebeh procesov riadenia. Je to činnosť, ktorej cieľom je cieľavedomé určovanie budúceho vývoja podniku. Nezaobíde sa bez neho žiadna zmysluplná ľudská činnosť. Niektoré manažérske funkcie zohrávajú dôležitú úlohu v podniku, aby mohol fungovať čo najefektívnejšie sem patrí predovšetkým plánovanie, riadenie, organizovanie a kontrola. Činnosť, ale aj povesť každého podniku je záv...
|
|
0,1 |
4x |
|
Plánovanie počtu zamestnancov
Semestrálna práca24 s. / 2. roč. / doc
CIEĽ PRÁCECieľom semestrálnej práce je plánovanie optimálnej potreby zamestnancov XE "zamestnanec" vo firme VENI-TECH CO s.r.o.. Poukáže na význam stanovenia XE "stanovenie" optimálnej potreby zamestnancov v súčasnosti,a na základe teoretických vedomostí a analýzy XE "analýza" súčasného stavu navrhne riešenie na stanovenie optimálnej potreby zamestnancov. Semestrálna práca je zameraná na oblasť XE "oblasť" riadenia ľudských zdrojov XE "riadenie ľudských zdrojov" , konkrétne na optimalizáciu XE "...
|
|
0,2 |
2x |
|
Skvalitnenie výberu pracovníkov prostredníctvom výberu pracovníkov
Bakalárska práca51 s. / 3. roč. / doc
1.1 ManažmentPojem manažment v slovenčine znamená riadenie. V súčasnosti existujú desiatky definícií pojmu manažment.Manažment charakterizuje Majtán takto: „Manažment je proces, ktorý slúži na dosahovanie cieľov organizácie prostredníctvom usmerňovania premeny vstupov na požadované výstupy.“ (2003, s.13).Pojem manažment má podľa Sedláka rozličné významy. Sú to:• manažment ako praktická činnosť,
•
manažment ako teória či vedná disciplína,
•
manažment ako osobitná skupina ľudí."Manažment ako...
|
|
0,5 |
50x |
|
Metódy rozhodovanie využívané v manažmente
Semestrálna práca11 s. / 3. roč. / docx
Úvod Rozhodovanie a riešenie problémov sú činnosti, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých aktivít manažéra v rámci procesu riadenia. Manažér tým napĺňa jednu zo svojich rolí, a to rolu rozhodovateľa a riešiteľa problémov. Rozhodovanie je dôležitou súčasťou všetkých procesov v podniku a správne využívanie metód rozhodovania môže rozhodovanie výrazne zjednodušiť a napomôcť jeho implementácii v podniku. Cieľom mojej seminárnej práce je stručne charakterizovať metódy rozhodovania využívané v man...
|
|
0,1 |
1x |
|
Rozhodovanie, metódy rozhodovania
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / zip
Cieľom mojej práce je objasniť podstatu rozhodovacieho procesu, jeho význam v manažmente, poukázať na najvhodnejšie metódy umožňujúce dospieť k správnemu rozhodnutiu.Moja práca má umožniť:• definovať podstatu a význam rozhodovanie v riadiacej činnosti,
•
charakterizovať rozhodovanie ako proces,
•
vysvetliť vhodnosť jednotlivých metód rozhodovania vo vzťahu ku konkrétnym podmienkam rozhodovania,
•
identifikovať charakteristické znaky rozhodovacieho procesu,
•
porovnať úroveň rozhodova...
|
|
1,4 |
23x |
|
Stavebníctvo a globalizácia
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Stavebníctvo a globalizácia sú dva pojmy, ktoré spolu pevne súvisia a navzájom sa ovplyvňujú. Výsledkom globalizácie v stavebníctve je samotný vývoj stavebníctva od najstarších čias až po súčasnosť. Stavebníctvo predstavuje veľmi zložitú a mnohostrannú oblasť ľudskej činnosti. Globalizácia stavebníctva je vždy spojená nielen s časom, ale aj s konkrétnymi priestorom, podmienkami a prirodzene s danou úrovňou vývoja vedy a kultúry. Je to jedno z najdôležitejších odvetví, ktoré významnou mierou pris...
|
|
0,5 |
14x |
|
Motivácia (motivačné faktory, teórie) - Základy manažmentu
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / docx
Ľudské zdroje sú najdôležitejší a najcennejší zdroj každého podniku, bez ktorého by nemohol fungovať. Práve tento zdroj rozhoduje o úspechu alebo neúspechu podniku, teda je veľmi dôležité získať kvalifikovaných pracovníkov, a následne si ich aj udržať. Starostlivosť o ľudské zdroje je dlhodobého charakteru a pre každú spoločnosť je práve snaha o získanie a rozvoj týchto zdrojov veľmi dôležitá. Výkon ľudských zdrojov je závislý ako na schopnostiach a zručnostiach, tak aj na motivácií a stimulácií...
|
|
0,1 |
0x |
|
Komunikácia v organizácii
Referát14 s. / 1. roč. / pdf
ÚvodEfektívna komunikácia v organizácií je jedným zo základných predpokladov jej
fungovania. Práve poruchy v komunikácii sú často príčinou problémov v riadení
operácií, v medziľudských vzťahoch, ako aj v nižšej efektívnosti relatívne
správne zriadeného informačného systému. Manažéri komunikujú so spolupracovníkmi
pri výbere cieľov, pri hľadaní najvhodnejších spôsobov ich naplnenia, pri riešení
problémov či konfliktov. Komunikácia je hlavným nástrojom hodnotenia ľudí,
ich motivácie a usmerň...
|
|
0,3 |
28x |
|
Krízový manažment a krízové plánovanie v SR
Semestrálna práca16 s. / 3. roč. / doc
Táto semestralna práca sa zaoberá krízovým manažmentom a krízovým plánovaním v SR. Žiadna ľudská aktivita, či už v bežnom vzťahu, alebo pracovnom vzťahu, nie je absolútne bezpečná, a preto pri riadení spoločnosti, je treba myslieť na možné riziká a hrozby v podnikaní, na možnosť vzniku krízových situácií. Riadenie vo všeobecnosti predstavuje súhrn činností počnúc stanovením cieľov, určením spôsobu a metódy ich dosiahnutia, cez organizovanie prostriedkov na ich dosiahnutie - tak v kvantitatívnom...
|
|
0,1 |
26x |
|
Typy manažérov a úloha manažmentu - seminárna práca
Seminárna práca33 s. / 2. roč. / docx
Seminárna práca z predmetu Základy manažmentu, v seminárnej práci som sa zaoberala typmi manažérov - ich vlastnosťami , predispozíciami - psychologickými vlastnosťami. V seminárnej práce sa taktiež spomína úloha manažmentu ´, komunikácia a reč tela. Seminárna práca obsahuje grafy, tabuľky ktoré sú vlastnoručne spracované
|
|
2,4 |
2x |
|
Základné prístupy k organizačným štruktúram
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / docx
V mojej seminárnej práci sa venujem téme Základné prístupy k organizačným štruktúram, teda základné prístupy k tvorbe organizačných štruktúr. Organizácia znamená usporiadanie systému určitým spôsobom, resp. poriadok. Organizácia je vytvorená za účelom plnenia stanovených cieľov. Každý podnik ma stanovené ciele, ktoré chce dosiahnuť a naplniť a preto je pre neho správna organizačná štruktúra nevyhnutná
|
|
0,1 |
8x |
|
Zlepšenie komunikácie v organizácii
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
V mojej práci by som chcel uviesť fakty v súvislosti s komunikáciou v organizácii. Najprv by som všeobecne popísal čo je to komunikácia, kto sa zúčastňuje komunikácie, aké druhy komunikácie existujú a v neposlednom rade aj problémy v komunikácii a dosiahnutie zlepšenej a úspešnej komunikácie. Komunikácia je základným prvkom nielen v manažmente, ale aj v iných oblastiach. Úspešná komunikácia je jedným zo základných predpokladov fungovania každého organizácie. Prekážky v komunikácii sú často príči...
|
|
0,1 |
5x |
|
Seminárna práca na tému Manažérske rozhodovanie
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Manažment je jedna z najdôležitejších ľudských činností. Úspešnosť manažmentu závisí od kvality rozhodovacieho procesu. Keďže témou našej seminárnej práce je Manažérke rozhodovanie, budeme venovať hlavným podmienkam na dosiahnutie efektívnych a účinných rozhodnutí, a uvedieme jednotlivé rozdelenia procesu, jeho etapy a používané metódy.
|
|
0,1 |
69x |
|
Významné osobnosti v manažmente
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / docx
Manažment má začiatky už v stredoveku a staroveku, kde bolo dôležité zvládať riadenie armád. V stredoveku sa cez otroctvo a nevoľníctvo pomaly svet uberal k ekonomickým stimulom. Pre pochopenie manažmentu je dôležité sa pozrieť do histórie, ktorá sa v špirálach vracia. Kolískou priemyselnej revolúcie bol Západ. Táto éra trvala asi 90 rokov v USA. Tu sa dosahoval aj najrýchlejší vývoj hospodárstva. Spolu s priemyselnou revolúciou na Západe, najmä v USA, sa kládli základy poznatkov o manažmente ak...
|
|
0,1 |
8x |
|
Podnikateľská a manažérska etika (Etika, Etika a rozhodovanie, Kultúra podnikania, Etika podnikania...)
Semestrálna práca5 s. / 2. roč. / doc
EtikaSpolunažívanie od ľudí vyžaduje, aby sa správali podľa určitých všeobecne uznávaných pravidiel. Ich dodržiavanie v reálnom živote sa nazýva morálka. Ak sa vedome orientujeme na dodržiavanie morálnych zásad a dokonca vieme zdôvodniť ich správnosť a potrebnosť, potom sme zaujali určitý etický postoj. Etický postoj je výrazom skutočnosti, že vedome žijeme práve takýto život a môžeme zdôvodniť svoje rozhodnutie pre „dobré“ alebo „zlé“ správanie. Ak zásady všeobecnej etickej orientácie prenesiem...
|
|
0,1 |
31x |
|
Seminárna práca na tému Vedenie ľudí
Semestrálna práca27 s. / 2. roč. / doc
Rýchle tempo zmien v mnohých organizáciách znamená, že vedenie sa čím ďalej tým viac považuje za dôležitú funkciu manažmentu. Od manažéra sa očakáva, že bude lídrom, alebo sa bude na vedení podieľať.
Vedenie je súčasťou riadenia, ale nie je celým riadením. Vedenie je schopnosť presviedčať iných, aby sa s nadšením snažili dosiahnuť stanovené ciele. Je to ľudský faktor, ktorý dáva skupinu dohromady a motivuje ju v orientácii na cieľ. Manažérske aktivity ako napríklad plánovanie, organizovanie a r...
|
|
0,2 |
116x |
|
Megatrendy 2000 - semestrálna práca
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / doc
Práca sa zaoberá desiatimi novými smermi, tzv. Megatrendy 2000. Sú to nové smery na deväťdesiate roky. Cieľom mojej práce bola snaha podať základné, teoretické poznatky o spomenutých desiatich Megatrendoch, ktoré bolo možné využiť v rôznorodých oblastiach teoretickej praxe. Toto desaťročie bolo najdôležitejšie v dejinách civilizácie, obdobie technickej inovácie, nevídaných ekonomických možností, prekvapujúcich politických reforiem a veľkej kultúrnej renesancie. Bolo to desaťročie nemerateľné s p...
|
|
0,2 |
2x |
|
Charakteristika tímovej práce
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Jadro mnohých podnikov tvorí tím ľudí, ktorí spájajú svoje schopnosti a smerujú ich na dosiahnutie uspokojenia potrieb podnikov. Tímová spolupráca je nevyhnutným predpokladom dokonalej a efektívnej súhry zamestnancov v celom reťazci činností. Súlad v myslení a jednotný postup zamestnancov firmy vytvára priestor pre razenie myšlienky: „Hranice našich schopností a možností nepoznáme.
Schopný kolektív vytvára nové nápady a postupy v prospech výsledku a konečného efektu, ktoré sa prenášajú do praxe...
|
|
0,2 |
36x |
|
Strategické plánovanie a prognózovanie
Semestrálna práca29 s. / 1. roč. / doc
Cieľom tejto seminárnej práce je objasniť obsah a význam strategického plánova-nia a prognózovania ako časti manažmentu. Jej hlavnou črtou je snaha o doplnenie učebnej osnovy a poskytnutie širšieho pohľadu na problematiku prognózovania a plá-novania. V neposlednom rade sa snaží ponúkať dostatok praktických príkladov a prognóz vyslovených renomovanými odborníkmi.
|
|
0,2 |
40x |
|
Živnosť - Základy manažmentu
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
ÚVODSúkromné podnikanie tvorí neoddeliteľnú súčasť trhovej ekonomiky každého vyspelého štátu. Jeho rozvoj prispieva k fungovaniu trhu, odstránenie monopolov a tým aj rozvoj hospodárskej súťaže. Malé a stredné podnikanie je považované za dôležitý prostriedok na znižovanie nezamestnanosti, ktorá je v rade postkomunistických krajín stále problémom. Jeho vývoj a fungovanie v určitej krajine je ovplyvnený celým radom faktorov, ako je napr. historický vývoj štátnej moci, rozvrstvenie obyvateľstva, pol...
|
|
0,1 |
5x |
|
Seminárna práca - Moderná škola manažmentu
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Charakteristika troch prístupov modernej školy manažmentu - rozhodovacieho, kvantitatívneho, systémového a hlavných predstaviteľov týchto prístupov.Ukážka:1. Rozhodovací prístup - rozhodovacia školaPredstavitelia rozhodovacej školy tvrdili, že jadrom riadenia je rozhodovanie a viac či menej stotožňovali riadenie s rozhodovaním. Proces zdokonaľovania riadenia videli v nachádzaní metód efektívneho výberu riešenia spomedzi dvoch alebo viacerých riešení, na ktoré pripadá aj vysoký podiel času z jeho...
|
|
0,1 |
12x |
|
Spôsoby prípravy a prijatia rozhodnutia
Semestrálna práca20 s. / 1. roč. / doc
Semestrálna práca opisuje faktory ovplyvňujúce rozhodovanie, prístupy k rozhodovanie a tiež sa zaoberá problémami pri rozhodovaní. Zároveň bližšie opisuje skúsenostné rozhodovanie a aj ďalšie metódy rozhodovania. Nakoniec všetko prakticky ukáže na konkrétnom príklade pri kupovaní práčky.
|
|
0,1 |
4x |
|
Motivácia zamestnancov v podniku
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
hodnotenie motivácie zamestnancov v spoločnosti SVIK s.r.o
1. Motivácia zamestnancov
K pochopeniu tejto problematiky je potrebné jasné zadefinovanie si pojmu motivácia.
Pojem motivácia sa bežne používa na označenie dynamickej alebo snahovej stránky ľudského správania. V oblasti ľudskej psychiky je motivácia známa pod viacerými názvami, ako sú chcenie, vôľa, snaha, snaženie, úsilie, želanie, záujmy a podobne. Motiváciou sa myslia tie silové procesy vnútri organizmu, ktoré spôsobujú, že č...
|
|
0,1 |
60x |
|
Prezentovanie - príprava na prejav, resp. prezentáciu
Prezentácia29 s. / 1. roč. / ppt
Hlboké dýchanie až do brucha a hovorenie na dychu dodá vášmu prejavu pevnosť, znelosť a pokoj.Zmena rytmu dýchania je znakom zmeny emocionálneho naladenia. Keď sme nepokojní alebo v strese, automaticky sa nám kráti dych. Základným princípom sebaistého prejavu je preto pokojné dýchanie.Hlbšie posadené hlasy pôsobia dôveryhodnejšie, vyššie posadené hlasy môžu pôsobiť napäto, a teda o svojom majiteľovi prezrádzajú, že je nervózny a neistý. Každý z nás má vyššie, stredné a hlbšie znenie a platí, že ...
|
|
0,4 |
5x |
|
Vypracované otázky z knihy prof. Sedláka - Základy manažmentu
Vypracované otázky55 s. / 2. roč. / docx
55 strán kvalitne vypracovaných otázok z knihy Prof. Mikuláša Sedláka - základy manažmentu. Otázky sú prehľadné a usporiadané podľa jednotlivých kapitol.
1. kapitola: Manažment – špecifická ľudská činnosť a veda
1. Čo rozumieme spoločenskou (sociálnou) organizáciou a prečo je predmetom záujmu teórie i praxe?Za spoločenskú (sociálnu) organizáciu rozumieme organizáciu chápanú v najužšom zmysle, tzn. že ju tvoria objekty pozostávajúce z ľudí a z technických prostriedkov, ktoré ľudské bytosti po...
|
|
0,3 |
105x |
|
Personálny manažment ako súčasť riadenia priemyselného podniku
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / docx
Témou mojej semestrálnej práce je personálny manažment ako súčasť riadenia priemyselného podniku.Personálny manažment je časť manažmentu, ktorá sa sústreďuje na problematiku zamestnancov. Predstavuje súbor takých činností v oblasti zamestnaneckých vzťahov, ktoré sa podieľajú na plnení podnikových cieľov, ale aj cieľov zamestnávateľa.Cieľom tejto práce je vysvetliť funkcie personálneho manažmentu.- personálne plánovanie- analýza práce- získavanie a výber pracovníkov- rozmiestňovanie a kariéra pra...
|
|
0,1 |
6x |
|
Typy prekážok v komunikácii a zlepšenie komunikácie v organizácii
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / docx
Komunikácia v práci manažéra tvorí až 70 - 80 %, pričom ostatných 30 - 20 % je nejaká konkrétna práca. Komunikácia je základným prvkom nielen v manažmente, ale aj v iných oblastiach. Úspešná komunikácia je jedným zo základných predpokladov fungovania každého organizácie. Prekážky v komunikácii sú často príčinou problémov v riadení, plánovaní, organizovaní tak, ako aj v iných procesoch.
Manažéri komunikujú nielen so svojimi spolupracovníkmi ale aj s dodávateľmi či odberateľmi, zákazníkmi a ...
|
|
0,1 |
9x |
|