Seminárna práca z Kominikácie
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / doc
Komunikácia je základným spojovacím článkom medzi ľuďmi v procese riadenia. Len prostredníctvom komunikácie môžu ľudia v každej organizácii pracovať efektívnejšie ako celok.Komunikácia má veľa foriem a úrovní. Komunikujeme rečou, jej slovným zložením, dynamikou a zafarbením, gestikuláciou, polohou tela, mimikou, pohľadom. Pre človeka je nanajvýš dôležité, že bez komunikácie nie je možné budovanie vzťahov a bez vytvárania fungujúcich vzťahov nie je možné pracovať v tíme ani tím viesť.Odpoveď na o...
|
|
0,1 |
18x |
|
Meranie rotačnej súčiastky posuvným meradlom, mikrometrom
Semestrálna práca10 s. / 3. roč. / doc
MetrológiaMetrológia je veda zaoberajúca sa meraním, meracími jednotkami a metódami, technikou merania, meradlami, stanovením fyzikálnych a materiálových konštánt a prípadne istými vlastnosťami osôb, ktoré meranie vykonávajú.
Metrológia je vedný a technický odbor obsahujúci všetky znalosti a činnosti týkajúce sa merania (náuka o meraní). Je to náuka, ktorá pojednáva o jednotkách, metódach a prostriedkoch merania.
Druhy metrológie:
všeobecná – zaoberá sa problémami spoločnými pre...
|
|
0,2 |
6x |
|
Marketingové plánovanie (Marketingový plán, Štruktúra marketingového plánu...)
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Marketingové plánovaniePodstatou marketingového plánovania je uspokojovanie potrieb zákazníkov, budovanie a zdokonaľovanie vzťahov s nimi, ako významného faktora konkurenčnej výhody. Marketingové plánovanie je súčasťou plánovacieho procesu organizácie. Henri Fayol označil plánovanie za jeden z piatich hlavných prvkov manažmentu. Podľa neho by mali manažéri hľadieť dopredu a predvídať, čo sa stane, aby sa nato mohli pripraviť.Proces marketingového plánovania zahŕňa:- realizáciu marketingového výs...
|
|
0,1 |
15x |
|
Manažment kvality
Prezentácia14 s. / 2. roč. / ppt
,,Kvalita je to, keď sa vracia zákazník a nie tovar."
(Dr. W. E. Deming)
Za vznik systémov manažérstva kvality sa pokladá ich využívanie v armáde.
Gravin kategorizuje 5 princípov, podľa ktorých je možné definovať kvalitu na základe:
vnímanie: „poznáme ju, keď ju vidíme?“ (vysokú kvalitu je možné určiť pohľadom, dotykom)
výrobok: „výrobné vlastnosti výrobku“ (kvalita sa zameriava na návrh, je p...
|
|
0,4 |
9x |
|
Experiment ako súčasť vedy
Semestrálna práca10 s. / 2. roč. / doc
Experiment je základná metóda poznávania založená na tom, že v experimente máme možnosť cieľavedome a systematicky meniť podnety, merať alebo pozorovať strany v čase.
Táto definícia experimentu vychádza z paradigmy vedy ako celku, zapísanej ako systém .
V experimente má poznávajúci subjekt (jedinec, team) možnosť meniť podnety či už v umelých alebo prirodzených podmienkach, na rozdiel od pozorovania, kde zmeny podnetov nie sú možné. Na experiment kladieme aj požiadavku opakovateľnosti.
...
|
|
0,1 |
4x |
|
Zlepšenie motivácie na pracovisku
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / rar
Úvod
Motivácia je vôľa konať. Kedysi sa tvrdilo, že motivácia musí prísť zvonka, ale dnes už vieme, že každého motivuje niečo iné. Organizácie, ktoré chcú využiť celý potenciál svojich zamestnancov , sa dnes ochotne vzdávajú motivácie spôsobom „rozkazuj a kontroluj“ a nahrádzajú spôsobom „ raď a schvaľuj“.
Základom motivácie je teda ovplyvňovanie zamestnanca, aby chcel danú prácu robiť čo najlepšie. A keď si to vedúci pracovníci včas uvedomia, dokážu nielen zefektívniť výrobu, ale hl...
|
|
0,1 |
4x |
|
Analýza manažérskej funkcie - vedenie
Referát5 s. / 2. roč. / doc
Jednou z hlavných manažerských funkcií je vedenie, ktoré môžeme definovať ako schopnosť presvedčovať inýh aby sa s nadšením snažili dosiahnuť stanovené ciele. Môžeme tiež povedať, že vedenie je určitým ľudským faktorom, ktorý dáva pracovníkov dohromady v jeden celok, resp. kolektív a motivuje ich k dosiahnutiu cieľa. Pod vedením môžeme rozumieť určitý proces, v ktorom sa manažér snaží ovplyvniť svojich podriadených nie len k lepším výkonom. Viesť určitú skupinu ľudí nie je v dnešnej dobe vôbec ľ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Manažment kvality
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / doc
Za vznik systémov manažérstva kvality sa pokladá ich využívanie v armáde. Na začiatku druhej svetovej vojny vozový park veľmi poklesol. Američania začali stavať veľmi rýchlo nové lode, na tento účel sa sústredili všetky prostriedky. Lode sa vyrábali v samostatných dieloch na rôznych miestach a transportovali sa do lodeníc, kde sa skladali.
Všetko muselo zapadať do seba po stránke funkčnosti a času. To si vyžadovalo záruku, že jednotlivé časti budú vzájomne do seba zapadať. Preto sa vypracová...
|
|
0,2 |
5x |
|
Základy metodológie vied
Prednášky5 s. / 2. roč. / doc
Veda sa neustále vyvíja
Veda je determinant poznávania reality človeka
1.Prírodné vedy
2.Ekonomické vedy
3.Humanitné vedy
4.Informatika a informačné technológie
5.Pôdohospodárske a veterinárne vedy
6.Právne vedy
7.Sociálne vedy
K prírodným vedám radíme:
astronómiu, biológiu a genetiku, botaniku, ekologické a enviromentálne vedy, fyziku a biofyziku, fyziológiu, geografiu, geológiu, hydrológiu, minerológiu, zoológiu, mikrobiológiu,
Ekonomické vedy:
ekonómia, financie, bankovní...
|
|
0,1 |
1x |
|
Základy metodologie vied
Prednášky4 s. / 2. roč. / doc
Poznanie: termín bol zavedený v druhej polovici 19 storočia, teória poznania sa začala rozvíjať v starovekej filozofii. Táto teória sa vyvíjala v priebehu celých dejín filozofie.
Definícia: poznanie je proces pomocou ktorého spoznávame objektívnu realitu , teda svet okolo nás.
|
|
0,1 |
1x |
|