Základy pedagogického výskumu
Prednášky53 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD
Každá veda i vedná disciplína sa usilujú vymedziť predmet svojho obsahu a bádania a určiť si vlastnú metodológiu. Tieto dve otázky sú kľúčovými otázkami. Bez ich riešenia nie je možné rozvíjať akúkoľvek vedu. Tak je to i s pedagogikou, vedou o výchove, ktorá bola vo svojom dlhodobom historickom vývine súčasťou filozofie.
Predmetom pedagogiky je celá výchovná činnosť, teda zámerné formovanie človeka pre prácu a život v spoločnosti. Pedagogika sa však nezaoberá len otázkami cieľov a ...
|
|
0,3 |
12x |
|
Základy pedagogického výskumu
Prednášky50 s. / 3. roč. / doc
ide o skriptá od prof. Oberuča
ÚVOD
Každá veda i vedná disciplína sa usilujú vymedziť predmet svojho obsahu a bádania a určiť si vlastnú metodológiu. Tieto dve otázky sú kľúčovými otázkami. Bez ich riešenia nie je možné rozvíjať akúkoľvek vedu. Tak je to i s pedagogikou, vedou o výchove, ktorá bola vo svojom dlhodobom historickom vývine súčasťou filozofie.
Predmetom pedagogiky je celá výchovná činnosť, teda zámerné formovanie človeka pre prácu a život v spoločnosti. Pedagogika sa vša...
|
|
0,3 |
10x |
|
Základy pedagogického výskumu - test so správnymi odpoveďami
Testy4 s. / 3. roč. / pdf
Jedná sa o vypracovaný test na skúšku zo základov pedagogického výskumu
|
|
0,1 |
163x |
|
Pedagogický výskum
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Každá veda i vedná disciplína sa usilujú vymedziť:
- predmet svojho obsahu a bádania
- určiť si vlastnú metodológiu
Predmet pedagogiky:
Metódy pedagogiky:
VEDA JE CHARAKTERIZOVANÁ:
- sústava (inštitucionalizovaných a profesionalizovaných kolektívnych alebo individuálnych) činností systematického, overiteľného, kontrolovateľného a komunikovateľného poznania a pretvárania
- produkcia nových poznatkov a spôsobov skúmania
- prostriedok deskripcie, explanácie, predikácie ovládnutia, projekt...
|
|
0,1 |
4x |
|
Základy pedagogického výskumu
Poznámky9 s. / 3. roč. / doc
Základy pedagogického výskumu
Každá veda sa usiluje vymedziť pojem svojho obsahu a bádania a určiť si vlastnú metodológiu.
Predmet pedagogiky: celá výchovná činnosť, teda zámerné formovanie človeka pre prácu a život v spoločnosti.
Pedagogika skúma tieto problémy:
- kde a v akých výchovno-vzdelávacích zariadeniach treba žiakov vychovávať so zreteľom na ich vekové a mentálne osobitosti
- s akými vyučovacími a výchovnými metódami pracovať
- aké organizačné formy treba používať
- akými pr...
|
|
0,1 |
2x |
|
Základy pedagogického výskumu
Testy3 s. / 3. roč. / doc
1 V zmysle koncepcie OECD sa výskum a vývoj vymedzuje ako:
a) základný výskum, aplikovaný výskum, experimentálny vývoj
b) vyhodnocovanie, komparácia, analýza
c) syntéza, indukcia, dedukcia
2 Výskumný projekt má štandardnú formu. Označte, čo nepatrí do projektu:
a) vymedzenie výskumnej tézy
b) definovanie základných pojmov
c) prehľad skúmania v danej téme
d) výskumné otázky a hypotézy
e) výskumné metódy
f) výskumná vzorka
g) organizácia výskumu
h) finančný rozpočet
i) prepokladané ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Základy pedagogického výskumu
Ťahák2 s. / 3. roč. / doc
1. Každá vedná disciplína sa usiluje vymedziť
c) predmet svojho obsahu a bádania a určiť
vlastnú metodológiu
2. Predmet pedagogiky je
b) celá výchovná činnosť
3. Pochopenie podstaty pojmu veda nás vedie
c) k štúdiu jej sebareflexie
4. Metodológiu vedy môžeme chápať ako
a) vedu o princípoch, stratégiách, nástrojoch
a normách fungovania a rozvoja objektívneho
poznávania a pretvárania
5. Veda má tieto základné organizačné formy
b) výskum, vývoj, a vedecké vyhodnocovania
6. Výsku...
|
|
0,1 |
14x |
|