Myslenie - seminárna práca
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / docx
Hľadanie odpovede, ktorú nemôžeme získať priamo z pocitov a vnemov, ale vyžaduje si závery zo získaných poznatkov tvorí myšlienkovú činnosť. Človek každodenne rieši nové situácie, objavuje neznáme, vysvetľuje, odhaľuje súvislosti a poznáva podstatné. To všetko mu umožňuje psychický proces - myslenie. Cieľom tejto seminárnej práce je Vám stručne a jasne priblížiť, čo je to vlastne myslenie, na čo nám slúži, aké sú jeho druhy formy, poruchy ale hlavne dúfam, že Vás budú zaujímať aj informácie o to...
|
|
0,1 |
14x |
|
Verbálna komunikácia - poznámky
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
1.1 Jazykové prostredieVšetky jazyky fungujú v určitom prostredí. Učiteľ hovorí v škole, kňaz v kostole, študenti komunikujú na univerzitách. Jazyk vhodný v jednom prostredí nemusí byť vhodný aj v druhom. Spôsobom, akým hovoríme so svojimi nadriadenými, nemôžeme hovoriť zo svojimi podriadenými alebo susedmi. Jazykové prostredie je tvorené štyrmi základnými prvkami:- ľuďmi- ich úmyslami- komunikačnými pravidlami- používanou rečou v danej situácii
|
|
0,1 |
1x |
|
Vývinová psychológia a charakteristika vývinových období
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Záujem ľudí o duševné alebo psychické javy siaha do predhistorických čias. Ľudia sledovali pozorne striedanie bdenia a spánku, venovali pozornosť snu. K poznaniu osobnosti nestačí porozumieť vnútornému stavu človeka, jeho vedomiu. Psychológia dieťaťa je súčasťou psychológie. Chceme z našich detí vychovať plnohodnotných členov našej spoločnosti. Budeme to môcť splniť len vtedy, ak si osvojíme zákonitosti duchovného vývinu. Dospelý človek prichádza so svojimi otázkami za príslušným lekárom alebo i...
|
|
0,1 |
35x |
|
Psychická záťaž
Referát13 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:ÚvodŽijeme v dobe, ktorá priniesla pre človeka veľa dobrého okrem toho najpodstatnejšieho - zdravia a pocitu spokojnosti. Žijeme v uponáhľanej dobe, pod vplyvom rôznych záťažových stresových situácií, na ktorých zvládnutie nebol pôvodne človek vybavený. A táto nevybavenosť v nás zostala.
|
|
0,1 |
10x |
|
City (charakteristika citov, afekty, nálady, vášne, klasifikácia a význam citov)
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / docx
Emócie a city patria do oblasti tých javov, kde zatiaľ vládne neistota a názorové rozdiely. Prejavuje sa to aj v tom, že pri používaní pojmov „city“ a „emócie“ jestvuje istá nevyjasnenosť a terminologická nepresnosť. Sú autori ktorí chápu city a emócie ako synonymum, pričom uprednostňujú termín latinského pôvodu -emócia. V našej publikácii emócie chápeme ako jednoduché city, to znamená, že city sú nadradený pojem. Emocionálne zážitky človeka rozdeľuje Smirnov na: emócie v úzkom zmysle slova a ci...
|
|
0,1 |
7x |
|
Nonverbálna komunikácia
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / doc
OPTIKA
Starovekí Egypťania verili, že "duša" sídli v oku a do dnes sa zachoval výrok predkov "Oči sú oknom do duše". Podstatnú časť informácií o okolí získavame prostredníctvom očí a aj z hľadiska nonverbálnej komunikácie predstavujú oči najdôležitejšiu časť tváre.
Pohľady môžu na jednej strane reprezentovať náklonnosť k človeku, a naopak, na druhej starne môžu byť prejavom vrcholne negatívnych. nepriateľských vzťahov. Očný kontakt môže byť:
• priamy- charakteristický pre sebavedomých, otvore...
|
|
0,1 |
3x |
|
Otázky na skúšku zo základov psychológie
Vypracované otázky13 s. / 1. roč. / doc
1. Predmet a definícia psychológie
Definícia psychológie; postavenie psychológie v systéme vied; teoretické a aplikované disciplíny psychológie; vysvetlenie základných schém (S-R; S-O-R).
2. Základné psychologické pojmy
Vedomie a správanie; klasifikácia psychických javov: procesy, stavy, vlastnosti.
3. Pocity a vnemy
Definícia pocitu a vnemu; druhy pocitov podľa receptorov (vonkajšie, vnútorné); druhy vnímania (tvar, hĺbka, atď.; medziosobné); pocitové prahy, habituácia.4. Predstavy ...
|
|
0,2 |
142x |
|
Komplex menejcennosti a komunikácia
Semestrálna práca6 s. / 1. roč. / doc
Súčasná doba je poznamenaná výrazným životným tempom, ktoré prináša mnohé problémy.
V prvom rade je to úzkosť. Tú prežívame omnoho častejšie ako strach. Rozdiel medzi nimi je hlavne ten, že strach predstavuje konkrétny obsah, pri ktorom si jedinec je vedomý konkrétneho podnetu, ktorý daný strach vyvoláva. Dôvod úzkosti býva skrytý a navyše je veľmi subjektívny, takže jedinec dôvod celkom konkrétne nepozná. Ďalším rozdielom je, že strach vymizne, akonáhle sa jedinec presvedčí, že mu nič nehrozí....
|
|
0,1 |
15x |
|
Seminárna práca na tému Adolescencia
Referát5 s. / 1. roč. / doc
Stela má 18 rokov, je čerstvou maturantkou a ešte čerstvejšou študentkou vysokej školy. Už sa necíti ako mamine dievčatko, má priateľa ktorého ľúbi, užíva si nočný život na diskotékach ale stále je závislá aj citovo aj finančne na rodičoch. Má ujasnené, ktorú politickú stranu bude voliť aj to ako by mal vyzerať jej budúci život, ale ešte stále nevie, ako na to. Na jednej strane chce byť „veľká“ na strane druhej sa tej zodpovednosti bojí, lebo nevie, čo ju čaká. Aké je toto obdobie v živote člove...
|
|
0,1 |
11x |
|
Analýza psychologického javu vo filme
Seminárna práca6 s. / - roč. / doc
V tejto práci sa budem zaoberať psychologickým javom, ktorý som spozorovala vo filme Kult hákového kríža. Týmto javom je vplyv prostredia na psychiku chlapca, ktorý sa vekovo nachádza v období puberty.
V časti 1 je uvedených niekoľko teoretických informácií o danej problematike, ktoré som získala z nasledujúcich zdrojov: Ľudovít Repáň: Psychológ bez čakárne, PhDr. Petra Scheberová: Prednášky z predmetu Vývinová psychológia pre študentov Pedagogickej fakulty UK V Bratislave, WWW.wikipedia.sk....
|
|
0,1 |
5x |
|
Pozorovanie
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
V tejto seminárnej práci som sa rozhodla pozorovať môjho mladšieho brata Milana. Má šestnásť rokov. Chodí do prvého ročníka strednej Zdravotnej školy v Banskej Bystrici. S pozorovanou osobou sa stretávam hlavne počas víkendov, nakoľko ja študujem v inom meste. Pozorovania boli uskutočňované v priebehu troch týždňov a to dve v domácom prostredí, jedno v čase keď sme ho s rodičmi prišli vyzdvihnúť na hokejový tréning a jedno počas nákupu jeho zimnej bundy v obchodnom centre. Do pozorovaných situác...
|
|
0,1 |
14x |
|
Rodina a duševné zdravie
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / doc
V súčasnosti sa všeobecne prijíma názor, že dieťa sa socializuje, t. j. začleňuje do ľudskej spoločnosti najmä prostredníctvom svojich skúseností v rodine. Rodina je zväčša prvá ľudská spoločnosť, s ktorou sa dieťa stretáva, v ktorej prežíva citové vzťahy a poznáva ich význam. Rodina, má základný význam pre duševný vývoj človeka. Je preň prvou školou života. Tu získava model svojich budúcich vzťahov k ľuďom, názorov, správania, návykov atď. Rodičia a rodina so svojimi podmienkami života kladú zá...
|
|
0,1 |
3x |
|
Základy psychológie
Skriptá99 s. / 1. roč. / doc
Skriptá Základy psychologie od E. Zivcicovej na skúšku
|
|
1,5 |
93x |
|
Základy psychológie
Poznámky11 s. / 1. roč. / docx
Psychológia- psyché = duša
logos = slovo, veda
- Ψ je veda o človeku, živých procesoch, psychickom živote, duševnom živote,
vnútornom a vonkajšom dianí človeka
- Ψ je sústavou vedec. disciplín, ktorá sa zaoberá štúdiom psychiky a je vedou o
prežívaní a správaní živých bytostí.
- Ψ je veda o človeku, o psychike duši
- Ψ je náuka o psychickej ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Freudova psycho-analytická teória
Prednášky3 s. / 2. roč. / doc
S. Freud, pravdepodobne 1. psychologický teoretik, ktorý sa zameral na vývin osobnosti a zdôraznil rolu raného detstva a detstva pri formovaní charakteru človeka.
|
|
0,1 |
2x |
|
Schizofrénia
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Úvod
Pri vyslovení toho slova väčšina z nás pocíti akýsi rešpekt, odstup, až bázeň. S týmto duševným ochorením sa asi najčastejšie spája označenie blázon.
V obraze schizofrénie je totiž typickým prvkom správanie neadekvátne okoliu – chorý má svoj vlastný svet, na ktorý reaguje, a nereaguje na realitu. Vyčleňuje sa tým zo sociálneho okolia, ktoré nedokáže pochopiť jeho správanie. Chorý môže počuť hlasy, ktoré mu niečo prikazujú alebo zakazujú (tie, samozrejme, ostatní nepočujú). Môže cítiť, ž...
|
|
0,1 |
12x |
|
Schizofrénia
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
1. Schizofrénia
1.1 História schizofrénie
Schizofrénia sa ako pojem objavil v odbornej literatúre v roku 1911, kedy vyšla monografia „Dementia preacox oder die Gruppe der Schizophrenien“ švajčiarskeho profesora a riaditeľa liečebne v Bughölzli, Eugena Bleulera.
Pojem predčasná demencia sa spojuje s menom nemeckého profesora na klinike v Heidelbergu a neskôr v Mníchove Emila Kraepelina, ktorý ho použil vo svojej učebnici v roku 1899. Označoval ním ochorenie, ktoré viedlo k „duševnej...
|
|
0,2 |
6x |
|
India
Seminárna práca1 s. / 1. roč. / docx
India a zákaz bozkávaniaNa verejnosti sa Indovia nikdy nebozkávajú. Táto zásada nebola dokonca dlho porušovaná ani v indických filmoch. Prvý bozk na filmovom plátne v 70. rokoch vzbudil vlnu pohoršenia. Ako u nás ženích pri obrade navlieka neveste prsteň, ozdobí hinduistický ženích svoju nevestu bodkou. Tá si ju potom každé ráno po kúpeli maľuje sama. Vydatá žena nosí toto znamenie rumelkovej farby a navyše má ešte červeno vysypanú cestičku vo vlasoch. Stále ešte platí, že holé čelo budí pohorše...
|
|
0,1 |
2x |
|
Psychologický slovník
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
Abstrakcia – myšlienkový proces odlučujúci odlišnosti a osobitosti a zisťujúci všeobecné, podstatné vlastnosti a vzťahy; na tom založená forma poznania. Niečo nejestvujúce, neskutočné, neživotné, od skutočnosti vzdialené
Adaptácia – prispôsobenie, prispôsobenie organizmu podmienkam prostredia. Prispôsobenie jednotlivka al. spoločenskej skupiny sociálnemu prostrediu, podmienkam spoločenského života
Adolescencia – vekové obdobie od skončenia puberty po úplnú fyzickú a psychickú zrelosť
Afekt – ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Psychológia ako veda
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Človek ako predmet, psychologický vývoj, predpoklady vzniku psychológie, psychologické školy, smery, psychologické disciplíny
|
|
0,1 |
6x |
|