Somatopédia
Seminárna práca28 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci sme sa snažili priblížiť problematiku telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených ľudí. Táto problematika sa dotýka celej našej spoločnosti, a preto by bolo správne, keby sme boli o nej čo najviac informovaní, aby sme mohli takýmto ľuďom pomôcť a aspoň z časti im uľahčiť ich život,
|
|
0,2 |
12x |
|
Dejiny špeciálnej pedagogiky - stručný prehľad
Prednášky14 s. / - roč. / doc
1. Dejiny Špeciálnej pedagogiky - stručný prehľad
Štádia starostlivosti
Represívne - likvidovali postihnutých (prvotnopospolná, otrokárska spoloč) - vylúčenie chybných zo spoločenstva
Charitatívne - ľudomilný, so vznikom kresťanstva sa hlásala k blížnemu, strava + výchovné opatrenia v útulkoch a kláštoroch.
Humanistické - humanizmus a renesancia J. A. Komenský - každý TP má právo na vzdelanie, nutnosť vzdelávať defektné osoby
Rehabilitačné a preventívne - u nás začiatky v Jedličkovom...
|
|
0,2 |
41x |
|
Špeciálna pedagogika
Prednášky6 s. / 3. roč. / doc
Cieľ ŠPg: - harmonický rozvoj osobnosti postihnutého dieťaťa /D/
- dosiahnuť čo možno najvyšší stupeň socializácie
(somatický a psychický vývin D ešte nie je dokončený, preto je potrebné dávať pozor, aby nedošlo k postihnutiu)
SOCIALIZÁCIA /S/
- proces S prebieha najskôr v rodine a potom v škole
- stupeň S závisí od druhu a stupňa postihnutia
Stupne S => INTEGRÁCIA - najvyšší stupeň S
- Na dosiahnutie integrácie existujú 4 kritéria:
o D nesmie mať narušený vzťah k učeniu
o D n...
|
|
0,1 |
3x |
|
Primárna prevencia drogovej závislostí
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
Zhoršovanie zdravotných parametrov populácie a nárast zneužívania návykových látok predstavujú globálny problém. Osobitnou celospoločenskou úlohou je primárna prevencia, ktorej spoločným cieľom je formovanie a stabilizácia zdravého životného štýlu. Aktívny prístup k zdraviu a kvalite životného štýlu sa stáva celospoločenskou, ale aj individuálnou povinnosťou.
|
|
0,1 |
47x |
|
Základy špeciálnej pedagogiky
Prednášky9 s. / 1. roč. / doc
Špeciálna pedagogika
Veda o zákonitostiach vzdelávania ľudí všetkých vekových kategórií, ktorí si vyžadujú špeciálnu pedagogiku
Učí, hovorí a skúma metódy, ktoré pomáhajú týmto ľuďom, ktorí sú mimo normu, mimo Gausovu krivku (to, čo je priemerné, najviac opakované) – ľudia pod a nad normu sú predmetom špeciálnej pg
Cieľ: dosiahnutie maximálneho stupňa socializácie (proces, ktorým sa človek dostáva do spoločnosti – aby sa mohol po ukončení školy spoločensky uplatniť) prostredníctvom výchovy ...
|
|
0,1 |
13x |
|