Človek sa neorientuje v prostredí iba na základe pocitov. Vyššiu formu psychického spojenia organizmu s prostredím predstavuje vnímanie. Človek nemôže vnímať všetky podnety, ktoré v istej chvíli na neho pôsobia. Preto niektorým podnetom dáva prednosť dáva prednosť pred inými. Nazývame to výberovosťou vnímania. Niekedy vzniká vnem súčinnosťou viacerých zmyslových orgánov – zrakového, sluchového, hmatového a niekedy len ako spojenie viacerých pocitov toho istého analyzátora. Vnímanie zabezpečuje b...
Každý človek, aj malé dieťa sa potrebuje orientovať vo svojom životnom prostredí, rozpoznávať jeho vlastnosti, vzťahy medzi vecami v tomto prostredí a vytvárať si o ňom obraz. Bez poznávania by táto orientácia nebola možná. Základnou formou poznávania je vnímanie, prijímanie informácií z okolitého prostredia pomocou zmyslov, ich následné spracovanie a kódovanie a vytváranie celistvého obrazu. Neexistuje jednotná definícia vnímania, H. Piéron (1963, in Nakonečný, 1997, str. 382) tento pojem vymed...
Pojem reklama sa v ľudskej spoločnosti vyskytuje už od nepamäti, a tak, ako sa vyvíjal obchod, služby a ekonomika vo všeobecnosti, tak sa vyvíjala aj reklama. Od najstarších nápisov na budovách, ktoré informovali okoloidúcich na obchodných cestách, kde sa dá čo kúpiť, cez vynález litografie, ktorý zabezpečoval vznik, rozvoj a šírenie reklám až po radikálny rozvoj marketingu v súčasnosti.
Vo všeobecnosti majú reklamy za úlohu informovať o ponuke, druhou funkciou je príjemcu zaujať a vytvoriť u n...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.