Školská zrelosťOtázka školskej zrelosti nie je nová, stretávame sa s ňou už vo Veľkej didaktike J. A. Komenského.1. Dozrievanie organizmu dieťaťa, predovšetkým jeho centrálnej nervovej sústavy, sa prejavuje zmenou celkovej reaktivity, zvýšením emocionálnej stability a odolnosti voči zaťaženiu. Nezrelosť nervového systému funguje ako blokáda prijateľného uplatnenia jeho rozumových schopností.a) Dostatočná zrelosť umožňuje lepšie využitie detských schopností vďaka kvalitnejšej koncentrácii pozorno...
Sociálny vývin- vývin sociálnych vzťahov a ich formy v jednotlivých vývinových etapách, miesto indivídua v malej sociálnej skupine( rodina, škola, vrstovnícka skupina)
Seminárna práca z predmetu: Základy vývinovej psychológie
Úvod
Každý z nás má potrebu niekam patriť. K tejto potrebe sme dospeli po určitom vývine. Aj keď to málokto z nás vie začal sa už v prenatálnom období.
Veľmi ju ovplyvňoval duševný vývin
Duševný vývin možno charakterizovať ako proces ktorý sa odohráva v čase a...
Kognitívny vývin a vývin reči - Teoretické koncepcie kognitívneho vývinu v psychológii
Jean Piaget – Kognitívny štrukturalizmus - Zdrojom inteligencie je činnosť dieťaťa, ktorá sprostredkúva styk s okolím prostredníctvom asimilácie a akomodácie, Medzi organizmom a prostredím je rovnováha, keď sa naruší, organizmus usiluje o jej obnovu, Vývinové fázy podľa J. Piageta - Predpokladal, že deti si vytvárajú tzv. koncepty (pojmy), ktoré využívajú pri myslení, vyššie formy myslenia sa vytvárajú ...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.