Etika a internetové média (Definícia pojmov, Špecifiká internetového publikovania, Etické problémy v internetových médiách, Etika tradičných médií v čase internetu)
Diplomová práca46 s. / 5. roč. / pdf
V úvode diplomovej práce sa zvykne konštatovať, že pri výskume bol jedným z kľúčových problémov nedostatok vhodnej literatúry, že skúmaná oblasť ešte nie je dostatočne prebádaná. Fenomén internetu zrejme nemožno charakterizovať výstižnejšie, ako konštatovaním, že pri príprave tejto práce bol problémom naopak nadbytok literatúry.Prvé internetové médiá vznikli len pred necelým desaťročím a o špecifickej etike týchto médií sa v USA začalo hovoriť len pred niekoľkými rokmi. Na Slovensku doteraz disk...
|
|
1,3 |
26x |
|
Úvod do praktickej žurnalistiky
Prednášky12 s. / 1. roč. / doc
Čo je novinárstvo?„Pod novinárstvom (resp. žurnalistikou) rozumieme špecifickú duševno-tvorivú činnosť, ktorej výsledky – tzv. novinárske prejavy a celky – informujú priestorovo rozptýlenú verejnosť o aktuálnom spoločenskom dianí, aby sa v ňom mohla orientovať.“[1]
Terminologický slovník žurnalistiky definuje novinárstvo ako tvorivú činnosť, ktorej produkty, novinárske prejavy a novinárske celky, informujú verejnosť o aktuálnom spoločenskom dianí.[2] V širšom zmysle tak novinárstvo integruje s...
|
|
0,1 |
4x |
|
Analýza denníka SME
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa budem snažiť charakterizovať denník SME. Túto tému som si zvolil preto, lebo dennú tlač každodenne čítam, obzvlášť spomínaný denník. Tento mi je zo všetkých slovenských denníkov najviac sympatický, či už po stránke vzhľadovej, teda formátovej, dizajnovej, alebo po stránke obsahovej, preto daný denník dobre poznám a dokážem ho popísať. Na charakteristiku denníka použijem 6 publikácií SME, ročník 16, čísla 47, 48, 49, 50, 51, 52 z dní 25., 26., 27., 28., 29., februára a...
|
|
0,1 |
31x |
|
Ľudské práva v legislatíve Európskej únie
Esej5 s. / 5. roč. / doc
Európa, ako ju vnímame dnes, nie je geografický celok, jej špecifikum je v historickom vývoji a kultúre a jestvuje len ako politický a kultúrno-duchovný projekt.Katolícki biskupi chápu zlučovanie európskych krajín do jedného celku ako výzvu a túžbu vlastnú cirkvi pre zjednocovanie kresťanov. No Ján Pavol II. súčasne varuje pred nedostatkom európskej duchovnej jednoty, ktorá vyplýva z dlhotrvajúcej krízy kresťanstva a demokracie. Kresťania sa stali len akýmisi pasívnymi divákmi, čo sa odrazilo pr...
|
|
0,1 |
2x |
|
Využívanie logických argumentov v Miltonovej Areopagitike
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
1 Úvod
„Dajte mi slobodu poznania, prejavu a slobodu polemizovať podľa môjho svedomia, to je nad všetky výsady!“
Aj ja si dovolím použiť tento citát, lebo vyjadruje zmysel celého novinárstva. Nielen však zmyslom novinárstva, ale zmyslom bytia, existencie ľudského jedinca v tomto svete. Sloboda prejavu, patrí podľa mňa k najdôležitejšiemu ľudskému právu, spolu s právom na život. Každý, kto siahne na suverenitu vyjadrenia vlastného názoru, by mal byť potrestaný.
O tomto všetk...
|
|
0,1 |
2x |
|
Mediálny plán
Referát16 s. / - roč. / doc
Mediálny plán vychádza z mediálnej stratégie, mediálnych analýz a stáva sa integrálnou súčasťou celkového marketingového plánu. Odborník na plánovanie musí pochopiť očakávané reklamné a marketingové ciele, aby ich mohol mediálnym plánom podporiť. Plán hrubo načrtáva možnosti využitia médií a odpovedá na päť základných otázok:1. Čo? (cieľ?) - čo má media plán dosiahnuť pre potencionálnych zákazníkov? Mal by zvýšiť povedomie značky produktu alebo službu, alebo by mal zmeniť postoj k značke, pripom...
|
|
0,1 |
4x |
|
Politicko-regulačné faktory makroprostredia, v ktorom pôsobia slovenské elektronické médiá
Prednášky4 s. / - roč. / doc
1. Zákony
Kľúčové zákony, ktoré plývyjú na prostredie elektronických médií:
- Zákon č. 308/2000 O vysielaní a retransmisií
- Zákon č. 6/2004 o Slovenskej televízii
- Zákon č. 619/2003 o Slovenskom rozhlase
Nepriamo aj zákon o telekomunikáciách.
Z medzinárodných noriem stojí za zmienku Európsky dohovor o cezhraničnej televízií.
Základná inormácia:
Na slovenskom trhu elektronických médií vládne tzv. duálny systém. Rozoznávame teda vysielateľov na základe zákona a na základe licenci...
|
|
0,1 |
1x |
|
Žurnalistika
Testy4 s. / 1. roč. / doc
1. Definujte pojem novinárstvo. Uveďte predpoklady vzniku novín. Na začiatku ktorého storočia vznikli noviny? V akej periodicite vychádzajú noviny, ako sa volali predchodcovia novín?
- novinárstvo: špecifická duševno-tvorivá činnosť, ktorej výsledky – tzv. novinárske prejavy a celky informujú verejnosť o aktuálnom spoločenskom dianí, aby sa v ňom mohla orientovať
- predpoklady vzniku: a) spoločenské • správa sa stala tovarom, za ktorý bol niekto ochotný zaplatiť
• vznikla koncom feudali...
|
|
0,1 |
8x |
|
Slovenské novinárstvo v čase revolúcie
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
Obsah
1 Štúr vo Viedni
• 2 Štúr v Prahe
• 3 Štúr v Chorvátsku
• 4 Príspevky štúrovcov do novín
• 5 Vývoj novinárstva na území Slovenska
• 6 Štúrove kontakty s novinami iných národov
• 7 Slovenské noviny v službách Maďarov (kossuthovcov)
• 8 Snahy o založenie slovenských politických novín za pomoci viedenskej vlády
• 9 Na konci revolúcie, Slovenskí pozorňík a Slovenské noviny
|
|
0,1 |
3x |
|
Využívanie sociologických výskumov v redakčnej a propagačnej praxi
Prednášky2 s. / - roč. / doc
Spolupráca žurnalistov, sociológov a propagačných pracovníkov
Sociológia žurnalistiky je v užšom zmysle ponímaná skôr ako sociológia v žurnalistike, resp. ako špecifická adaptácia niektorých sociologických metód, procedúr a techník v žurnalistike. Sociologické pojatie žurnalistického tvorivého procesu vychádza z toho, že žurnalistika je spoločensky riadenou kolektívnou činnosťou s väzbami na spoluprácu inštitucionálnu a s publikom. Tieto stránky sa premietajú do všetkých etáp žurnalistických či...
|
|
0,1 |
0x |
|
Etické princípy tvorby propagačných celkov
Prednášky3 s. / - roč. / doc
V I. časti – „Úvodné ustanovenia“ – sú vymedzené základné požiadavky na reklamu. Sú tu zadefinované tieto pojmy:
pojem reklamy, subjekty reklamy ako komunikačného procesu, základné požiadavky na reklamu, uplatňovanie Kódexu
1. Pojem reklamy
Podľa Kódexu sa reklamou rozumie komunikačný proces, ktorého účelom je prostredníctvom komunikačných médií poskytnúť spotrebiteľovi informácie o tovare a službách, nehnuteľnostiach, obchodnom mene, ochrannej známke a iných právach a záväzkoch (ďalej ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Americká žurnalistika
Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / doc
1. Rok 1690 – Public Occurenses Both Foreign and Domestic (prvý pokus o časopis)
Roku 1690 začala história severoamerickej periodickej tlače v Bostone z iniciatívy B. Harrisa, emigranta z Anglicka, kníhkupca. V novinách kritizoval kráľa a vládu. 25. Septembra 1690 – prvé a posledné číslo Public Both Foreign and Domestic.Chronologicky na troch stranách – štvrtá prázda – uvádzal rozličné udalosti, ktoré sa prihodili napr. Indiánom, požiar v Bostone, při ktorom sa zničil najlepší tlačiarky lis. V ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Audiovizuálne propagačné prostriedky
Prednášky3 s. / - roč. / doc
AUDIOVIZUÁLNE PROPAGAČNÉ PROSTRIEDKY
Film, televízia a video patria medzi audiovizuálne prostriedky masovej komunikácie. Ich prioritou je schopnosť zasiahnuť mimoriadne veľkú cieľovú skupinu. Sú to najúčinnejšie médiá vôbec. Audiovizuálne prostriedky zaraďujeme medzi najúčinnejšie nositele propagačných informácií. Počuté informácie si zapamätáme na 20%, videné na 30% a počuté zároveň videné na 50%.
Výhody:
- Pôsobenie na primárne receptory (zrak sluch)
- Zachytenie propagačnej skutočno...
|
|
0,1 |
1x |
|
Špecifické pravidlá reklamnej praxe
Prednášky6 s. / - roč. / doc
1. REKLAMA NA ALKOHOL
Reklama alkoholických nápojov nesmie byť umiestnená v médiách určených pre maloletých, na billboardoch v tesnej blízkosti škôl, detských ihrísk a v podobných zariadeniach, ktoré sú určené predovšetkým maloletým.
Za reklamy odporujúce Kódexu reklamnej praxe sa budú považovať také reklamy propagujúce alkoholické výrobky, na ktoré sa bude vzťahovať niektorá z ďalej uvedených charakteristík:
1.1. Vlastnosti alkoholu
1.1.1 Reklamy oznamujúce nevhodným spôsobom, že konk...
|
|
0,1 |
0x |
|
Analýza odvetvia a konkurencie v oblasti masmédií
Prednášky6 s. / - roč. / doc
Analýza odvetvia a konkurencie v oblasti masmédií
Úspešná existencia podniku na trhu je závislá na jeho poznaní všetkých konkurentov a neustálej snahe uspokojiť potreby zákazníkov lepšie než to robí konkurencia. Konkurenčné prostredie má veľký význam, pretože pod jeho tlakom sa podniky
• usilujú o zníženie svojich nákladov na výrobu a predaj,
• snažia sa zdokonaľovať svoje výrobky a úpopdmienky ich použitia,
• dosiahnuté efekty využívajú predovšetkým na zvýšenie svojich obchodných obrat...
|
|
0,1 |
1x |
|
Predchodcovia reklamy
Prednášky5 s. / - roč. / doc
Pravek: členovia kmeňov si boli rovní, nedelili si prácu, nevymieňali tovar:
- „výrobca“ (lovec, zberač plodov) bol súčasne aj spotrebiteľom zvierat či plodov, ktoré si aj aj sám nazbieral
- obchodovanie sa v pravom zmysle slova vtedy neexistovalo, t.j. ani reklama nebola potrebná
- Prvé zárodky reklamy (predchodca mimoekonomickej propagácie): človek žijúci v praveku (homo sapiens) však komunikoval - šíril a vymieňal si ústnou (interpersonálnou) formou spoločensko-výchovné informácie o tom, a...
|
|
0,1 |
0x |
|
Propagačná fotografia - charakteristika a druhy
Prednášky3 s. / - roč. / doc
Vývoj fotografickej techniky
prvým predchodcom fotoaparátu takzvaná Cameraa Obscura (lat. tmavá komora) (1. zmienky 11.stor., prácu s ňou 1.opísal Leonardo Da Vinci, v 16.stor. sa jej nákres objavil v tlači)
19.8. 1939 bol francúzovi Daguerrovi priznaný vynález fotografie (pozitívny proces nazvaný Daguerrotypia, negatívnu metódu vynašiel Niepce už 1826, jeho neskorší spoločník Daguerr naňho po jeho smrti akosi zabudol...)
|
|
0,1 |
1x |
|
Charakteristika zložiek makroprostredia, v ktorom pôsobia reklamné agentúry na Slovensku
Prednášky2 s. / - roč. / doc
Milé deti, na Slovenské pomery si túto problematiku budete musieť aplikovať samé, ale verím, že to hravo zvládnete! Ja totiž o slovenskom reklamnom trhu viem holé nič…
Úvod – Komplexné strategické plánovanie
Komplexné strategické plánovanie organizácie je tvorené na úrovni vrcholového riadenia firmy. Dáva odpoveď na tieto základné otázky:
• Aké je poslanie firmy
• Aké sú hlavné strategické ciele firmy...
|
|
0,1 |
1x |
|
Žurnalistické žánre
Študijný materiál4 s. / 2. roč. / doc
Žánre v rozhlasovom médiu
• rozhlasové žánre sú kategóriou, ktorá sa stále vyvíja, preberajú prvky z publicistických ale aj spravodajských žánrov,
• žáner je abstraktná štruktúra (neustále sa opakujúce prvky)
• Kategorizácia žánrov v rozhlase
|
|
0,1 |
13x |
|
Interpersonálna komunikácia
Prednášky4 s. / - roč. / doc
Komunikačné zručnosti
Komunikačné zručnosti patria do súboru zručností, ktoré by mal mať manažer.
a) AKTÍVNE POČÚVANIE
Každý človek je potešený a tým aj priaznivo naladený, pre naše konanie, ak sa môže vyrozprávať a my mu dávame dostatočne najavo, že ho vnímame. Odborníci radia: "Ak chcete byť dobrými partnermi v rozhovoroch, buďte starostlivými poslucháčmi. Ak chcete byť zaujímaví, zaujímajte sa. Pýtajte sa na veci, na ktoré druhý rád odpovedá. Veďte ho k tomu, aby rozprával o ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Marketing – reklama – zákazník
Vypracované otázky3 s. / - roč. / doc
- Základné poslanie marketingovej stratégie = voľba potenciálnych zákazníkov podľa typov cieľových trhov
- trh = pôvodne miesto, kde sa predávajúci a kupujúci stretávali, aby si vymieňali výrobky a služby
- trh pre ekonóma = skladá sa zo všetkých kupujúcich a predávajúcich, ktorí obchodujú s určitými výrobkami a službami
- trh pre marketéra = súhrn všetkých existujúcich a potenciálnych kupujúcich vývoj myslenia
- Jednotlivé typy trhov musí podnik pozorne skúmať = musí vedieť
|
|
0,1 |
0x |
|
Neverbálna komunikácia a jej význam
Prednášky7 s. / - roč. / doc
Anotácia: Výraz osobného prejavu sa predovšetkým skladá z verbálnej a neverbálnej zložky. Slovná zložka je akoby viac spojená s oznamovaným obsahom, kým neverbálna stránka je skôr spojená s emotívnymi prvkami a vnútorným stavom komunikujúceho človeka. Jedno bez druhého nemôže existovať.
Reč tela: Mimika – výraz tváre, Pohľady – reč očí, Gestikulácia – gestá, Kinezika – pohyby, Haptika – dotyky, Proxemika – vzdialenosť, Posturika – polohy tela, nôh a rúk, Úprava zovňajška, Celkový vzhľad a Pro...
|
|
0,1 |
2x |
|
Komunikácia mesta s občanmi
Prednášky4 s. / - roč. / doc
Účinnej komunikácii radnice s občanmi by malo predchádzať:
o Stanovenie hlavných problémov vo vzťahu občana k radnici
o Zhodnotenie organizačného zabezpečenia a fungovania obojstrannej komunikácie v týchto problémových oblastiach
o Hľadanie hlavných informačných kanálov a zdrojov, vrátane tých, ktoré spôsobujú prípadné šumy alebo dezinformácie
- Ciele komunikácie
o Zlepšenie vzťahu radnice s občanmi
o Zvyšovanie spokojnosti verejnosti s prácou volených aj správnych orgánov
o Vyt...
|
|
0,1 |
4x |
|
Reč v rozhlase a televízii
Prednášky4 s. / - roč. / doc
Rozhlas:
- vyjadrovacím prostriedkom rozhlasu je auditívna reč – zvuk
- prijímané sluchovým orgánom
- jednorozmerné pôsobenie v čase
- čo presahuje rámec zvuku a sluchu je v rozhlase nekomunikovateľné
Zvuk = reč + hudba + ruch
Hudba:
- najdominantnejšia zložka rozhlas, vysielania
- sprostredkuje estetické, emocionálne a fantastické hodnoty
- obmedzené možnosti pri sprostredkovaní konkrétnych informácií (využíva sa preto so slovom)
- v rozhlasovej žurn. sa využíva na sekundár...
|
|
0,1 |
1x |
|
Žurnalistika
Poznámky3 s. / - roč. / doc
Marketing = spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
- vznikol v USA > dôsledok procesov uskutočňujúcich sa na trhu koncom 19. a začiatkom 20. storočia > jeho uplatnenie je možné až keď ponuka prevyšuje dopyt.
- v Európe od 50-tych rokoch 20. storočia.
- na Slovensku sa prvé príručky o marketingu objavujú okolo roku 1968–1970 > útlm nastáva pri zavádzaní centralizovanéh...
|
|
0,1 |
1x |
|
Etika public relations (PR)
Prednášky4 s. / - roč. / doc
Etika, deontológia je sústava noriem/zásad/princípov mravného, morálneho a spoločensky vhodného/únosného správania sa ľudí. Jej zásady uplatňujeme v každodennom osobnom, spoločenskom, politickom aj ekonomickom a podnikateľskom živote. Ide tu o tzv. aplikovanú etiku. Z hľadiska obchodu hovoríme o tzv. podnikateľskej etike ("business ethics"). Tá sa uplatňuje v celom priereze ekonomických aktivít. Hovoríme potom o:
- etike organizácií, inštitúcií, podnikov a firiem
- podnikaní a sp...
|
|
0,1 |
4x |
|
Corporate culture
Prednášky3 s. / - roč. / doc
4.1. Charakteristika corporate culture
Záujem o corporate culture (firemnú kultúru, ďalej CCul) sa začal výrazne prejavovať v 80-tych rokoch 20-ho storočia; najprv v USA a západných štátoch Európy. Každá firma má vlastnú unikátnu kultúru a špecifické hodnoty. Väčšina firiem sa však nesnažila takúto kultúru vedome vytvárať a uvedomovať si jej význam. Neexistujú jednotné spôsoby riadenia, ani postoje k zákazníkom či rovnaký štýl riešenia problémov. Výskum však potvrdil, že v rámci jednej firmy sú...
|
|
0,1 |
0x |
|
Medzinárodná komunikácia
Prednášky4 s. / - roč. / doc
Medzinárodná marketingová komunikácia prebieha v prostredí s odlišnými demografickými, ekonomickými, geografickými, technologickými, politickými a legislatívnymi podmienkami. Kultúrne a legislatívne rozdiely môžu firmám spôsobiť problémy a väčšinou vyvolávajú potrebu zmeny prístupu od „čo povedať“ k „ako to povedať“. Pri MK je potrebné zohľadniť vplyv jednotlivých kultúrnych prvkov na medzinárodné komunikačné kampane, vplyv legislatívy na reklamu, podporu predaja a obľúbenosť rôznych médií.
|
|
0,1 |
2x |
|
Sloh a štýly + príklady
Poznámky5 s. / - roč. / doc
Delenie:
- náučný - používa sa v odborných dielach
- administratívny - je písomný štýl, hl. znaky – vecnosť, stručnosť, prehľadnosť
- publicistický – používa sa v médiách, písomnej aj ústnej podobe
- rečnícky - používa sa v rétorike, využíva bohatú slovnú zásobu
- umelecký - používa sa v beletrii a má výraznú estetickú funkciu
- hovorový - realizuje sa ústne, je otvorený pre všetky slová slovnej zásoby
|
|
0,1 |
0x |
|
Technika hovoreného slova
Prednášky3 s. / - roč. / doc
„Hovorenie je súbor určitých motorických zvyklostí nášho tela, t.j. pohybov, ktoré sú riadené z nervového centra /ústredia/ a určené tým telesným orgánom, ktorými hovoríme. Ku každému slovu alebo vete, ktorú chceme vysloviť, vznikne pri voľnom popude v našom mozgu motorický slovný obraz / súhrnná predstava všetkých artikulačných pohybov/, ktorý uvedie do pohybu svalstvo dýchacie, hlasové a hláskotvorné.“
Výsledkom tejto koordinovanej spolupráce je zvuková reč.
Rečové orgány rozdeľujeme do tro...
|
|
0,1 |
1x |
|
Žurnalistika
Prednášky4 s. / - roč. / doc
Jazykový štýl: je cieľavedomý výber a usporiadanie tých jazykových a kompozičných prostriedkov, ktoré zodpovedajú diferencovaným potrebám komunikácie v príslušnej oblasti života a práce.
Jazykový štýl reklamy: možno chápať ako štýlovú oblasť, vyznačujúcu sa špecifickými komunikatívnymi a štýlovými charakteristikami, ktoré zodpovedajú diferencovaným potrebám reklamnej komunikácie.
V prípade reklamy:
- nejde o individuálny štýl, t.j. štýl autora textu, lebo je spravidla anonymný (výnimka te...
|
|
0,1 |
1x |
|
Corporate personality
Prednášky3 s. / - roč. / doc
2.1. Charakteristika a zložky corporate personality
Corporate personality (ďalej CP) by sme mohli zjednodušene preložiť ako „v sebe jednotnú osobnosť“. Ako každá osobnosť, aj firma má svoju identitu, ktorá je jej nevyhnutnou súčasťou a charakteristikou. Odpovedá na otázky Kto som? a Kam idem?. Odpoveďou na prvú otázku je definovanie poslania firmy, jej filozofie a histórie. Zodpovedaním druhej otázky charakterizuje firma svoju stratégiu.
|
|
0,1 |
0x |
|
Sponzoring
Referát3 s. / - roč. / doc
Sponzoring je u nás stále pomerne novým nástrojom komunikácie. Na Slovensku sa len pomaly, ale zato iste rozvíja a využíva. Firmy a organizácie už nevyhľadávajú len klasické nosiče reklamy /televízia, rozhlas, tlač, billboardy/ ako to bolo doposiaľ, ale čoraz častejšie používajú aj tento druh propagácie pre svoje zviditeľnenie. Pretože sponzoring zasahuje do všetkých oblastí, či už reklamy, podpory predaja, Public Relations alebo osobného predaja. Sponzoring môžeme teda rozdeliť do troch základ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Corporate Design
Prednášky3 s. / - roč. / doc
3.1. Vymedzenie pojmu dizajn
Dizajn poskytuje priestor pre vizuálne stvárnenie firmy, jej hodnôt a poslania a predstavuje spôsob prezentácie firmy dovnútra i navonok. Dizajn dotvára celkový obraz firmy a často si verejnosť práve na jeho základe vytvára názor o firme ako takej. V súčasnosti prakticky neexistuje jednotná definícia pojmu dizajn a pojem dizajn má v rôznych oblastiach rôzny význam. Jeho chápanie sa často redukuje buď na jeho estetickú funkciu (farba či konečná úprava) alebo na rieše...
|
|
0,1 |
1x |
|
Nový autorský zákon
Referát2 s. / - roč. / doc
Autorský zákon = Zákon NR SR č. 618/2003 o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom; platí od 1. 1. 2004.
- nahrádza:
o Zákon č. 383/1997 Z. z. Autorský zákon v znení zákona č. 234/2000 Z. z.
o Zákon č. 283/1997 Z. z. o kolektívnej správe práv podľa autorského zákona v znení zákona č. 234/2000 Z. z.
- Sprehľadňuje celú oblasť autorského práva, zvyšuje právnu istotu všetkých subjektov autorskoprávnych vzťahov a zároveň im dáva väčšiu zmluvnú voľnosť.
|
|
0,1 |
1x |
|