Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Analýza správania sa firmy a formovanie individuálnej ponuky firmy

«»
Prípona
.pdf
Typ
prednášky
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
2598
Posledná úprava
24.02.2017
Zobrazené
3 088 x
Autor:
theparadox
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Analýza správania sa firmy v podmienkach dokonalej konkurencia, formovanie ponuky a dopytu za týchto podmienok.

Rozhodovanie firmy sa týka predovšetkým objemu vyrobenej produkcie, príp. jej ceny, použitej kombinácie výrobných faktorov a pod. Základom tohto rozhodovania je porovnávanie použitých zdrojov (inputov, vstupov) s výsledkom výroby (outputom, výstupom).
Rovnako ako u spotrebiteľa, i tu vychádzame z cieľa firmy. Pri skúmaní chovania firmy však musíme vziať do úvahy časový horizont. Musíme odlíšiť, či sa pohybujeme v krátkom alebo v dlhom období.
V krátkom období je možné meniť množstvo iba niektorých vstupov (napr. najímať ďalšiu prácu), ostatné faktory ostávajú nezmenené. Firmy môžu zväčšovať objem produkcie, ale len v rozsahu, ktorý im dovolia existujúce výrobné kapacity. V krátkom období teda exituje aspoň jeden fixný výrobný faktor. Za fixný sa väčšinou považuje kapitál.
V dlhom období sú všetky vstupy premenlivé, firma môže rozširovať výrobné kapacity. Zvýšenie objemu výroby teda môže byť výraznejšie než v krátkom období.
Krajnými prípadmi sú tzv. veľmi krátke a veľmi dlhé obdobie. Vo veľmi krátkom období nemôžu výrobcovia zvýšiť žiadny vstup, nemôžu teda zvýšiť objem výroby. Vo veľmi dlhom období sa premieta vplyv vedecko-technického pokroku. Dodatočne nakúpené výrobné faktory môžu byť technicky dokonalejšie, možnosť rozšírenia výroby sa výrazne zvyšuje.
V ďalších kapitolách sa zameriame hlavne na chovanie firmy v krátkom období a iba stručne sa zmienime o niektorých špecifikách chovania sa firmy v dlhom období.

Kľúčové slová:

Dokonalá konkurencia

analýza

správanie sa firmy

trh

dopyt

ponuka

trhová ponuka



Obsah:
  • ÚVOD -3-
    5.0 Náklady firmy a jej ponuka pri dokonalej konkurencii -5-
    5.1 Príjmy firmy a jej zisk -13-
    5.2 Maximalizácia zisku v podmienkach dokonalej -15-
    5.2.1 Firma v podmienkach dokonalej konkurencie....
    5.2.2 Krátkodobá rovnováha firmy a maximalizácia celkového zisku
    5.2.3 Dlhodobá rovnováha firmy -20-
    5.2.4 Ponuka firmy pri dokonalej konkurencii. Trhová ponuka -21-
    ZÁVER
    Použitá literatúra -20-
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko