Aplikovaná fyzika
Popis:
Ak zhrnieme výsledky najnovších prieskumov a zhodnotíme súčasný stav výučby fyziky a záujem žiakov o ňu, ovládne nás pesimizmus. Aj keď si žiaci uvedomujú jej dôležitosť v celkovej príprave pre život, prevažne hodnotia fyziku ako neobľúbený predmet.
Prevláda nezáujem o fyziku ako vyučovací predmet len v našej krajine? V roku 1984 sa v meste Kiel konalo medzinárodné sympózium Záujmy v prírodovednom a technickom vzdelávaní, na základe ktorého bol vypracovaný prieskum F. Golaba - Záujem mládeže o fyziku vo svete. Prehľadové štúdie zhrňujúce výsledky výskumov záujmu v oblasti prírodných vied a techniky dodalo 20 štátov, predovšetkým z Európy, ale tiež Ázie, Afriky, Austrálie, Severnej a Južnej Ameriky. Ako dokazujú výsledky týchto výskumov nezáujem a neobľúbenosť fyziky medzi mládežou sú skutočné, všeobecne rozšírené, teda hranice štátov nemajú na tento fakt vplyv. Fyzika sa javí ako príliš obtiažny vyučovací predmet so silným racionálnym jadrom.
Kľúčové slová:
fyzika
sústava jednotiek
fahrenheitova stupnica
Newtonov zákon
molekulová fyzika
Obsah:
- I. Aktuálne problémy vyučovania fyziky
II. Medzinárodná sústava jednotiek
Fahrenheitova stupnica
4. Fyzikálna časť- výber z aplikovanej fyziky
Newtonove zákony (pohybové zákony)
Molekulová fyzika a termodynamika
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.