Cenová politika, cenový systém, význam ceny - cena v marketingu
«»
Popis:
CP
- súbor opatrení štátu alebo firmy v oblasti cien;
- je súčasťou HP štátu alebo firemnej obchodnej politiky;
K uvedenému súboru opatrení patria zásady pre uplatňovanie cenovej sústavy a ovplyvňova-nie úrovne cien, využívanie cien pri realizácii zámerov hosp.politiky štátu alebo obch.politiky firmy (vyrovnávanie P a D, ovplyvňovanie reál.príjmov a pod.).
Základným predpokladom existencie trh.ekonomiky je liberálna tvorba cien.
Cena je zákl.nositeľom infor.pre rozhodovanie (čo, ako a pre koho vyrábať).
V podmienkach SR sa cena chápe v prevaž.miere ako (zo zákona) peňažná suma dohodnutá pri nákupe a predaji tovaru.
Kľúčové slová:
cenové stratégie
cenotvorba
kalkulácie
náklady
cenová politika
riziko
prirážka zisku
hodnota tovaru
Obsah:
- Cenová politika, cenový systém, význam ceny
Cenový systém plní niekoľko funkcií
Význam ceny
Hodnota tovaru
Význam ceny
Ocenenie produktu
Faktory rozhodovania o cenách
Stratégia MA mixu
Náklady
Organizácia tvorby cien vo firme
Externé faktory
Cena ako súčasť podnikateľského rozhodovania
Vzťah ceny, zisku a objemu realizovaném produkcie
Vplyv cien na výnosy firmy
Vzťah cien a nákladov
Riziko v cenovom rozhodovaní
Členenie cenového rizika
Cenové stratégie
Hlavné smery cenovej stratégie
Východiská tvorby cenovej stratégie
Test cenovej citlivosti (prijateľnosti)
Tvorba cien
Tvorby cien vo výrobe
Funkcia nákladov pri tvorbe cien
Alokácia nákladov
Prírastkové náklady (manažérske náklady)
Nákladový prístup k tvorbe cien
Prirážka zisku k nákladom
Tvorba cien na základe požadovanej návratnosti kapitálu (cieľovej výnosovosti) ROI
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.