Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvality
«»
Prípona
.doc |
Typ
prednášky |
Stiahnuté
9 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
10715 |
Posledná úprava
12.06.2019 |
Zobrazené
2 463 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvality
Manažment kvality (Mkv) nadväzuje na základy manažmentu (40%), marketing (40%) a štatistiku (20%). Tiež nadväzuje na 4 základné funkcie manažmentu: plánovanie, organizovanie, vedenie a kontrola.
Kvalita - súhrn vlastností produktu a jeho schopnosť uspokojiť požiadavky zákazníka súborom inhertných (typických) znakov. Slovenská štátna norma ISO 8420 (1986) definuje kvalitu ako „celkový súhrn vlastností a znakov výrobku alebo služby, ktoré mu dávajú schopnosť uspokojovať dopredu stanovené alebo predpokladané potreby“.
Produkt - obsahuje aj výrobok aj službu.
Požiadavka - potreba (základná, výkonnostná, neočakávaná) alebo očakávanie. Je daná: spotrebiteľom, záväzným predpisom, alebo sa prepokladá.
Kľúčové slová:
riadenie kvality
plánovanie kvality
manažment zmeny
technická normalizácia
systémy kvality
Demingova filozofia kvality
diagram rybej kosti
Obsah:
- Kvalita
Zákazníci
Očakávania zákazníkov
Faktory ovplyvňujúce kvalitu podniku
Manažment kvality
Vývoj a základné teórie manažmentu kvality
Vývoj riadenia kvality
Hlavní predstavitelia
Demingova filozofia kvality
Požiadavky na kvalitu výrobku
Požiadavky na kvalitu služieb
Diagram rybej kosti
Krúžky kvality
Komplexné riadenie kvality
Plánovanie kvality
Zlepšovanie kvality
Manažment zmeny
Technická normalizácia, akreditácia a metrológia
Systémy kvality, HACCP, ISO
Zlepšovanie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.