Didaktika (poznámky z prednášky)
«»
Prípona
.doc |
Typ
prednášky |
Stiahnuté
2 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
23986 |
Posledná úprava
15.05.2009 |
Zobrazené
1 196 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Postavenie odborného školstva vo vzdelávacej sústave SR
Nedostatky :
- na školách prevláda tradičné vyučovanie, ktorého hlavným znakom je transmisívnosť – t. j. odovzdávanie poznatkov v hotovej podobe / efektívnosť vyučovania je nulová/
- ako organizačná forma sa využíva hromadné vyučovanie a v jeho rámci triednohodinový systém /platí pre teoretické vyučovanie/ - jeden učiteľ a všetci žiaci – Komenský
- predimenzovanosť učiva
- škola je pasívnou a reproduktívnou – v škole je veľa informácií, ale málo činností
- subjektívne hodnotenie žiakov /haloó efekt, figúra v pozadí, tradicionalizmus/
- kritéria hodnotenia sú diskutabilné a odlišné ako v živote
- priemerný žiak sa stal ideálom tradičnej školy
- nedostatočné zastúpenie individuálneho a diferencovaného prístupu
- materiálne prostriedky zaostávajú za technickým rozvojom
- v učení nie sú dostatočne zastúpené kľúčové /globálne/ problémy ľudstva
- na školách dominuje súťaživá atmosféra medzi študentmi, namiesto osobnej súťaživosti s učivom podľa zvoleného kurikula
- pre mnohých žiakov je škola deprimujúca, neradostná a autokratická.
Kľúčové slová:
taxonomia cieľov
odborné školstvo
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.