Ekonomika a marketing v kultúre
Popis:
Prenikanie marketingu do kultúrneho a umeleckého sveta
Prenikanie marketingu do kultúrneho a umeleckého sveta vyvolávalo spočiatku rôzne polemiky, obavy i úplné odmietanie, ktoré vyplý-valo najmä z obavy z komercializácie ponuky kul-túrnych organizácií. Zástancovia marketingu v kultúre preto veľmi dôrazne poukazovali na jeho odlišnosti od tradičného marketingového prístupu uplatňovaného v obchode a priemysle.
Najdôležitejším aspektom bolo a stále je zachovanie autonómie kultúrnej tvorby od vplyvu trhu.
V súčasnosti sa väčšina odborníkov zhoduje v presvedčení, že úlohou marketingu v kultúre nie je prispôsobovať ponuku požiadavkám trhu, ale prilákať spotrebiteľov k existujúcemu produktu.
Ciele ekonomiky a marketingu v kultúre
Cieľom ekonomiky a marketingu v kultúre je definovať základné roviny vzťahu medzi kultúrou a ekonomikou, poukázať na špecifiká marketingu v kultúre, analyzovať možnosti využitia marketingo-vých nástrojov v kultúrnych organizáciách a v neposlednom rade pojednať o úlohách štátu v kultúre a postavení kultúry v európskom in-tegračnom procese.
...
Kľúčové slová:
ekonomika
kultura
trh
financie
marketing
Obsah:
- ekonomika.doc:
Vznik a rozšírenie marketingu (M)
Prenikanie M do kultúrneho a umeleckého sveta
Ciele ekonomiky a M v kultúre
Prvé ekonomické pohľady na kultúru
Interpretačné umenie – ekonomická dilema
Teória otvárajúcich sa nožníc - Baumol a Bowen
Ekonomické špecifiká kultúrnych segmentov
Trh kultúry
Prevaha ponuky nad dopytom
Ponuka
Dopyt
Úloha štátu v kultúre
Priority kultúrnych politík EÚ
Kultúrna politika štátu
Štátna kultúrna politika na Slovensku
ekonomika a marketing v kulture.doc:
Ciele ekonomiky a marketingu v kultúre
Charakteristika pojmu kultúra
Funkcie kultúry v spoločnosti
Prvé ekonomické pohľady na kultúru
Interpretačné umenie - ekonomická dilema
Teória otvárajúcich sa nožníc – Baumol, Bowen
Ekonomické špecifiká kultúrnych segmentov
Kultúrny priemysel (edícia, kinematografia, pop-music, médiá)
Fragmentárna štruktúra ponuky
Riziko trhového neúspechu
Modely štátnej kultúrnej politiky
Štát uľahčovateľ
Štát architekt
Zdroje z príjmov: Kultúrne fondy
Marketingové modely v kultúre
Konkurencia v kultúre
Marketingový výskum
Výskum publika
Výskum spokojnosti zákazníka
Motivačný výskum
Výskum konkurentov
Zdroje marketingových informácií
Sekundárny výskum
Primárny výskum
Metódy zhromažďovania primárnych údajov
Úrovne produktu v kultúre
Cenová diferenciácia
Metódy cenotvorby v kultúre
ek. a marketing v kulture.doc:
Kultúra v kontexte modernej spoločnosti
Prenikanie marketingu do sféry kultúry
Prvé ekonomické pohľady na kultúru
Vplyv autorstva produktu
...
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.