Popis:
Kapitálové výdaje, peňažné príjmy a cashflow investičných projektov
Súhrn všetkých peňažných výdajov, ktoré majú kapitálových charakter, a ktoré je potrebné vynaložiť na vybudovanie a zabezpečenie realizácie investície označujeme ako kapitálové výdaje
- Sú viazané v projekte dlhodobo
- Postupne sa očakáva ich premena na peňažné príjmy v budúcnosti
Podľa viazanosti k majetku ich členíme na:
1. Výdaje na obstaranie DHM – výdaje na získanie pozemkov, budov, strojov a zariadení, hál, N na spracovanie štúdií (N na prípravu TEŠ), výdaje na projektovú dokumentáciu, na montáž strojov a zariadení
2. Výdaje na obstaranie DNM – zriaďovacie výdaje, N na software, licencie, priem. Práva, patenty, N na výskum a vývoj
3. Výdaje na obstaranie DFM – jedná sa o výdaje na získanie foriem DFM, dlhodobých CP
4. Výdaje na obstaranie obežného majetku – vynaloženie prostriedkov, viazaných dlhodobo v zásobách, pohľadávkach či vo finančnom krátkodobom M – finančné účty.
- Tieto prostriedky sa označujú ako hrubý pracovný kapitál.
Nároky na financovanie OM znižuje krátkodobý cudzí K podniku. Rozdiel medzi OM a KCK tvorí čistý pracovný kapitál.
OM – KCK = 0
OM > KCK = čistý pracovný kapitál
OM < KCK = nekrytý dlh
...
Kľúčové slová:
kapitálové výdaje
peňažné príjmy
cashflow investičných projektov
kritéria investičných projektov
investičné projekty
finančné riziko
cash flow
Obsah:
- Kapitálové výdaje, peňažné príjmy a cashflow investičných projektov
Rozoznávame nasledovné typy výdajov
Finančné: úroky, splátky úveru
Peňažné toky (CF)
Metódy stanovenia CF
Faktory, ktoré ovplyvňujú CF
Členenie metód podľa času
Podľa efektov z investovania rozoznávame tieto metódy:
Najčastejšie sa stretávame s nasledovnými metódami hodnotenia efektívnosti IP
Výhody ČSH
Nevýhody ČSH
Index ziskovosti
Vnútorné výnosové percento VVP(IRR)
Negatíva VVP
Priemerná výnosnosť:
Nevýhody tohto ukazovateľa
Doba návratnosti
Investičné projekty – pojem, členenie, fázy
Členenie investičných projektov
Fázy investičných projektov
Predinvestičná fáza
Štúdie inv. príležitostí by mali byť
Investičná fáza
Realizačná fáza
Technicko – ekonomická štúdia
Postup tvorby marketingovej stratégie
Marketingový výskum
Základné typy stratégie projektu sú
Materiálové vstupy a energie
Veľkosť výrobnej jednotky
Technológia a výrobné zariadenia
Pracovné sily
Organizácia a riadenie
Plán realizácie projektu, Mal by definovať
Riziko a riadenie rizika
Cieľom riadenia rizika je určiť
Rozlišujeme nasledovné druhy rizík
Typy rizikových prirážok
Finančné riziko sa člení na
Meranie rizika v investičnom rozhodovaní
Riziká IP
Očakávaná priemerná hodnota cash flow