Popis:
Manažérska etika
- predstavuje jeden zo špecifických smerov profesijnej etiky,
- v širšom zmysle ide o princíp zodpovedného konania manažmentu firmy voči jej okoliu najmä stakeholderom,
- v užšom zmysle ide o aktívny vzťah medzi nadriadeným a podriadeným, v ktorom manažér uplatňuje rôzne druhy moci
Manažérska etika - druhy moci
(právomoci a zodpovednosti)
- odborná moc - vyplýva z predstavy, že manažér má znalosti, ako úlohy najlepšie realizovať,
- moc odmeňovať - vyplýva z toho, že je očakávaná odmena, ktorou disponuje manažér, odmena nemá byť využívaná k manipulácii a kritériá odmeňovania majú byť transparentné,
- legitímna (pozičná) moc - vyplýva z legitímnej právomoci manažéra, kladenia jasných a zrozumiteľných požiadaviek na zamestnancov, schopnosti byť prístupný k odlišným názorom,
- referenčná moc - vyplýva zo vzťahu zamestnanca (podriadeného) s manažérom stotožnenie sa podriadeného s manažérom, vyjadrovanie uznania a pozitívneho prístupu, obhajovanie záujmov spolupracovníkov, využívanie osobného
príkladu manažéra, nepožadovanie osobných služieb presahujúcich rámec pracovného vzťahu,
- donucovacia moc - vyplýva z toho, že je snaha vyhnúť sa trestu, ktorým disponuje manažér, zabránenie správaniu, ktoré poškodzuje firmu, rýchla reakcia na neetické správanie, objektívne hodnotenie pre udelenie trestu postihu
...
Kľúčové slová:
etika
etika v podnikaní
manažér
manažérska etika
ekonomika
etikcý problém
podnikanie
zodpovedné podnikanie
spoločensky zodpovedné podnikanie
filantropia
firemná filantropia
etický kódex
Obsah:
- Manažérska etika
Etika v podnikaní
Prehľad niektorých etických problémov v ekonomike (Zisk - etika - korupcia)
Spoločensky zodpovedné podnikanie
Implementácia SZP
Firemná filantropia
Cause-related marketing
Inštitucionalizácia etiky v podniku
Etický kódex
Etika a marketing
Etika médií
Manažérska etika II.
Etika a internet
Zdroje: