Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Etika v podnikaní - Manažérska etika - prednášky

«»
Prípona
.pdf
Typ
prednášky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
11,0 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48116
Posledná úprava
12.04.2022
Zobrazené
562 x
Autor:
martina.sekerasova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Manažérska etika

- predstavuje jeden zo špecifických smerov profesijnej etiky,
- v širšom zmysle ide o princíp zodpovedného konania manažmentu firmy voči jej okoliu najmä stakeholderom,
- v užšom zmysle ide o aktívny vzťah medzi nadriadeným a podriadeným, v ktorom manažér uplatňuje rôzne druhy moci

Manažérska etika - druhy moci
(právomoci a zodpovednosti)

- odborná moc - vyplýva z predstavy, že manažér má znalosti, ako úlohy najlepšie realizovať,
- moc odmeňovať - vyplýva z toho, že je očakávaná odmena, ktorou disponuje manažér, odmena nemá byť využívaná k manipulácii a kritériá odmeňovania majú byť transparentné,
- legitímna (pozičná) moc - vyplýva z legitímnej právomoci manažéra, kladenia jasných a zrozumiteľných požiadaviek na zamestnancov, schopnosti byť prístupný k odlišným názorom,
- referenčná moc - vyplýva zo vzťahu zamestnanca (podriadeného) s manažérom stotožnenie sa podriadeného s manažérom, vyjadrovanie uznania a pozitívneho prístupu, obhajovanie záujmov spolupracovníkov, využívanie osobného
príkladu manažéra, nepožadovanie osobných služieb presahujúcich rámec pracovného vzťahu,
- donucovacia moc - vyplýva z toho, že je snaha vyhnúť sa trestu, ktorým disponuje manažér, zabránenie správaniu, ktoré poškodzuje firmu, rýchla reakcia na neetické správanie, objektívne hodnotenie pre udelenie trestu postihu
...

Kľúčové slová:

etika

etika v podnikaní

manažér

manažérska etika

ekonomika

etikcý problém

podnikanie

zodpovedné podnikanie

spoločensky zodpovedné podnikanie

filantropia

firemná filantropia

etický kódex



Obsah:
  • Manažérska etika
    Etika v podnikaní
    Prehľad niektorých etických problémov v ekonomike (Zisk - etika - korupcia)
    Spoločensky zodpovedné podnikanie
    Implementácia SZP
    Firemná filantropia
    Cause-related marketing
    Inštitucionalizácia etiky v podniku
    Etický kódex
    Etika a marketing
    Etika médií
    Manažérska etika II.
    Etika a internet

Zdroje:
  • prednášky
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko