Film - pohyblivý obraz
Popis:
Pohyblivý obraz bol vedecky známy dávno predtým, ako ľudia zistili a začali využívať jeho umelecké a komerčné možnosti. Jedným z prvých pokrokov v tomto smere bol spis anglického vedca Petra Marka Rogeta z roku 1824, ktorý formuloval princíp „Stálosti obrazu vo vzťahu k pohybujúcim sa objektom“ (Persistence of Vision with Regard to Moving Objects). Tento princíp hovorí, že ľudské oko si zachováva obraz o niečo dlhšie, ako ho v skutočnosti vidí. Rogetov spis inšpiroval vedcov, aby skúmali rôzne možnosti na demonštráciu tohto princípu. V Európe i Amerike sa ručne kreslené animovali (oživovali) pre zábavu pomocou zariadení, ktoré sa stali obľúbené v salónoch strednej triedy. Tieto zariadenia na projekciu pohyblivých obrázkov sa postupne zdokonaľovali. Po vynájdení fotografie a jej technickom zdokonalení v polovici 19. storočia fotografia nahradila kresby v týchto prístrojoch. Koncom storočia už snahy vedcov smerovali k vynájdeniu kamery, ktorá by bola schopná zachytávať pohyblivý obraz.
Kľúčové slová:
teória masovej komunikácie
dejiny masovej komunikácie
médiá
komunikácia
masová komunikácia
vývojové epochy komunikácie
film
camera obscura
Zdroje:
- Cyklus prednášok - Doc. Dr. Samuel Brečka, PhD. , FMK UCM, 2005
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.