Historický vývoj v železničnej doprave
«»
Popis:
Prednášky z predmetu DSS
• Začiatok v16. storočí - ľuďmi ťahané vozíky po trámcoch vbaniach vAnglicku
• Použitie r.1778 podvalu pod drevenou koľajnicou - 4 násobné zvýšenie únosnosti
• Upravenie priestoru medzi koľajnicami - piesok, štrk - vznik koľajového lôžka
• Rozvoj priemyslu iniciuje rozvoj železničnej dopravy - prvý parný rušeň - r.1804 angličan TREWITHICK.
• Najvýznamnejší konštruktér - Stephenson,
• Prvá železnica postavená r.1818-1822 zo Stocktonu do Darlingtonu, rozchod 1435 mm.
• Elektrické rušne - vznik 31.mája 1879 - konštruktér Siemens.
• Napájanie bolo cez pomocnú koľajnicu - tento spôsob aj dnes vpodzemných anadzemných rýchlodráhach.
• Jednosmerný prúd 500-600V neumožňoval veľké výkony.
• Roku 1902 skúša sa striedavý prúd
Kľúčové slová:
história železníc
železnice
dopravná a spojová sústava
úseky trate
železničná doprava
Obsah:
- Prednášky z predmetu DSS
Vývoj vozňov:
NA ÚZEMI NÁŠHO ŠTÁTU
Ďalšie úseky trate:
Elektrifikácia:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.