Imidž v psychológii v obchode
«»
Popis:
V krátkom slovníku slovenského jazyka je slovo imidž vysvetlené ako vonkajšie pôsobenie,
vzhľad, celkový dojem alebo dobré meno. V anglickom výkladovom slovníku sa zasa toto z anglického jazyka pochádzajúce slovo vysvetľuje ako podoba, odraz, predstava alebo obraz v zmysle všeobecného názoru na nejakú osobu, či spoločenský jav.
Anglický pojem image je odvodený z latinského výrazu imago, čo znamená „ predstavu lebo obraz o veci, objekte alebo osobe“. V súvislosti s jeho využitím v marketingu nejde o filozofický alebo literárny prístup k tomuto pojmu, ale ide skôr o empirický termín sociálnej a trhovej psychológie, ktorý má merateľné dimenzie.
Kľúčové slová:
rozviazanie pracovného pomeru
public relations
reklama
správanie spotrebiteľa
Durkheim
psychológia v obchode
etika v podnikaní
Zdroje:
- Szarková ,M., Psychológia pre manažérsku prax, BA, Kart Print 1988
- Andrlová, M., Dobrý den...průvodce pro domov a společnost, str.55, Nadas ABCH, s.r.o
- Smejkal,Vl., Bachrachová, H.Lexikon spoločenského chování, str.156, Grada Publishing, Praha 2002
- Jiří Brabec, 33 základních dovedností pro obchodní jednaní, str.24, Computer Press, Brno 2003
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.