Popis:
IV – súvisí so ŠP
1. Základná terminológia IV – integrácia, segregácia, inklúzia, bežná škola, špeciálna škola, postihnutý žiak, intaktný žiak
2. Východiská IV – prečo, čo je cieľom, z čoho sa vychádza, spoločenské východiská, odborné východiská
3. Začiatky integrovaného vzdelávania – svet, ČSR, SR
4. Výhody a nevýhody integrácie, segregácie vzdelávania
5. Podmienky integrácie – dieťa, škola
6. Druhy integrácie – Pg opatrenia, skupinová integrácia – formy skupinovej integrácie, individuálna, obrátená integrácia
7. Podporné zariadenia a služby, Detské integračné centrum
8. Legislatívne podmienky IV
9. Príprava pg na IV postihnutých detí v bežných školách
Kľúčové slová:
integrácia
segregácia
inklúzia
bežná škola
špeciálna škola
postihnutý žiak
intaktný žiak
Zdroje:
- Langber, Berichová – Každé dítě potřebuje speciálni přístup (Portal 94)
- Mertin – Individuálni vzdel. program (Portal 1996)
- Valenta a kol. – Přehled spec. pg a školská integrace (Olomouc 2003)
- Višňovský, Kačáni a kol. – Základy školskej pg
- Jesenský – Prostor pro integraci (KU Praha 1994)
- – Kontrapunkty integrace (KU Praha 1998)
- Požár a kol. – Školská integrácia zrakovo postihnutých detí (BA 1994)
- Učeň, Senko, Hritz – venujú sa integrácii na SVK