Interkultúrny manažment
«»
Popis:
Interkultúrny manažment: súhrn poznatkov týkajúcich sa špecifík riadenia v rozdielnych kultúrnych prostrediach. Dôvod vzniku je globalizácia trhového prostredia. Ak už odlišnosti (odlišné kultúry) ostatných ľudí okolo prijmeme alebo nie, mali by sme nájsť spôsob ako spolu žiť.
Globalizácia: tesnejšia integrácia krajín a obyvateľov sveta, ktorá umožňuje zníženie nákladov na dopravu a komunikáciu a odstraňuje bariéry v pohybe tovaru, služieb, kapitálu a ľudí. Je to najväčšia zmena, ktorá najviac ovplyvnila väčšinu svetovej populácie v spoločenskej, kultúrnej a ekonomickej činnosti predstavuje produkciu a distribúciu výrobkov a služieb homogénneho typu v celosvetovom meradle.
Kľúčové slová:
interkultúrny manažment
trhové prostredie
medzinárodné podnikanie
Obsah:
- Pojem kultúra a dôležitosť tohto pojmu
Ľadovcový koncept kultúry
Kultúrna cibuľa
Pozdravy
Výmena vizitky
Gestá
Úsmev
Očný kontakt
Obliekanie sa
Interkultúrny manažment
Globalizácia
Internacionalizácia
Interkultúrna kompetencia
Japonský manažment, Manažment v USA, Nemecký manažment, Britský manažment, Taliansky manažment, Francúzsky manažment
Medzinárodné podnikanie
Firemné motivácie k zapojeniu sa do medzinárodného obchodu
Prostredie pre medzinárodné podnikanie
Firemná kultúra a vplyv interkultúrnych rozdielov na firemnú kultúru
Vplyv dĺžky existencie veľkosti firmy
Firemná kultúra založená na kultúrnej dominancii (globálna)
Firemná kultúra založená na synergii (geocentrická)
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.