Popis:
Kľúčové kompetencie technických predmetov I.
Výsledkom vzdelávania by mal byť strategický zameraný žiak, študent, ktorý chce prevziať zodpovednosť za riadenie svojho učenia, ktorý sa naučil a vie riadiť svoje učenie, ktorý je schopný optimalizovať svoje učenie v škole, mimo školy aj po skončení školy.
Výsledok vzdelávacieho procesu
Súbor vedomostí, osvojených postojov, presvedčení, zručností, názorov a skúseností, získaných nadobudnuté schopnosti, ktoré sa rozvinuli zámerne organizovaným a cieľavedomým výchovno-vzdelávacím procesom.
Vzdelanie :
reprezentuje v určitom časovom interval osobného rozvoja dosiahnutú sústavu vedomostí, schopností a získaných postojov
Ľudský mozog je stvorený na zabezpečenie prežitia človeka, nie na formálne vyučovanie.
Človek sa najlepšie učí to, čo potrebuje pre fyzické, emočné, sociálna a ekonomické prežitie.
Kľúčové slová:
Kľúčové kompetencie
vzdelanie
zodpovednosť
kompetencie učiteľa
spôsobilosť
kritickosť
tvorivosť
Obsah:
- Kľúčové kompetencie technických predmetov i.
VÝsledok vzdelávacieho procesu
VZdelanie :
IDeálom vzdelávania by mal byť
Zodpovedný
VYmedzenie základných pojmov
Prečo sú kľúčové kompetencie dôležité
Systémy a štruktúra kľúčových kompetencií v štátoch eú a oecd
Návrh systému kľúčových kompetencií
INformačné kompetencie
Učebné kompetencie
Zručnosti súvisiace s prípravou na učenie:
Zručnosti súvisiace s procesom učenia sa:
Zručnosti súvisiace s kontrolou učenia sa:
Kognitívne kompetencie
INterpersonálne (sociálne) kompetencie
Komunikačné kompetencie
Personálne kompetencie
Kompetencie učiteľa
Profesionálnymi spôsobilosťami učiteľa sú:
Profesionálne spôsobilosti učiteľa - pokračovanie
Kľúčové kompetencie v stredoškolskom odbornom vzdelávaní
Ako formovať kľúčové kompetencie u žiakov
Stručná charakteristika jednotlivých štýlov učenia
Stručná charakteristika jednotlivých štýlov učenia -pokračovanie
Logicko - matematický učebný štýl
Priestorový (vizuálny) učebný štýl
Kritickosť - kritické myslenie
Tvorivosť - tvorivé myslenie
INtelektové schopnosti
Štýly myslenia