Kľúčové kompetencie učebných odborov
«»
Popis:
Učebné štýly (UŠ)
Učebný štýl – je súhrn postupov, ktoré jedinec v určitom období preferuje pri učení. Vyvíja sa z vrodeného základu, ale v priebehu života sa mení a zdokonaľuje.
TYPOLÓGIA (ROZDELENIE, DRUHY)
UŠ
1. UŠ klasifikované podľa zmyslových preferencií
1 Vizuálno – neverbálny (zrakovo obrazový) UŠ
2 Auditívny (sluchový) UŠ
3 Vizuálno – verbálny (zrakovo slovný) UŠ
4 Kinestetický (pohybový) UŠ
5 Zmiešaný UŠ
2.
UŠ podľa prevažujúcich druhov inteligencie
1 Lingvistický (jazykový, rečový, verbálny) UŠ
2 Logicko – matematický UŠ
3. Priestorový (vizuálny) UŠ
4 Telesno – kinestetický (fyzický, pohybový) UŠ
5 Muzikálny (hudobný) UŠ
6 Interpersonálny UŠ
7 Intrapersonálny UŠ
8 Prírodný UŠ
Kľúčové slová:
kompetencie
učebné štýly
tvorivé myslenie
rozvoj myslenia
kreatívne myslenie
vyučovanie
Obsah:
- Uš klasifikované podľa zmyslových preferencií
Uš podľa prevažujúcich druhov inteligencie
Uš podľa d. a. kolba
Kľúčové kompetencie – rozdelenie podľa štátov oecd
Interpersonálne (sociálne) kompetencie
Komunikačné kompetencie
Personálne kompetencie
Učebné kompetencie
Kognitívne kompetencie
Prostriedky rozvoja kritického myslenia
Stratégia učenia a myslenia eur
Tvorivé myslenie (kreativita)
Zdroje:
- Literatúra:
- Turek I. - Didaktika
- Hrmo K. Turek I. – Kľúčové kompetencie I.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.