Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Krízový manažment

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
39 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37106
Posledná úprava
19.04.2011
Zobrazené
2 758 x
Autor:
gretka19
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V spoločnosti, v prírode i vo výrobných procesoch nie je možné vylúčiť vznik krízových javov, ktoré sa negatívne odrážajú na existencii ľudstva a jeho rozvoji. Keďže nie je možné vylúčiť krízy z každodenného života, je nutné hľadať cesty a postupy, ktorých úlohou je minimalizovať vzniknuté škody a zabrániť stratám na životoch i na majetku. Aj podnikové krízy sa vždy vyskytovali. V minulosti sa ale kríza najčastejšie vyvíjala pomaly a spravidla bolo možné pomocou profesionálne vedeného plánovania krízam zabrániť alebo otupiť ich účinky. V posledných rokoch sa výrazne zmenil charakter krízových situácií a preto sú potrebné nové aktivity ako prevencia kríz a ako nástroj na ich zvládnutie. Cieľom predmetu Krízový manažment je oboznámiť študentov s postavením krízového manažmentu, pomôcť zorientovať sa v problematike analýzy krízových situácií, formulovaní stratégií a implementácií navrhovaných riešení.

Krízový manažment je proces sústavného a cieľavedomého usmerňovania výrobných, servisných a podnikateľských činností prostredníctvom podnikových zdrojov zameraných na ochranu ľudských a ekonomických hodnôt, na bezpečnú prevádzku a udržiavanie rovnovážneho stavu podniku vo všetkých oblastiach jeho činnosti.  

Kľúčové slová:

krízový manažment

riziká

organizovanie

kontrolovanie

ovplyvňovanie

krízy organizácií

stratégie podniku



Obsah:
  • 1 Krízový manažment.. .......................................................................................... 3
    1.1 Definovanie kríz a ich klasifikácia………………………………………… . 5
    1.1.1 Členenie krízových situácií………………………………………. 10
    1.2 Hlavné funkcie, ciele a úlohy krízového manažmentu ............................ 13
    1.2.1 Funkcie krízového manažmentu ............................................... 13
    1.2.2 Ciele krízového manažmentu ................................................... 14
    1.2.3 Úlohy krízového manažmentu .................................................. 15
    1.2.4 Stupne krízového manažmentu ................................................ 15
    2 Členenie kríz a ich priebeh.. ………………………………………………………. 19
    2.1 Priebeh kríz…………………………………………………………………. 19
    3 Ako sa prevádza (preventívne) krízový manažment ........................................ 26
    3.1 Dielčie oblasti krízového manažmentu ................................................... 26
    4 Určenie krízového potenciálu v podniku ........................................................... 29
    4.1 Ohniská krízy ......................................................................................... 29
    4.2 Analýza stupňa ohrozenia ..................................................................... 30
    4.3 Hodnotenie ohrozenia ........................................................................... 34
    4.3.1 Málo ohrozený podnik ............................................................. 35
    4.3.2 Zásuvkové plány pre stredne ohrozené podniky .................... 36
    5 Stratégie krízového manažmentu .................................................................... 38
    5.1 Odstránenie ohnísk krízy ...................................................................... 40
    5.2 Zabránenie vzniku krízy ........................................................................ 41
    5.2.1 Skoré varovanie a rozpoznávanie ............................................ 41
    5.2.2 Slabé signály .......................................................................... 43
    5.2.3 Zabránenie eskalácii (stupňovaniu konfliktu) .......................... 45
    6 Úspešné zvládnutie krízy .................................................................................. 48
    6.1 Plány do zásuvky .................................................................................. 48
    6.2 Trouble Shooting ................................................................................... 48
    6.3 Image podniku ....................................................................................... 49
    6.4 Využitie krízy ......................................................................................... 51
    6.5 Aktivity pred vznikom krízy .................................................................... 53
    5.6 Aktivity po vzniku krízy .......................................................................... 54
    Literatúra ............................................................................................................... 56

Zdroje:
  • BUREŠ, I.: Marketing pro firmu v krizi. Praha, Management Press, 1995. ISBN 80-85603-89-6
  • GOZORA, V.: Krízový manažment. Nitra, 2000. ISBN 80-7137-802-X
  • REPKA, I.: Manažment nebezpečnej činnosti. Nitra: SPU, 2000.
  • SEDLÁK, M: Manažment. Elita, 1997. ISBN 80-8044-015-8
  • SLÁVIK, Š.: Strategický manažment. Ekonóm, Bratislava, 1997.
  • ŠIMÁK, L.: Krízový manažment vo verejnej správe. Žilina: ŽU-FŠ, 2001. ISBN 80-88829-13-5
  • ŠULÉŘ, O.: Manažérske techniky I.. Olomouc, Rubico, 1995. ISBN 80-85839-06-7
  • ŠULÉŘ, O.: Manažérske techniky II.. Olomouc, Rubico, 1995. ISBN 80-85839-19-9
  • UMLAUFOVÁ, M. – PFEIFER, L.: Prevence a řízení podnikatelské krizev aktuálním českém hospodářském prostředí. Praha, Victoria Publishing, 1995.ISBN 80-85865-52-1
  • WINTERLING, K.: Jak se provádí (preventivně) krízový management. Praha,Babtex, s.r.o., 1998. ISBN 80-900178-5-1
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko